#smrgKİTABEVİ Rousseau ve Türkiye: Düşler ve Kuramlar = Rousseau et la Turquie Reveries et Theories -
Rousseau'nun babası 1705'te geldiği İstanbul'da, Topkapı Sarayı'nda hem saat yapmış hem de saat tamiriyle uğraşmış. Pek çok eserinde Osmanlı'dan söz eden Rousseau'nun Osmanlı kadını üstüne yayımlanmamış bir makalesi de bulunuyor
Rousseau'nun bugüne kadar yayımlanan çok sayıda felsefi ve edebi eserinde de Osmanlı ve Türkler çeşitli şekillerde kendini gösteriyor. Türklerin, eşitsizlik ve yoksulluk karşısında tutumunu ise, 1762'de yayımlanan "Emile ya da Eğitim Üzerine" adlı eserinde şöyle ifade ediyor: "Neden Türkler bizden daha insancıl, daha misafirperverdir? Çünkü onların tamamen keyfi olan yönetiminde, şahısların büyüklüğü ve servetin daima daha istikrarsız ve sallantıda olduğundan, gözden düşmeyi ve fakirliği kendilerine yabancı bir tutum olarak görmüyorlar; yarın herkes bugün yardım ettiği kişinin durumuna düşebilir."
Rousseau'nun babası 1705'te geldiği İstanbul'da, Topkapı Sarayı'nda hem saat yapmış hem de saat tamiriyle uğraşmış. Pek çok eserinde Osmanlı'dan söz eden Rousseau'nun Osmanlı kadını üstüne yayımlanmamış bir makalesi de bulunuyor
Rousseau'nun bugüne kadar yayımlanan çok sayıda felsefi ve edebi eserinde de Osmanlı ve Türkler çeşitli şekillerde kendini gösteriyor. Türklerin, eşitsizlik ve yoksulluk karşısında tutumunu ise, 1762'de yayımlanan "Emile ya da Eğitim Üzerine" adlı eserinde şöyle ifade ediyor: "Neden Türkler bizden daha insancıl, daha misafirperverdir? Çünkü onların tamamen keyfi olan yönetiminde, şahısların büyüklüğü ve servetin daima daha istikrarsız ve sallantıda olduğundan, gözden düşmeyi ve fakirliği kendilerine yabancı bir tutum olarak görmüyorlar; yarın herkes bugün yardım ettiği kişinin durumuna düşebilir."