İrşadın ya da bilgilendirip aydınlatmanın amacı, şuurlanma, şuurlanmanın amacı da tekâmüldür. Bilgi ve tekâmül birbirlerinin sebebi ve sonucu olarak "göksel irşadın" temelini oluşturan evrensel bir olgudur. Yani her zaman ve mekânda icapların sınırlarını zorlamayan göksel irşad, çeşitli vasıtalar kullanarak, bilgi vermiş, yol çizmiş, tekâmülü sağlamıştır. İşte bu yüzden maddesel olan, ruhsal olanın tecrübe sahasıdır ve ancak ruhsal olanın kudreti ile vardır. (Sunuştan)
İrşadın ya da bilgilendirip aydınlatmanın amacı, şuurlanma, şuurlanmanın amacı da tekâmüldür. Bilgi ve tekâmül birbirlerinin sebebi ve sonucu olarak "göksel irşadın" temelini oluşturan evrensel bir olgudur. Yani her zaman ve mekânda icapların sınırlarını zorlamayan göksel irşad, çeşitli vasıtalar kullanarak, bilgi vermiş, yol çizmiş, tekâmülü sağlamıştır. İşte bu yüzden maddesel olan, ruhsal olanın tecrübe sahasıdır ve ancak ruhsal olanın kudreti ile vardır. (Sunuştan)