Sabit Fikir - Güncel Edebiyat Dergisi - Sayı: 12, Şubat 2012

Hazırlayan:
Elif Bereketli
Stok Kodu:
1199137041
Boyut:
21x30
Sayfa Sayısı:
60 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2012
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
0,00
1199137041
522980
Sabit Fikir - Güncel Edebiyat Dergisi - Sayı: 12, Şubat 2012
Sabit Fikir - Güncel Edebiyat Dergisi - Sayı: 12, Şubat 2012
0.00
Dijitalleşen sanat, kimin sanatı?

Sabit Fikir Şubat sayısını, edebiyatı, sanatı ve sinemayı da içine alan dijitalleşme dosyası ile açıyor. Toplumun kendisinin ürettiği, değiştirdiği, müdahale ettiği bir yaratı bütünü ortaya çıkarmasını sağlayan dijitalleşen sanatın tüm hikayesi, Oylum Yılmaz'ın kaleminden okuyucularla buluşuyor.

Sadece cep telefonuyla çekilen filmlerden oluşan film festivalleri, özel filtreleme hizmeti veren ve sokaktaki insanın cep telefonlarıyla çektiği gündelik fotoğrafların paylaşıldığı siteler, twitter üzerinden yazılan romanlar, öyküler, şiirler, dijital sergiler, kişisel beğeniler üzerine kurulan blog kültürü ve dijital dünyaya ait daha birçok konu Sabit Fikir'in Şubat sayısında detaylandırılıyor.

Bunun yanı sıra Ceren Çıplak da dijitalleşmenin hayata nasıl yansıdığı konusunda sokaktan haberler veriyor.

Sabit Fikir'in Şubat sayısında Mert Tanaydın da dünyayı yok etmeden önce durup bir düşünelim diyerek, yazısında aydınlanmaya açılan dönemi anlatıyor. A. Ömer Türkeş, Kaya Genç, Hayati Roman, Selçuk Uygur, Sedat Demir, küçük İskender, Faruk Duman, Ayşe Düzkan ve Aysu Önen gibi pek çok ismin eleştiri yazılarının da bulunduğu Sabit Fikir'in Şubat sayısında Patrick Rothfuss'un Bilge Adamın Korkusu kitabını ise Oylum Yılmaz fantastik edebiyatseverler için yazdı.

Ayrıca dergide bu ay "Ayşenin Kitap Kulübü" Jane Austen'in "neden" tercih edildiğini irdelerken, Hasan Cömert'in ise Ece Temelkuran ile yaptığı röportaj bulunuyor. Ceyhan Usanmaz'ın "Her Külliyat Bitmemiştir" ve Fikrisabit'in "On Kişot: Yoksa Oğuz Atay post modern değil miydi?" başlıklı yazıları da Sabit Fikir'in Şubat sayısında okunabiliyor.

Dijitalleşen sanat, kimin sanatı?

Sabit Fikir Şubat sayısını, edebiyatı, sanatı ve sinemayı da içine alan dijitalleşme dosyası ile açıyor. Toplumun kendisinin ürettiği, değiştirdiği, müdahale ettiği bir yaratı bütünü ortaya çıkarmasını sağlayan dijitalleşen sanatın tüm hikayesi, Oylum Yılmaz'ın kaleminden okuyucularla buluşuyor.

Sadece cep telefonuyla çekilen filmlerden oluşan film festivalleri, özel filtreleme hizmeti veren ve sokaktaki insanın cep telefonlarıyla çektiği gündelik fotoğrafların paylaşıldığı siteler, twitter üzerinden yazılan romanlar, öyküler, şiirler, dijital sergiler, kişisel beğeniler üzerine kurulan blog kültürü ve dijital dünyaya ait daha birçok konu Sabit Fikir'in Şubat sayısında detaylandırılıyor.

Bunun yanı sıra Ceren Çıplak da dijitalleşmenin hayata nasıl yansıdığı konusunda sokaktan haberler veriyor.

Sabit Fikir'in Şubat sayısında Mert Tanaydın da dünyayı yok etmeden önce durup bir düşünelim diyerek, yazısında aydınlanmaya açılan dönemi anlatıyor. A. Ömer Türkeş, Kaya Genç, Hayati Roman, Selçuk Uygur, Sedat Demir, küçük İskender, Faruk Duman, Ayşe Düzkan ve Aysu Önen gibi pek çok ismin eleştiri yazılarının da bulunduğu Sabit Fikir'in Şubat sayısında Patrick Rothfuss'un Bilge Adamın Korkusu kitabını ise Oylum Yılmaz fantastik edebiyatseverler için yazdı.

Ayrıca dergide bu ay "Ayşenin Kitap Kulübü" Jane Austen'in "neden" tercih edildiğini irdelerken, Hasan Cömert'in ise Ece Temelkuran ile yaptığı röportaj bulunuyor. Ceyhan Usanmaz'ın "Her Külliyat Bitmemiştir" ve Fikrisabit'in "On Kişot: Yoksa Oğuz Atay post modern değil miydi?" başlıklı yazıları da Sabit Fikir'in Şubat sayısında okunabiliyor.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat