#smrgSAHAF Safiyyüddîn-i Urmevî ve Şerfiyye Risalesi - 2007
VII ÖNSÖZ
IX Kısaltmalar
1 GİRİŞ
1 İncelemenin Amacı ve Önemi
2 İncelemenin Metodu ve Sınırlandırılması
3 Kaynakların Değerlendirilmesi
5 XIII. Yüzyıl Mûsikî Nazariyatı Çalışmaları
8 Şerefiyye'nin Kaynakları
11 Şerefiyye Hakkındaki Çalışmalar
BİRİNCİ BÖLÜM
SAFlYYÜDDÎN ABDÜLMÜMİN EL-URMEVÎ'NİN
HAYATI ve ESERLERİ
15 I. HAYATI
18 II. İLMİ KİŞİLİĞİ VE SANATKÂR YÖNÜ
21 III. ESERLERİ
21 A. Musikî Nazariyatı İle İlgili Eserleri
27 B. Diğer Alanlardaki Eserleri
İKİNCİ BÖLÜM
ER-RİSÂLETÜ'Ş-ŞEREFİYYE'NİN TANITILMASI
31 I. ŞEREFİYYE'NİN MUHTEVASI
32 II. ŞEREFİYYE'NİN NÜSHALARININ TAVSİFİ
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
ER-RİSÂLETÜ'Ş-ŞEREFİYYE'NİN İNCELENMESİ
47 I. SES TEORİSİ
47 A. Sesin Oluşumu ve Duyulması
48 B. Nağmenin Tarifi, Tizlik ve Pestlik Sebepleri
49 C. Hançerede, Nefesli ve Telli Sazlarda Sesin Oluşumu
50 D. Nağmenin Özellikleri
II. SAYILARIN BİRBİRLERİNE ORANLARI VE ARALIKLAR
51 A. Sayılar Arasında Bulunan Oranlar
53 B. Aralıkların İsimleri
54 C. Aralıkların Kısımları
55 D. Uyumlu ve Uyumsuz Aralıklar
III. ARALIKLARIN TOPLANMASI, BÖLÜNMESİ, ÇIKARILMASI VE CİNSLERİN OLUŞTURULMASI
57 A. Aralıkların Toplanması
59 B. Aralıkların Bölünmesi
59 C. Aralıkların Çıkarılması
60 D. Aralıkların Dörtlü İçerisinde Tertibi ve Cinsler
63 E. Dört Aralıkk Dörtlüler
64 F. Cinslerin Uyumlu ve Uyumsuzları
65 G. Beşli Cinsler
IV. BÜYÜK TABAKAİAR İÇERİSİNDE CİNSLERİN TERTİBİ
67 A. Dörtlülerin İki Oktav İçerisinde Tertibi
69 B. İki Oktavdaki 15 Perde
70 C. Dörtlülerin Bir Oktav İçerisinde Cinslerdeki Aralıklar İle Tertibi
72 D. Dörtlülerin İki Oktav İçerisinde Cinslerdeki Aralıklar İle Tertibi
74 E. Dizilerdeki Ortak Sesler
76 F. Telli Aletlerin ve Udun Akordu
77 G. Ud Üzerinde 17 Perdenin Tespiti
81 H. Tanını, Mücenneb ve Bakiyye Aralıkları
83 I. Makam Dizileri
88 İ. Farklı Akortlarla İcra
90 J. Nağmelerde İntikal
V. ÎKÂ'JLMİ
91 A. Ikâ'Terimleri
92 B. Usûller
94 C. Beste Yapımı
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
99 ER-RİSÂLETÜ'Ş-ŞEREFİYYE'NİN TAHKİKLİ METNİ
BEŞİNCİ BÖLÜM
265 ER-RİSÂLETÜ'Ş-ŞEREFİYYE'NİN TERCÜMESİ
387 SONUÇ
391 BİBLİYOGRAFYA
397 Örnek Varaklar
VII ÖNSÖZ
IX Kısaltmalar
1 GİRİŞ
1 İncelemenin Amacı ve Önemi
2 İncelemenin Metodu ve Sınırlandırılması
3 Kaynakların Değerlendirilmesi
5 XIII. Yüzyıl Mûsikî Nazariyatı Çalışmaları
8 Şerefiyye'nin Kaynakları
11 Şerefiyye Hakkındaki Çalışmalar
BİRİNCİ BÖLÜM
SAFlYYÜDDÎN ABDÜLMÜMİN EL-URMEVÎ'NİN
HAYATI ve ESERLERİ
15 I. HAYATI
18 II. İLMİ KİŞİLİĞİ VE SANATKÂR YÖNÜ
21 III. ESERLERİ
21 A. Musikî Nazariyatı İle İlgili Eserleri
27 B. Diğer Alanlardaki Eserleri
İKİNCİ BÖLÜM
ER-RİSÂLETÜ'Ş-ŞEREFİYYE'NİN TANITILMASI
31 I. ŞEREFİYYE'NİN MUHTEVASI
32 II. ŞEREFİYYE'NİN NÜSHALARININ TAVSİFİ
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
ER-RİSÂLETÜ'Ş-ŞEREFİYYE'NİN İNCELENMESİ
47 I. SES TEORİSİ
47 A. Sesin Oluşumu ve Duyulması
48 B. Nağmenin Tarifi, Tizlik ve Pestlik Sebepleri
49 C. Hançerede, Nefesli ve Telli Sazlarda Sesin Oluşumu
50 D. Nağmenin Özellikleri
II. SAYILARIN BİRBİRLERİNE ORANLARI VE ARALIKLAR
51 A. Sayılar Arasında Bulunan Oranlar
53 B. Aralıkların İsimleri
54 C. Aralıkların Kısımları
55 D. Uyumlu ve Uyumsuz Aralıklar
III. ARALIKLARIN TOPLANMASI, BÖLÜNMESİ, ÇIKARILMASI VE CİNSLERİN OLUŞTURULMASI
57 A. Aralıkların Toplanması
59 B. Aralıkların Bölünmesi
59 C. Aralıkların Çıkarılması
60 D. Aralıkların Dörtlü İçerisinde Tertibi ve Cinsler
63 E. Dört Aralıkk Dörtlüler
64 F. Cinslerin Uyumlu ve Uyumsuzları
65 G. Beşli Cinsler
IV. BÜYÜK TABAKAİAR İÇERİSİNDE CİNSLERİN TERTİBİ
67 A. Dörtlülerin İki Oktav İçerisinde Tertibi
69 B. İki Oktavdaki 15 Perde
70 C. Dörtlülerin Bir Oktav İçerisinde Cinslerdeki Aralıklar İle Tertibi
72 D. Dörtlülerin İki Oktav İçerisinde Cinslerdeki Aralıklar İle Tertibi
74 E. Dizilerdeki Ortak Sesler
76 F. Telli Aletlerin ve Udun Akordu
77 G. Ud Üzerinde 17 Perdenin Tespiti
81 H. Tanını, Mücenneb ve Bakiyye Aralıkları
83 I. Makam Dizileri
88 İ. Farklı Akortlarla İcra
90 J. Nağmelerde İntikal
V. ÎKÂ'JLMİ
91 A. Ikâ'Terimleri
92 B. Usûller
94 C. Beste Yapımı
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
99 ER-RİSÂLETÜ'Ş-ŞEREFİYYE'NİN TAHKİKLİ METNİ
BEŞİNCİ BÖLÜM
265 ER-RİSÂLETÜ'Ş-ŞEREFİYYE'NİN TERCÜMESİ
387 SONUÇ
391 BİBLİYOGRAFYA
397 Örnek Varaklar