#smrgDERGİ Sanat Dünyamız: Kültür ve Sanat Dergisi - Müzeler / Hafızalar - Sayı: 187 Mart - Nisan 2022

Editör:
Fisun Yalçınkaya
Kondisyon:
Yeni
Basıldığı Matbaa:
Dizi Adı:
YKY Süreli Yayın / Dergi - Sanat
Kargoya Teslim Süresi:
4&6
Stok Kodu:
1199204232
Boyut:
22x28
Sayfa Sayısı:
100
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2022
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Enso
Dili:
Türkçe
indirimli
26,25
Havale/EFT ile: 25,46
Siparişiniz 4&6 iş günü arasında kargoda
1199204232
590534
Sanat Dünyamız: Kültür ve Sanat Dergisi - Müzeler / Hafızalar - Sayı: 187      Mart - Nisan 2022
Sanat Dünyamız: Kültür ve Sanat Dergisi - Müzeler / Hafızalar - Sayı: 187 Mart - Nisan 2022 #smrgDERGİ
26.25
Sanat Dünyamız'dan Müze dosyası

Sanat Dünyamız dergisi 187. sayısında okurlarla Müzeler/Hafızalar başlıklı bir dosyayı okurlarıyla buluşturuyor. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi İstanbul Resim ve Heykel Müzesi'nin “Serginin Sergisi II” ile açılması vesilesiyle dergide kapsamlı bir dosyada hem Türkiye'deki hem de dünyadaki müzeler değerlendiriliyor. Dergide akademisyen Ayşe H. Köksal müzelerin gerekliliği ve vazgeçilmezliğini sorguladığı yazısında İstanbul ve Ankara'daki müzelerin kuruluşunu ve bugün geldikleri durumu değerlendiriyor. Elif Kamışlı “Serginin Sergisi II”den yola çıktığı yazısında tekrarlar ve müzelere bakıyor. Derya Sayın “Guerilla Girls'ten Bu Yana…” başlıklı yazısında müzelerdeki kadın ve kuir temsilleri inceliyor. Rana Kelleci ise dünya müzelerinin sorgulanışlarının ve bugünkü hesap verebilir hale nasıl geldiklerinin tarihini değerlendiriyor. İlker Hepkaner, müzelerdeki temsiliyetleri kendi kişisel öyküsü üzerinden ele alırken, Hatice Utkan Özden müzeciliğin bitmeyen yenilenme sürecini anlatıyor.

Sanatçı Esra Oskay ise, dergide “Ayvazovski ve Diğerleri: Resmi Makamların Resimli Bir İncelemesi” adlı foto-makalesinde görünmez olan eserlerin varlığını inceliyor.

Süreyyya Evren Sarmal Senaryolar V'te bu kez senaryoları Çatlak filminden Burak Delier'in Karşı Sanat Çalışmaları'ndaki sergisine doğru bir yola çıkarıyor.

Derginin eleştiri ve değerlendirme yazılarına yer verdiği +İz bölümünde Seçil Epik sanatçı İpek Duben'in sanat pratiğine yer veren “Ten, Beden, Ben” sergisini yazıyor. Şükran Çakmak ise bu bölümdeki yazısında “Auido Koreografi: Müze Gazhane” adlı performatif eserin deneyimlerini anlatıyor. Eser Selen Bora Başkan'ın kişisel sergisini değerlendirdiği yazısında soyut resim üzerine bir deneme sunuyor.

Sanat Dünyamız'dan Müze dosyası

Sanat Dünyamız dergisi 187. sayısında okurlarla Müzeler/Hafızalar başlıklı bir dosyayı okurlarıyla buluşturuyor. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi İstanbul Resim ve Heykel Müzesi'nin “Serginin Sergisi II” ile açılması vesilesiyle dergide kapsamlı bir dosyada hem Türkiye'deki hem de dünyadaki müzeler değerlendiriliyor. Dergide akademisyen Ayşe H. Köksal müzelerin gerekliliği ve vazgeçilmezliğini sorguladığı yazısında İstanbul ve Ankara'daki müzelerin kuruluşunu ve bugün geldikleri durumu değerlendiriyor. Elif Kamışlı “Serginin Sergisi II”den yola çıktığı yazısında tekrarlar ve müzelere bakıyor. Derya Sayın “Guerilla Girls'ten Bu Yana…” başlıklı yazısında müzelerdeki kadın ve kuir temsilleri inceliyor. Rana Kelleci ise dünya müzelerinin sorgulanışlarının ve bugünkü hesap verebilir hale nasıl geldiklerinin tarihini değerlendiriyor. İlker Hepkaner, müzelerdeki temsiliyetleri kendi kişisel öyküsü üzerinden ele alırken, Hatice Utkan Özden müzeciliğin bitmeyen yenilenme sürecini anlatıyor.

Sanatçı Esra Oskay ise, dergide “Ayvazovski ve Diğerleri: Resmi Makamların Resimli Bir İncelemesi” adlı foto-makalesinde görünmez olan eserlerin varlığını inceliyor.

Süreyyya Evren Sarmal Senaryolar V'te bu kez senaryoları Çatlak filminden Burak Delier'in Karşı Sanat Çalışmaları'ndaki sergisine doğru bir yola çıkarıyor.

Derginin eleştiri ve değerlendirme yazılarına yer verdiği +İz bölümünde Seçil Epik sanatçı İpek Duben'in sanat pratiğine yer veren “Ten, Beden, Ben” sergisini yazıyor. Şükran Çakmak ise bu bölümdeki yazısında “Auido Koreografi: Müze Gazhane” adlı performatif eserin deneyimlerini anlatıyor. Eser Selen Bora Başkan'ın kişisel sergisini değerlendirdiği yazısında soyut resim üzerine bir deneme sunuyor.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat