Yazar, bir yandan sanat eserlerinin sınıfsal niteliğini yadsıyan 'liberal' Marksistlerle, bir yandan da her tabloyu bir toplumsal sınıf ekonomik ve siyasal çıkarlarına indirgeyen dogmatik Marksistlerle hesaplaşıyor. Konu üstüne yazılmış çoğu yazıdaki kaba psikolojizmin ötesine geçen bir biçem tanımı geliştiren Hadjinicolaou, çeşitli klasik tabloları (Rembrandt, David ve başkalarınınkini) ayrıntılı olarak çözümlüyor.
Yazar, bir yandan sanat eserlerinin sınıfsal niteliğini yadsıyan 'liberal' Marksistlerle, bir yandan da her tabloyu bir toplumsal sınıf ekonomik ve siyasal çıkarlarına indirgeyen dogmatik Marksistlerle hesaplaşıyor. Konu üstüne yazılmış çoğu yazıdaki kaba psikolojizmin ötesine geçen bir biçem tanımı geliştiren Hadjinicolaou, çeşitli klasik tabloları (Rembrandt, David ve başkalarınınkini) ayrıntılı olarak çözümlüyor.