#smrgKİTABEVİ Sanat ve Devrim: Ernst Neizvestny, Dayanaklılık ve Sanatın Rolü - 2007
Eleştiri daima bir çeşit araya girmedir, sanat eserleriyle kişinin arasına girmektir. Çoğu zaman pek az şey doğar bu araya girmeden. Ama arada bir eleştiri, yaratıcı nitelikte kazanabilir; bu, eleştiricinin eseri algılama yeteneğinden çok, eserin etkenlik gücüene bağlıdır. Belli tek bir örneğin ele alınıp derinlemesine işlendiği bu yazı, Rus sanatının yapısına, SSCB görsel sanatlarla uğraşan sanatçının içinde bulunduğu duruma, siyasal açıdan devrimci sanatın anlamına ve devrimci bilincin ilerde doğuracağı bazı sonuçlara ışık tutmaktadır. Bu metnin birçok yanlış ve zayıf yanları olabilir, fakat genede şimdiye kadar kaleme aldığım denemeler arasında eleştiri anlayışım açısından en çok başarıya ulaştığım örnektir, diyebilirim.” Not: Kitap metnin yanı sıra iç resimlerle desteklenmiştir.
Eleştiri daima bir çeşit araya girmedir, sanat eserleriyle kişinin arasına girmektir. Çoğu zaman pek az şey doğar bu araya girmeden. Ama arada bir eleştiri, yaratıcı nitelikte kazanabilir; bu, eleştiricinin eseri algılama yeteneğinden çok, eserin etkenlik gücüene bağlıdır. Belli tek bir örneğin ele alınıp derinlemesine işlendiği bu yazı, Rus sanatının yapısına, SSCB görsel sanatlarla uğraşan sanatçının içinde bulunduğu duruma, siyasal açıdan devrimci sanatın anlamına ve devrimci bilincin ilerde doğuracağı bazı sonuçlara ışık tutmaktadır. Bu metnin birçok yanlış ve zayıf yanları olabilir, fakat genede şimdiye kadar kaleme aldığım denemeler arasında eleştiri anlayışım açısından en çok başarıya ulaştığım örnektir, diyebilirim.” Not: Kitap metnin yanı sıra iç resimlerle desteklenmiştir.