#smrgSAHAF Şeytan Oradaydı - 2007
İlk kitabını 54 yaşında yayımlayan, alışılmadık bir yazar Vitali Elkabes; Türk edebiyatındaki mühendis yazarlar arasına da son derece ilginç bir katkıyla giriyor: Şeytan Oradaydı.
İç çamaşır kralı Numan Bey'le genç ve çekici iş kadını Didem arasında gelişen ilişkiyle başlayan roman, Didem'in ölü bulunmasıyla gerçek hızına ulaşıyor. Sonrasındaysa kitap, "katil kim?" türünün alışıldık örneklerinde görülen teknikleri farklı, alışılmadık bir çerçevede sunarak kendi özgün çizgisini ortaya koyuyor.
Şeytan Oradaydı'nın bunu başarabilmesinin iki temel nedeni var: birincisi, Elkabes, bir genç kızın ölümünün anatomisini çıkış noktası olarak kullandıktan sonra, Didem'le ilişkisi olanların hemen tümünün, Didem'i öldürmek için yeterince nedeni olduğunu göstermesini biliyor; böylece roman, katilin kimliğini merak ettirmenin ötesine geçiyor, okuyucuyu kollektif bir suçun işlendiğine ikna ediyor.
İkincisiyse, romanın düşünsel altyapısı, Kutsal Kitap'ın On Emir'ine dayanıyor; "Seven" filmini çağrıştıran bu altyapı, romana ahlaksal bir derinlik kazandırıyor. Didaktik olmaktan çok, okuyucuyu "hayatta her şey bazı önemli anlarda verilen kararların sonucudur" tezini değerlendirmeye çağıran bir derinlik bu.
İçinde erotizmin, maceranın ve mizahın tam tadında kullanıldığı Şeytan Oradaydı, akıcı diyalogları, rahat okunan dili ve iyi kurgulanmış olay örgüsüyle türünün iyi örnekleri arasında sayılmayı hak ediyor.
İlk kitabını 54 yaşında yayımlayan, alışılmadık bir yazar Vitali Elkabes; Türk edebiyatındaki mühendis yazarlar arasına da son derece ilginç bir katkıyla giriyor: Şeytan Oradaydı.
İç çamaşır kralı Numan Bey'le genç ve çekici iş kadını Didem arasında gelişen ilişkiyle başlayan roman, Didem'in ölü bulunmasıyla gerçek hızına ulaşıyor. Sonrasındaysa kitap, "katil kim?" türünün alışıldık örneklerinde görülen teknikleri farklı, alışılmadık bir çerçevede sunarak kendi özgün çizgisini ortaya koyuyor.
Şeytan Oradaydı'nın bunu başarabilmesinin iki temel nedeni var: birincisi, Elkabes, bir genç kızın ölümünün anatomisini çıkış noktası olarak kullandıktan sonra, Didem'le ilişkisi olanların hemen tümünün, Didem'i öldürmek için yeterince nedeni olduğunu göstermesini biliyor; böylece roman, katilin kimliğini merak ettirmenin ötesine geçiyor, okuyucuyu kollektif bir suçun işlendiğine ikna ediyor.
İkincisiyse, romanın düşünsel altyapısı, Kutsal Kitap'ın On Emir'ine dayanıyor; "Seven" filmini çağrıştıran bu altyapı, romana ahlaksal bir derinlik kazandırıyor. Didaktik olmaktan çok, okuyucuyu "hayatta her şey bazı önemli anlarda verilen kararların sonucudur" tezini değerlendirmeye çağıran bir derinlik bu.
İçinde erotizmin, maceranın ve mizahın tam tadında kullanıldığı Şeytan Oradaydı, akıcı diyalogları, rahat okunan dili ve iyi kurgulanmış olay örgüsüyle türünün iyi örnekleri arasında sayılmayı hak ediyor.