Bu kitap, senarist olmanın gerekleri, senaryo yazımındaki genel kurallar konusuna ışık tutmak, özellikle "görsel-işitsel" bir sanat olan sinemanın "yazılı belgesi" olan senaryoyu yazınsal yapıtlardan ayıran özelliklere dikkat çekmek amacıyla klasik anlatı yapılarından yola çıkarak yazılmıştır. Kitabın bir diğer amacı ise göstergebilim ve anlatıbilim kuramlarına dayanarak senaryonun yapısal özelliklerini incelemektir. (Arka kapaktan)
Bu kitap, senarist olmanın gerekleri, senaryo yazımındaki genel kurallar konusuna ışık tutmak, özellikle "görsel-işitsel" bir sanat olan sinemanın "yazılı belgesi" olan senaryoyu yazınsal yapıtlardan ayıran özelliklere dikkat çekmek amacıyla klasik anlatı yapılarından yola çıkarak yazılmıştır. Kitabın bir diğer amacı ise göstergebilim ve anlatıbilim kuramlarına dayanarak senaryonun yapısal özelliklerini incelemektir. (Arka kapaktan)