#smrgKİTABEVİ Sinematografi İnsan Yüzüdür - 2012

Kondisyon:
Yeni
Basıldığı Matbaa:
Can Matbaacılık
Dizi Adı:
Sinema 52
ISBN-10:
6051031439
Kargoya Teslim Süresi:
4&6
Cilt:
Amerikan Cilt
Stok Kodu:
1199162583
Boyut:
15x23
Sayfa Sayısı:
286 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2012
Çeviren:
Selim Özgül
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
indirimli
213,00
Havale/EFT ile: 206,61
Bu üründen 2 adet satın alınmıştır.
Siparişiniz 4&6 iş günü arasında kargoda
1199162583
548737
Sinematografi İnsan Yüzüdür -        2012
Sinematografi İnsan Yüzüdür - 2012 #smrgKİTABEVİ
213.00
“Ben daima yüzlerle ilgilenirim. Şimdi şuraya oturup bir insan yüzüne bakmanızı istiyorum. Eğer yüz çok geri planda kalmışsa, yüz çok fazla ileriye taşınırsa, gözleri göremiyorsanız, ışık çok sanatsal bir şekilde kullanılmışsa, o yüz kaybolur. Bana göre, sinematografinin en büyük hediyesi, insan yüzüdür.

“Ben bir dikizciyim. Birine bakmak, onun derisinin, gözlerinin nasıl değiştiğini görmek, kaslarının, dudaklarının sürekli değişimini izlemek benim gözümde daima bir dramadır. Asıl temamın hep insanlar arası ilişkiler olması da buna bağlıdır. Yine bu yüzden, mesleğimde başvurduğum tek araç, sezgilerimdir.

“İster tiyatro sahnesinde, ister film stüdyosunda çalışırken bir deneyimimvardır; duygularımı, sezgilerimi harekete geçiririm; işin nasıl ele alınacağını, oyuncularla hasıl bir işbirliği gerçekleştirileceğini bilmem. İyi bir zanaatçının iyi şeyleri nasıl yaptığına merak duyarım sadece. Evet, ben kendimi insanlar için işe yarar sandalyeler ve masalar yapan bir zanaatçı olarak adlandırmaktan gurur duyuyorum.”

Daha önce, tiyatro ve sinema hayatını anlattığı Büyülü Fener kitabıyla bilinen 20. yüzyılın büyük sinema yönetmenlerinden Ingmar Bergman'ın sinemaya, tek tek filmlerine ve hayata dair görüşlerini anlattığı söyleşilerinden oluşan bir kitap…

“Ben daima yüzlerle ilgilenirim. Şimdi şuraya oturup bir insan yüzüne bakmanızı istiyorum. Eğer yüz çok geri planda kalmışsa, yüz çok fazla ileriye taşınırsa, gözleri göremiyorsanız, ışık çok sanatsal bir şekilde kullanılmışsa, o yüz kaybolur. Bana göre, sinematografinin en büyük hediyesi, insan yüzüdür.

“Ben bir dikizciyim. Birine bakmak, onun derisinin, gözlerinin nasıl değiştiğini görmek, kaslarının, dudaklarının sürekli değişimini izlemek benim gözümde daima bir dramadır. Asıl temamın hep insanlar arası ilişkiler olması da buna bağlıdır. Yine bu yüzden, mesleğimde başvurduğum tek araç, sezgilerimdir.

“İster tiyatro sahnesinde, ister film stüdyosunda çalışırken bir deneyimimvardır; duygularımı, sezgilerimi harekete geçiririm; işin nasıl ele alınacağını, oyuncularla hasıl bir işbirliği gerçekleştirileceğini bilmem. İyi bir zanaatçının iyi şeyleri nasıl yaptığına merak duyarım sadece. Evet, ben kendimi insanlar için işe yarar sandalyeler ve masalar yapan bir zanaatçı olarak adlandırmaktan gurur duyuyorum.”

Daha önce, tiyatro ve sinema hayatını anlattığı Büyülü Fener kitabıyla bilinen 20. yüzyılın büyük sinema yönetmenlerinden Ingmar Bergman'ın sinemaya, tek tek filmlerine ve hayata dair görüşlerini anlattığı söyleşilerinden oluşan bir kitap…

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat