Şu noktayı da işaret etmek isterim ki, izahlarımda vuzuha pek ziyade ehemmiyet verdim, İktisat ilminin en müşkül kavramlarını dahi vazıh bir şekilde ifade etmeyi izzeti nefis meselesi addettim. Kıymet teorisini içinden çıkılmaz bir hale sokan müphem ve metafizik kavramları kitabımdan uzaklaştırdım. Mübadele kıymeti kavramı ile iktifa ettim ve bu husustaki endişemi, bana daima "iktisadî malların faydası" teriminin lüzumsuz bir müteradifi gibi görünen istimal kıymeti kavramını bertaraf edecek kadar ileri götürdüm.
Diğer taraftan, kitabımın, kıymet teorisinin bütün bahislerini ihtiva etmediğini itiraf etmek zorundayım. Meselâ, kıymet teorisinin bölümlerinden birini teşkil ettiği muhakkak olan inkısam teorisi sükûtla geçilmiştir. Filhakika, bu teorinin yeter derecede geliştirilmesi bu serideki eserlerin mutad büyüklüğü ile uygun görülmemiştir. Bununla beraber, bu mevzuuda mükemmel ve anlaşılması kolay eserler esasen mevcuttur. -Umberto Ricci (Önsözden)
Şu noktayı da işaret etmek isterim ki, izahlarımda vuzuha pek ziyade ehemmiyet verdim, İktisat ilminin en müşkül kavramlarını dahi vazıh bir şekilde ifade etmeyi izzeti nefis meselesi addettim. Kıymet teorisini içinden çıkılmaz bir hale sokan müphem ve metafizik kavramları kitabımdan uzaklaştırdım. Mübadele kıymeti kavramı ile iktifa ettim ve bu husustaki endişemi, bana daima "iktisadî malların faydası" teriminin lüzumsuz bir müteradifi gibi görünen istimal kıymeti kavramını bertaraf edecek kadar ileri götürdüm.
Diğer taraftan, kitabımın, kıymet teorisinin bütün bahislerini ihtiva etmediğini itiraf etmek zorundayım. Meselâ, kıymet teorisinin bölümlerinden birini teşkil ettiği muhakkak olan inkısam teorisi sükûtla geçilmiştir. Filhakika, bu teorinin yeter derecede geliştirilmesi bu serideki eserlerin mutad büyüklüğü ile uygun görülmemiştir. Bununla beraber, bu mevzuuda mükemmel ve anlaşılması kolay eserler esasen mevcuttur. -Umberto Ricci (Önsözden)