Akademik anlamda ilahiyat bünyesinde olsun ya da olmasın dinî hassasiyetleri daha yüksek olanlar kesin bir yargıyla “İslam kadını yüceltmiştir.” derken seküler yaşam tarzını benimsemiş olanlar genellikle “Tüm dinlerde olduğu gibi İslam'da kadın ikinci sınıf bir varlık konumundadır.” görüşünü dillendirmektedir.
Bu araştırmada İslam'da kadın statüsü ve değeri konusu dinî ya da din dışı bir bakışla değil sosyal psikolojik bir perspektifle ele alınmaktadır. Bu nedenle, dinle ilişkisi ne düzeyde olursa olsun, Müslüman kültürde yetişen bireylerin anlam dünyasında yer eden toplumsal cinsiyet kodları kimlik ve bilinç bağlamında çözümlenmeye çalışılmıştır. Bu kapsamda: “Ataerkil yapıda kadına ve erkeğe biçilen roller, kadının statüsü, İslam dininde ve günümüz Müslüman toplumlarında kadının yeri ve değeri meselesi modernite ve sekülerleşmenin taşıyıcı gücü kabul edilen üniversiteli gençler tarafından nasıl anlaşılmakta ve anlamlandırılmaktadır?” sorularına cevap aranmıştır.
Akademik anlamda ilahiyat bünyesinde olsun ya da olmasın dinî hassasiyetleri daha yüksek olanlar kesin bir yargıyla “İslam kadını yüceltmiştir.” derken seküler yaşam tarzını benimsemiş olanlar genellikle “Tüm dinlerde olduğu gibi İslam'da kadın ikinci sınıf bir varlık konumundadır.” görüşünü dillendirmektedir.
Bu araştırmada İslam'da kadın statüsü ve değeri konusu dinî ya da din dışı bir bakışla değil sosyal psikolojik bir perspektifle ele alınmaktadır. Bu nedenle, dinle ilişkisi ne düzeyde olursa olsun, Müslüman kültürde yetişen bireylerin anlam dünyasında yer eden toplumsal cinsiyet kodları kimlik ve bilinç bağlamında çözümlenmeye çalışılmıştır. Bu kapsamda: “Ataerkil yapıda kadına ve erkeğe biçilen roller, kadının statüsü, İslam dininde ve günümüz Müslüman toplumlarında kadının yeri ve değeri meselesi modernite ve sekülerleşmenin taşıyıcı gücü kabul edilen üniversiteli gençler tarafından nasıl anlaşılmakta ve anlamlandırılmaktadır?” sorularına cevap aranmıştır.