Özelliklerimizden biri; Usûllerimizin ana kalıplarının yanında, Kudüm vurma sazına ait tıpkı usûller gibi kalıplaşmış velveleleri "Kudüm usûlleri"nin de yazılmış olması -dır.
Kültür Bakanlığı yalnız bu velveleleri yazması için rahmetli hocamız Sadettin Heper'e teklifte bulunduğu halde hocam bu isteği kendilerine özgü nedenlerle gerçekleştirememiştir.
İstanbul Belediye Konservatuarı neşriyatlarından olan Mevlevî ayinlerinde yalnızca ayinlerde kullanılan usûllere ait velveleler yayınlanmıştır.
Kudüm Türk Mûsikîsinin dinî olmayan eserlerin icrasında klâsik korolar, Küçük korolar, fasıllar, saz eserleri gibi programlarda diğer sazlarla beraber bulunmaya başlayınca bütün usûllerin de velvelendirilmesi zorunlu olmuştur.
Eldeki Örnekler göz önüne alınarak Mesut Cemil bey, Veli Kanık, Süleyman Erguner gibi üstad hocalarımıza da danışarak bir çok usûllerin velvelelerini yapmış ve icra etmiş -tim. Çok değerli Kudûmzen Sadettin Heper üstadımla İstanbul Türk Mûsikîsi Devlet Konservatuarın da aynı dersi okutan öğretim üyelerinden birisi olma mazhariyetine erişince de, hocamın elindekilerile beraber bütün usûllerin velvelelerini karşılaştırarak bu kitapda gördüğünüz kalıplarda karar kıldık. Hocama ait el yazısı bir çok örnekleri kıymetli birer hatıra olarak saklarken kendilerini rahmetle anarım.
İkinci Özellik; Usûllerimizi gösterirken bu usûllerle bestelenmiş bir kaç eseri makam ve bestekârlarile birlikte hatırlatma kabilinden örnek olarak verilmesi olmuştur.
Üçüncü özellik; yine her usûlden bir eserin bulunulmasına çalışılarak tam notasının verilmiş olmasıdır.
Kitabımızda usûller zaman adetlerine göre sıralanmıştır. Örneği olmayan yalnız kalıpları bilinen usûllerimiz en sonda gösterilmiştir. -M.Hurşit Ungay (Sunuştan)
Özelliklerimizden biri; Usûllerimizin ana kalıplarının yanında, Kudüm vurma sazına ait tıpkı usûller gibi kalıplaşmış velveleleri "Kudüm usûlleri"nin de yazılmış olması -dır.
Kültür Bakanlığı yalnız bu velveleleri yazması için rahmetli hocamız Sadettin Heper'e teklifte bulunduğu halde hocam bu isteği kendilerine özgü nedenlerle gerçekleştirememiştir.
İstanbul Belediye Konservatuarı neşriyatlarından olan Mevlevî ayinlerinde yalnızca ayinlerde kullanılan usûllere ait velveleler yayınlanmıştır.
Kudüm Türk Mûsikîsinin dinî olmayan eserlerin icrasında klâsik korolar, Küçük korolar, fasıllar, saz eserleri gibi programlarda diğer sazlarla beraber bulunmaya başlayınca bütün usûllerin de velvelendirilmesi zorunlu olmuştur.
Eldeki Örnekler göz önüne alınarak Mesut Cemil bey, Veli Kanık, Süleyman Erguner gibi üstad hocalarımıza da danışarak bir çok usûllerin velvelelerini yapmış ve icra etmiş -tim. Çok değerli Kudûmzen Sadettin Heper üstadımla İstanbul Türk Mûsikîsi Devlet Konservatuarın da aynı dersi okutan öğretim üyelerinden birisi olma mazhariyetine erişince de, hocamın elindekilerile beraber bütün usûllerin velvelelerini karşılaştırarak bu kitapda gördüğünüz kalıplarda karar kıldık. Hocama ait el yazısı bir çok örnekleri kıymetli birer hatıra olarak saklarken kendilerini rahmetle anarım.
İkinci Özellik; Usûllerimizi gösterirken bu usûllerle bestelenmiş bir kaç eseri makam ve bestekârlarile birlikte hatırlatma kabilinden örnek olarak verilmesi olmuştur.
Üçüncü özellik; yine her usûlden bir eserin bulunulmasına çalışılarak tam notasının verilmiş olmasıdır.
Kitabımızda usûller zaman adetlerine göre sıralanmıştır. Örneği olmayan yalnız kalıpları bilinen usûllerimiz en sonda gösterilmiştir. -M.Hurşit Ungay (Sunuştan)