#smrgSAHAF Yeni Başlayanlar İçin Oyuncunun Çalışması -

Stok Kodu:
1199050639
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
235 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2004
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199050639
436634
Yeni Başlayanlar İçin Oyuncunun Çalışması -
Yeni Başlayanlar İçin Oyuncunun Çalışması - #smrgSAHAF
0.00
Özdemir Nutku: "Gereç, yani tiyatroda oyuncu, deneyin zorunlu gereksinimleri olan bilgi ve yaratıcılıktan soyutlanamayacağına göre, tiyatro deneyi için eğitimsiz kişileri kabul etme olanağı yoktur." savından hareketle, "Oyunculuk eğitimi görmemiş birinden ileri aşamada bir deneye girmesini de bekleyemeyiz. Ya da yalnızca tiyatro kuramlarını, tarihini bilmek, yalnızca çevresine duyarlı olmak da yetmez." diyor.

"Ölümcül Tiyatro", yalnızca yazara ya da yönetmene değil, her şeyden önce oyuncuya bağlıdır. Oyuncu ve seyirci tiyatronun, kan dolaşımını sağlayan yüreğidir. Oyuncu, tiyatroda ön planda olan kişidir. Yazar bu gerçekten yola çıkarak kaleme aldığı yapıtında "Giderek betonlaşan bir kurumda, yönetim ve dış etkiler oyuncunun önüne geçmeye başlarsa, oyuncu da o kurumda boğulmaya başlar. Oyuncu, yaşama sevincini, yaratma coşkusunu, kendi yaşam biçimini yitirdi mi, büyük bir hızla mekanikleşir ve betonlaşan yapının artık işe yaramayan bir cıvatası durumuna girer. Eğer tiyatroyu ileriye götürmek, onu canlandırmak ve seyircinin heyecan duyduğu bir yer yapmak istiyorsak, işe oyuncudan başlamak zorundayız." uyarısında bulunuyor.

Bu kitapta oyunculuk üzerine deneme yazılarının yanı sıra 'Ek' bölümünde alıştırmalar, doğaçlamalar ve atölye çalışmaları örnekleri yer almaktadır. Yazarın kendi çalışmaları dışında, Viola Spolin, Joseph Chaikin, Nola Chilton, Michael Chekov, Peter Brook gibi tiyatronun önde gelen kişilerinin çalışmaları da yer almaktadır. (Arka kapaktan)

Özdemir Nutku: "Gereç, yani tiyatroda oyuncu, deneyin zorunlu gereksinimleri olan bilgi ve yaratıcılıktan soyutlanamayacağına göre, tiyatro deneyi için eğitimsiz kişileri kabul etme olanağı yoktur." savından hareketle, "Oyunculuk eğitimi görmemiş birinden ileri aşamada bir deneye girmesini de bekleyemeyiz. Ya da yalnızca tiyatro kuramlarını, tarihini bilmek, yalnızca çevresine duyarlı olmak da yetmez." diyor.

"Ölümcül Tiyatro", yalnızca yazara ya da yönetmene değil, her şeyden önce oyuncuya bağlıdır. Oyuncu ve seyirci tiyatronun, kan dolaşımını sağlayan yüreğidir. Oyuncu, tiyatroda ön planda olan kişidir. Yazar bu gerçekten yola çıkarak kaleme aldığı yapıtında "Giderek betonlaşan bir kurumda, yönetim ve dış etkiler oyuncunun önüne geçmeye başlarsa, oyuncu da o kurumda boğulmaya başlar. Oyuncu, yaşama sevincini, yaratma coşkusunu, kendi yaşam biçimini yitirdi mi, büyük bir hızla mekanikleşir ve betonlaşan yapının artık işe yaramayan bir cıvatası durumuna girer. Eğer tiyatroyu ileriye götürmek, onu canlandırmak ve seyircinin heyecan duyduğu bir yer yapmak istiyorsak, işe oyuncudan başlamak zorundayız." uyarısında bulunuyor.

Bu kitapta oyunculuk üzerine deneme yazılarının yanı sıra 'Ek' bölümünde alıştırmalar, doğaçlamalar ve atölye çalışmaları örnekleri yer almaktadır. Yazarın kendi çalışmaları dışında, Viola Spolin, Joseph Chaikin, Nola Chilton, Michael Chekov, Peter Brook gibi tiyatronun önde gelen kişilerinin çalışmaları da yer almaktadır. (Arka kapaktan)

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat