#smrgKİTABEVİ Yonca Lana Feride: Konuşmalı ve Şarkılı Metin - 2017
Evet tiyatroda hareketlenme potansiyeli olan bir metin bu aynı zamanda ve bir arkadaşım onu sahneye koymaya çok kararlı görünüyor. Prodüksiyon ciddi bir bütçe gerektirse de. Neticede, elimizdeki kurgusal bir çalışma. İster roman, ister tiyatro, ister yazınsal kategoriler karşısında bir mesafe ve iztihzayı beslemek istercesine “konuşmalı ve şarkılı metin” deyin, bu bir kurgu. Yaşadığımız güncel olay ve felaketlerin birçok izdüşümünü taşıyor; çalışmaya otururken benim için itici güç bu kez kuşkusuz onlar oldu. Bizi sarsan, hırpalayan, manen de olsa sakat bırakan olayları bir kurgusal dilde yeniden düşünme, üzerine uzun uzun düşünme ihtiyacı duyuyordum. Bu düşünme nasıl olacaktı, nasıl olmalıydı?
İçinden geçtiğimiz trajedileri belleğimde yeniden yaşatırken beni ağlamaktan, ahlakçı, alışılmış, sürprizsiz ifade tiklerine, sıradanlıklara düşmekten koruyacak bir yöntem olarak, yazarın bilincinin, gözünün dolaylı yollardan dahi olsa devreye girmeyeceği, baştan aşağı “konuşmalı” bu kurguya sarıldım. Prenslerin Adası kitabımda da denediğim bir yöntemdi, oradaki konuya trajik diyemesek de, gene aynı kaygılarla, okurun ensesine, sırtına çöken genel geçer ahlaki yorumlardan kendimi mümkün olduğunca korumak ve böylece okurun kabuğunu daha iyi kırabilmek için seçmiş olduğum bir yöntem.
Bir ülkede etrafta çok kötü şeyler meydana geldiğinde, yazar gayri ihtiyari okura “ama ben iyi bir insanım, hatta çok iyi bir insanım” deme ihtiyacını duyuyor sanki, ve bela ülkelerde edebiyatçıyı bekleyen en büyük tuzaklardan biri de bu belki. Hakiki bir arayışın, yol almanın önündeki dev engel. Bir şeyler yaşarken bir yandan da sürekli “acaba nasıl görünüyorum” diye aynaya bakmak gibi bir şey. Ki aynanın içinden sizi dikizleyen elbette kendiniz değil, sizi sevmesini, beğenmesini çok istediğiniz biridir hep - Vivet Kanetti
Günümüzün en temel sorunlarını edebiyatın diliyle anlatmayı başardığınız, sadece konuşmalarla ilerleyen bir roman bu. Tiyatro oyunu da diyebiliriz. İshak Karakaş
Evet tiyatroda hareketlenme potansiyeli olan bir metin bu aynı zamanda ve bir arkadaşım onu sahneye koymaya çok kararlı görünüyor. Prodüksiyon ciddi bir bütçe gerektirse de. Neticede, elimizdeki kurgusal bir çalışma. İster roman, ister tiyatro, ister yazınsal kategoriler karşısında bir mesafe ve iztihzayı beslemek istercesine “konuşmalı ve şarkılı metin” deyin, bu bir kurgu. Yaşadığımız güncel olay ve felaketlerin birçok izdüşümünü taşıyor; çalışmaya otururken benim için itici güç bu kez kuşkusuz onlar oldu. Bizi sarsan, hırpalayan, manen de olsa sakat bırakan olayları bir kurgusal dilde yeniden düşünme, üzerine uzun uzun düşünme ihtiyacı duyuyordum. Bu düşünme nasıl olacaktı, nasıl olmalıydı?
İçinden geçtiğimiz trajedileri belleğimde yeniden yaşatırken beni ağlamaktan, ahlakçı, alışılmış, sürprizsiz ifade tiklerine, sıradanlıklara düşmekten koruyacak bir yöntem olarak, yazarın bilincinin, gözünün dolaylı yollardan dahi olsa devreye girmeyeceği, baştan aşağı “konuşmalı” bu kurguya sarıldım. Prenslerin Adası kitabımda da denediğim bir yöntemdi, oradaki konuya trajik diyemesek de, gene aynı kaygılarla, okurun ensesine, sırtına çöken genel geçer ahlaki yorumlardan kendimi mümkün olduğunca korumak ve böylece okurun kabuğunu daha iyi kırabilmek için seçmiş olduğum bir yöntem.
Bir ülkede etrafta çok kötü şeyler meydana geldiğinde, yazar gayri ihtiyari okura “ama ben iyi bir insanım, hatta çok iyi bir insanım” deme ihtiyacını duyuyor sanki, ve bela ülkelerde edebiyatçıyı bekleyen en büyük tuzaklardan biri de bu belki. Hakiki bir arayışın, yol almanın önündeki dev engel. Bir şeyler yaşarken bir yandan da sürekli “acaba nasıl görünüyorum” diye aynaya bakmak gibi bir şey. Ki aynanın içinden sizi dikizleyen elbette kendiniz değil, sizi sevmesini, beğenmesini çok istediğiniz biridir hep - Vivet Kanetti
Günümüzün en temel sorunlarını edebiyatın diliyle anlatmayı başardığınız, sadece konuşmalarla ilerleyen bir roman bu. Tiyatro oyunu da diyebiliriz. İshak Karakaş
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 148,50 | 148,50 |
2 | 77,22 | 154,44 |
3 | 52,47 | 157,41 |
6 | 26,73 | 160,38 |
9 | 18,15 | 163,35 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 148,50 | 148,50 |
2 | 77,22 | 154,44 |
3 | 52,47 | 157,41 |
6 | 26,73 | 160,38 |
9 | 18,15 | 163,35 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 148,50 | 148,50 |
2 | 77,22 | 154,44 |
3 | 52,47 | 157,41 |
6 | 26,73 | 160,38 |
9 | 18,15 | 163,35 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 148,50 | 148,50 |
2 | 77,22 | 154,44 |
3 | 52,47 | 157,41 |
6 | 26,73 | 160,38 |
9 | 18,15 | 163,35 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 148,50 | 148,50 |
2 | 77,22 | 154,44 |
3 | 52,47 | 157,41 |
6 | 26,73 | 160,38 |
9 | 18,15 | 163,35 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 148,50 | 148,50 |
2 | 77,22 | 154,44 |
3 | 52,47 | 157,41 |
6 | 26,73 | 160,38 |
9 | 18,15 | 163,35 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 148,50 | 148,50 |
2 | - | - |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |