#smrgKİTABEVİ Zihnin Yeniden Keşfi ( Zihin Felsefesi ) -

Stok Kodu:
1199063895
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
315 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2004
Çeviren:
Muhittin Macit
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199063895
449832
Zihnin Yeniden Keşfi ( Zihin Felsefesi ) -
Zihnin Yeniden Keşfi ( Zihin Felsefesi ) - #smrgKİTABEVİ
0.00
Ne kadar çok bildiğimizi sanır ve kibirleniriz, bu modern kibirdir; bilimin evrensel ve güvenilir olduğundan da şüphe etmeyiz ancak bütün bunlara rağmen, zihin ve özellikle de bilinç söz konusu olduğu zaman, tipik bir şekilde karmaşa ve uzlaşmazlık yaşarız. Araştırma yöntemlerimizin meseleyi dayatmasına izin veriyoruz halbuki aksi olmalı. Arabasının anahtarlarını karanlık çalılıkta kaybedip 'burada ışık daha iyi olduğu için' diyerek, sokak lambaları altında arayan sarhoşlar gibi, bilinçli insan zihninin fiilen nasıl işlediğini düşünmeye çalışmak yerine; - insan zihninin, hesaplama modellerim:ize ne denli benzediğini bulmaya çalışıyoruz.

Bu düşünceleriyle Searle, günümüz insanlık bilgi düzeyinin, kadim zihin-beden ilişkisi probleminin, en azından bilincin tartışıldığı düzlemlerde doyurucu ve kesin bilgiye henüz ulaşamadığını açıkça ifade etmektedir: ' Yazar zihin felsefesi di önemli bir yeri olan bu eserinde, hem 'maddeci' hem de 'dualist' hakim gelenekleri eleştirmekte ve onların teorilerini kendi teorileriyle bertaraf etmektedir. Bilinci merkezi bir zihinsel görüngü olarak düşündüğü için, kavramı kendi şartları içinde ciddi olarak inceleyerek, zihnin bir bilgisayar programı olduğunu kabul eden teoriyi 'tabutuna sön çiviyi çakmak istercesine' hedef almaktadır. Ve yine zihnin yeniden keşfi umudunu meşrulaştırabilecek şekilde zihinsel görüngüleri inceleme yöntemlerini yeniden şekillendirecek bazı önerilerde bulunan yazar, zihnin yeniden keşfinin, basit veya yegane bir yolunun olmadığını düşünür. (Arka kapaktan)

Ne kadar çok bildiğimizi sanır ve kibirleniriz, bu modern kibirdir; bilimin evrensel ve güvenilir olduğundan da şüphe etmeyiz ancak bütün bunlara rağmen, zihin ve özellikle de bilinç söz konusu olduğu zaman, tipik bir şekilde karmaşa ve uzlaşmazlık yaşarız. Araştırma yöntemlerimizin meseleyi dayatmasına izin veriyoruz halbuki aksi olmalı. Arabasının anahtarlarını karanlık çalılıkta kaybedip 'burada ışık daha iyi olduğu için' diyerek, sokak lambaları altında arayan sarhoşlar gibi, bilinçli insan zihninin fiilen nasıl işlediğini düşünmeye çalışmak yerine; - insan zihninin, hesaplama modellerim:ize ne denli benzediğini bulmaya çalışıyoruz.

Bu düşünceleriyle Searle, günümüz insanlık bilgi düzeyinin, kadim zihin-beden ilişkisi probleminin, en azından bilincin tartışıldığı düzlemlerde doyurucu ve kesin bilgiye henüz ulaşamadığını açıkça ifade etmektedir: ' Yazar zihin felsefesi di önemli bir yeri olan bu eserinde, hem 'maddeci' hem de 'dualist' hakim gelenekleri eleştirmekte ve onların teorilerini kendi teorileriyle bertaraf etmektedir. Bilinci merkezi bir zihinsel görüngü olarak düşündüğü için, kavramı kendi şartları içinde ciddi olarak inceleyerek, zihnin bir bilgisayar programı olduğunu kabul eden teoriyi 'tabutuna sön çiviyi çakmak istercesine' hedef almaktadır. Ve yine zihnin yeniden keşfi umudunu meşrulaştırabilecek şekilde zihinsel görüngüleri inceleme yöntemlerini yeniden şekillendirecek bazı önerilerde bulunan yazar, zihnin yeniden keşfinin, basit veya yegane bir yolunun olmadığını düşünür. (Arka kapaktan)

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat