#smrgKİTABEVİ 17. Asır Ortalarında Osmanlı Üzerinden İran'a Seyahat -
İstanbul'a gelmiş; ancak refakat ettiği zevatın Kudüs yolculuğuna katılmayıp, İran'a gitmek üzere, Osmanlı başşehrinde on bir ay müsait bir kervanın hareketini beklemiş; bu arada, şehri gezmiş; abideleri görmüş, Topkapı Sarayı Haremi hakkında biri Fransız diğeri İtalyan olan iki saray hizmetkarından edindiği bilgilerle Nouvelleraliton de l'interieurduSeraildu Grand Seigneur (Paris, 1675) adlı eserini vücuda getirmiştir.
Tavernier'nin 1632'de yaptığı ilk İran seyahatinde Bolu, Amasya, Erzurum, Erivan yolunu takip ettiği, İran'da yün, kumaş ve mücevherat ticaretiyle büyük bir servet kazandığı ve bir ara Fransa'ya döndüğü bilinmektedir. 1638'de icra ettiği ikinci seyahatinde ise, Marsilya'dan deniz yolu ile İskenderun'a gelmiş, müteakiben Antakya-Halep üzerinden çöl yolunu tutup Fırat'ı takiben Necef ve Basra'ya ulaşmış, oradan bir sandalla Bendr-i Rîg'e geçip Kazerün-Şiraz yolu ile İsfahan'a varmıştır.
İstanbul'a gelmiş; ancak refakat ettiği zevatın Kudüs yolculuğuna katılmayıp, İran'a gitmek üzere, Osmanlı başşehrinde on bir ay müsait bir kervanın hareketini beklemiş; bu arada, şehri gezmiş; abideleri görmüş, Topkapı Sarayı Haremi hakkında biri Fransız diğeri İtalyan olan iki saray hizmetkarından edindiği bilgilerle Nouvelleraliton de l'interieurduSeraildu Grand Seigneur (Paris, 1675) adlı eserini vücuda getirmiştir.
Tavernier'nin 1632'de yaptığı ilk İran seyahatinde Bolu, Amasya, Erzurum, Erivan yolunu takip ettiği, İran'da yün, kumaş ve mücevherat ticaretiyle büyük bir servet kazandığı ve bir ara Fransa'ya döndüğü bilinmektedir. 1638'de icra ettiği ikinci seyahatinde ise, Marsilya'dan deniz yolu ile İskenderun'a gelmiş, müteakiben Antakya-Halep üzerinden çöl yolunu tutup Fırat'ı takiben Necef ve Basra'ya ulaşmış, oradan bir sandalla Bendr-i Rîg'e geçip Kazerün-Şiraz yolu ile İsfahan'a varmıştır.