#smrgSAHAF 80. Yılında Cumhuriyet'i Afişleyen Adam: İhap Hulusi Görey - 2008
Grafik tasarımının öncüsü İhap Hulusi Görey yazı ve çizginin yeni birlikteliğini Türkiye'ye ilk taşıyandır. Bugüne özgü tanıtım renkliliği, ilk kez onun yaratıcı fırçasıyla kağıda damlamıştı. Kusursuz bir disiplin içindeki siyah-beyaz grafikler....Tanıtımını yaptığı ürüne insanı bağlayan, mesajı bir şimşek gibi beyne çakan, renkçiliği ve çizgiciliği içinde barındıran afişler...Urbası, kasketi, şalvarı, yazması ve ağzı burnuyla Türkiye'nin insanları.....
Grafik tasarımcı İhap Hulusi (Görey), henüz çok azı yazılmış olan Türkiye grafik tasarım tarihinde bazı ilkleri gerçekleştirmiş çok önemli kişiliklerden biridir. Eğitim gördüğü ve mesleğe ilk adımlarında attığı 1920'li yıllardan ölümüne kadar çok sayıda kurum ve ürün için binlerce iş üretmiştir. Kendisi için Türkiye'deki reklam grafiğinin öncüsü ve modern grafik tasarımımızın öncülerinden biridir demek yanlış olmaz. -Doğan Hızlan / Hürriyet 02 Nisan 2007
İhap Hulusi'nin çeşitli grafik tasarımları, afişleri, hem Cumhuriyet dönemine, hem de İstanbul'un geçmişine, birçok kuşağın gençliğine ışık tutuyor. Belki de, bütün bu eserlerden seçmeler, henüz var olmayan, ama oluşturulması elzem İstanbul Kent Müzesi ortaya çıktığında, sürekli olarak sergilenebilir. Son yıllarda, özellikle İstanbul'un kültür yaşamı çok zenginleşti, ama daha hala çok eksiğimiz var. Zamanla onların da giderileceğini, müzelerimize bir de gerçek bir kent müzesinin ekleneceğini umalım. - Ali Sirmen / Cumhuriyet 18 Mart 2007
İhap Hulusi Görey bir sanatçı inceliği ve bir bilim adamının titizliği ile sadece Türkiye'de değil, dünyada grafik sanatını ticari iletişimde ilk uygulayanlardan biridir. Afişlerinde yumuşak çizgiler, asimetrik eğrilerle sarmalanan bilgi verici ve yönlendirici görsel simgeleriyle modern ve dinamik iletişimin gücünü gözle önüne sermiştir. Çağdaş Türkiye'nin 20. yüzyılını aktardığı çalışmalarıyla dönemin ruhunu ve sosyal yönlerini ortaya koyarak Türk reklamcılığının görsel tarihinden bugüne ışık tutmaktadır. - Prof. Funda Savaş Gün
"Öldüğünü duyduğumda, epey resmi giyindim, mutad barıma gittim ve bir gün etiketteki beyefendilere benzeyebileceğim umuduyla bir duble Kulüp Rakısı ısmarladım. Şerefinize Usta!" - Haluk Mesci
Grafik tasarımının öncüsü İhap Hulusi Görey yazı ve çizginin yeni birlikteliğini Türkiye'ye ilk taşıyandır. Bugüne özgü tanıtım renkliliği, ilk kez onun yaratıcı fırçasıyla kağıda damlamıştı. Kusursuz bir disiplin içindeki siyah-beyaz grafikler....Tanıtımını yaptığı ürüne insanı bağlayan, mesajı bir şimşek gibi beyne çakan, renkçiliği ve çizgiciliği içinde barındıran afişler...Urbası, kasketi, şalvarı, yazması ve ağzı burnuyla Türkiye'nin insanları.....
Grafik tasarımcı İhap Hulusi (Görey), henüz çok azı yazılmış olan Türkiye grafik tasarım tarihinde bazı ilkleri gerçekleştirmiş çok önemli kişiliklerden biridir. Eğitim gördüğü ve mesleğe ilk adımlarında attığı 1920'li yıllardan ölümüne kadar çok sayıda kurum ve ürün için binlerce iş üretmiştir. Kendisi için Türkiye'deki reklam grafiğinin öncüsü ve modern grafik tasarımımızın öncülerinden biridir demek yanlış olmaz. -Doğan Hızlan / Hürriyet 02 Nisan 2007
İhap Hulusi'nin çeşitli grafik tasarımları, afişleri, hem Cumhuriyet dönemine, hem de İstanbul'un geçmişine, birçok kuşağın gençliğine ışık tutuyor. Belki de, bütün bu eserlerden seçmeler, henüz var olmayan, ama oluşturulması elzem İstanbul Kent Müzesi ortaya çıktığında, sürekli olarak sergilenebilir. Son yıllarda, özellikle İstanbul'un kültür yaşamı çok zenginleşti, ama daha hala çok eksiğimiz var. Zamanla onların da giderileceğini, müzelerimize bir de gerçek bir kent müzesinin ekleneceğini umalım. - Ali Sirmen / Cumhuriyet 18 Mart 2007
İhap Hulusi Görey bir sanatçı inceliği ve bir bilim adamının titizliği ile sadece Türkiye'de değil, dünyada grafik sanatını ticari iletişimde ilk uygulayanlardan biridir. Afişlerinde yumuşak çizgiler, asimetrik eğrilerle sarmalanan bilgi verici ve yönlendirici görsel simgeleriyle modern ve dinamik iletişimin gücünü gözle önüne sermiştir. Çağdaş Türkiye'nin 20. yüzyılını aktardığı çalışmalarıyla dönemin ruhunu ve sosyal yönlerini ortaya koyarak Türk reklamcılığının görsel tarihinden bugüne ışık tutmaktadır. - Prof. Funda Savaş Gün
"Öldüğünü duyduğumda, epey resmi giyindim, mutad barıma gittim ve bir gün etiketteki beyefendilere benzeyebileceğim umuduyla bir duble Kulüp Rakısı ısmarladım. Şerefinize Usta!" - Haluk Mesci