#smrgKİTABEVİ Alevi - Bektaşilik ve Hurufilik - 2024
Editör:
Kondisyon:
Yeni
Sunuş / Önsöz / Sonsöz / Giriş:
Basıldığı Matbaa:
Şenyıldız Matbaacılık
ISBN-10:
6259855165
Kargoya Teslim Süresi:
4&6
Hazırlayan:
Cilt:
Amerikan Cilt
Boyut:
13x19
Sayfa Sayısı:
280
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2024
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Enso
Dili:
Türkçe
Kategori:
indirimli
210,00
Havale/EFT ile:
203,70
Siparişiniz 4&6 iş günü arasında kargoda
1199228462
615287
https://www.simurgkitabevi.com/alevi-bektasilik-ve-hurufilik-2024
Alevi - Bektaşilik ve Hurufilik - 2024 #smrgKİTABEVİ
210.00
Bundan sonra İran'da olduğu gibi Hurufiler için Osmanlı toprağı da emin bir yer olmaktan çıkmıştı. Artık burada da kovuşturmaya tabi tutulmaktaydılar. Geldikleri bu yeni topraklarda kendilerini kamufle edip gizlenebilecekleri sığınacak nihaiyi bir liman bulmak zorundaydılar. Zamanın Alevi-Bektaşiliği onlar için biçilmiş kaftandı. Zaten daha önce de birçok Hurufi aralarına karışmıştı. Zira Alevi-Bektaşilere şirin gelecek, onların inançlarıyla örtüşüyormuş gibi görünen, aslında ise; Hıristiyanların ve Müslümanların Hz. İsa (a.s) ya bakış açıları gibi birbirinden farklı, Ali, Ehlibeyt taraftarlığı ve sevgisi söz konusuydu.
Yine Alevi-Bektaşilerin iç içe oldukları İslam tasavvufunda alınmış; insan-i kâmil, Esrar-i huruf, tevil gibi motifleri ancak Alevi-Bektaşilikteki anlamlarından farklı anlamlar yüklenmiş olarak onlar da sahiptiler. Alevi-Bektaşilikte olanca farklılıklarını, ayrı batin yorumlamalarını ilk etapta ön plana çıkarmayarak, bu motifleri yem olarak kullanıp içine rahatlıkla sızabilecektiler. Denilmiştir ki; insanlar en kolay benzeriyle kandırılır ve en kolay kandıranlar da onlardan olmayıp onların jargonuyla konuşanlardır.
Yine Alevi-Bektaşilerin iç içe oldukları İslam tasavvufunda alınmış; insan-i kâmil, Esrar-i huruf, tevil gibi motifleri ancak Alevi-Bektaşilikteki anlamlarından farklı anlamlar yüklenmiş olarak onlar da sahiptiler. Alevi-Bektaşilikte olanca farklılıklarını, ayrı batin yorumlamalarını ilk etapta ön plana çıkarmayarak, bu motifleri yem olarak kullanıp içine rahatlıkla sızabilecektiler. Denilmiştir ki; insanlar en kolay benzeriyle kandırılır ve en kolay kandıranlar da onlardan olmayıp onların jargonuyla konuşanlardır.
Bundan sonra İran'da olduğu gibi Hurufiler için Osmanlı toprağı da emin bir yer olmaktan çıkmıştı. Artık burada da kovuşturmaya tabi tutulmaktaydılar. Geldikleri bu yeni topraklarda kendilerini kamufle edip gizlenebilecekleri sığınacak nihaiyi bir liman bulmak zorundaydılar. Zamanın Alevi-Bektaşiliği onlar için biçilmiş kaftandı. Zaten daha önce de birçok Hurufi aralarına karışmıştı. Zira Alevi-Bektaşilere şirin gelecek, onların inançlarıyla örtüşüyormuş gibi görünen, aslında ise; Hıristiyanların ve Müslümanların Hz. İsa (a.s) ya bakış açıları gibi birbirinden farklı, Ali, Ehlibeyt taraftarlığı ve sevgisi söz konusuydu.
Yine Alevi-Bektaşilerin iç içe oldukları İslam tasavvufunda alınmış; insan-i kâmil, Esrar-i huruf, tevil gibi motifleri ancak Alevi-Bektaşilikteki anlamlarından farklı anlamlar yüklenmiş olarak onlar da sahiptiler. Alevi-Bektaşilikte olanca farklılıklarını, ayrı batin yorumlamalarını ilk etapta ön plana çıkarmayarak, bu motifleri yem olarak kullanıp içine rahatlıkla sızabilecektiler. Denilmiştir ki; insanlar en kolay benzeriyle kandırılır ve en kolay kandıranlar da onlardan olmayıp onların jargonuyla konuşanlardır.
Yine Alevi-Bektaşilerin iç içe oldukları İslam tasavvufunda alınmış; insan-i kâmil, Esrar-i huruf, tevil gibi motifleri ancak Alevi-Bektaşilikteki anlamlarından farklı anlamlar yüklenmiş olarak onlar da sahiptiler. Alevi-Bektaşilikte olanca farklılıklarını, ayrı batin yorumlamalarını ilk etapta ön plana çıkarmayarak, bu motifleri yem olarak kullanıp içine rahatlıkla sızabilecektiler. Denilmiştir ki; insanlar en kolay benzeriyle kandırılır ve en kolay kandıranlar da onlardan olmayıp onların jargonuyla konuşanlardır.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.