#smrgKİTABEVİ Alevilik ve Bektaşilik Terimleri Sözlüğü - 2016

Kondisyon:
Yeni
Basıldığı Matbaa:
Modanlı Matbaacılık
Dizi Adı:
ISBN-10:
9758612307
Kargoya Teslim Süresi:
4&6
Stok Kodu:
1199064558
Boyut:
16x24
Sayfa Sayısı:
797 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
5
Basım Tarihi:
2016
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Enso
Dili:
Türkçe
Kategori:
Din
indirimli
375,00
Havale/EFT ile: 363,75
Siparişiniz 4&6 iş günü arasında kargoda
1199064558
450495
Alevilik ve Bektaşilik Terimleri Sözlüğü -        2016
Alevilik ve Bektaşilik Terimleri Sözlüğü - 2016 #smrgKİTABEVİ
375.00
Alevilik-Bektaşilik felsefesinde "maddeci düşünce temeli" inancın "tuğlaları"yla örülüdür; deyim yerindeyse "nicel boğuntuda"dır. Eğer sürekli inanç yanı vurgulanıp pekiştirilirse, her şey inancın denetiminde ele alınırsa, nesnel yan "silinir" düşünce atılım yapamaz, bu kültür insanı aydınlığa çıkamaz, körlenir; giderek "kahrolsun büyük din", "yaşasın küçük din" anlayışını öne çıkarır.

Bu durum egemen güçlerin işine gelir: 700 küsur yıldır yaptığı gibi Alevileri - Bektaşileri "dinsiz" olmamalarına karşın "dinsizlik"le suçlar ve yargılar; düşünce yanını "inanç" yanıyla perdeleyerek bu kültürü "boğmaya" kalkar.

Ama Aleviler-Bektaşiler, düşüncelerinden dolayı "dinsiz" olarak değil, toplum düzenini "maddeci bir yaşama anlayışı" üzerine oturtmak isteyen, inançlarını ise bu isteklerini tavıra, eyleme, davranışa dönüştüren bir "manevi güç" olarak gören "devrimciler, ilericiler, aydınlık insanlar" olarak algılanmak, şayet yargılanmak gerekiyorsa böyle yargılanmak istiyorlar.

Alevilik-Bektaşilik felsefesinde "maddeci düşünce temeli" inancın "tuğlaları"yla örülüdür; deyim yerindeyse "nicel boğuntuda"dır. Eğer sürekli inanç yanı vurgulanıp pekiştirilirse, her şey inancın denetiminde ele alınırsa, nesnel yan "silinir" düşünce atılım yapamaz, bu kültür insanı aydınlığa çıkamaz, körlenir; giderek "kahrolsun büyük din", "yaşasın küçük din" anlayışını öne çıkarır.

Bu durum egemen güçlerin işine gelir: 700 küsur yıldır yaptığı gibi Alevileri - Bektaşileri "dinsiz" olmamalarına karşın "dinsizlik"le suçlar ve yargılar; düşünce yanını "inanç" yanıyla perdeleyerek bu kültürü "boğmaya" kalkar.

Ama Aleviler-Bektaşiler, düşüncelerinden dolayı "dinsiz" olarak değil, toplum düzenini "maddeci bir yaşama anlayışı" üzerine oturtmak isteyen, inançlarını ise bu isteklerini tavıra, eyleme, davranışa dönüştüren bir "manevi güç" olarak gören "devrimciler, ilericiler, aydınlık insanlar" olarak algılanmak, şayet yargılanmak gerekiyorsa böyle yargılanmak istiyorlar.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat