#smrgKİTABEVİ Ampirizm ve Öznellik: Hume Açısından İnsan Doğası Üzerine Bir Deneme -

Kondisyon:
Yeni
Basıldığı Matbaa:
Dizi Adı:
Deleuze & Guattari Kitaplığı
ISBN-10:
9789758686452
Kargoya Teslim Süresi:
3&6
Stok Kodu:
1199100592
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
140 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
2
Basım Tarihi:
2016
Çeviren:
Ece Nahum
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Enso
Dili:
Türkçe
Orijinal Adı:
Empirisme et subjectivité
Kategori:
indirimli
135,00
Havale/EFT ile: 130,95
Siparişiniz 3&6 iş günü arasında kargoda
1199100592
486389
Ampirizm ve Öznellik: Hume Açısından İnsan Doğası Üzerine Bir Deneme -
Ampirizm ve Öznellik: Hume Açısından İnsan Doğası Üzerine Bir Deneme - #smrgKİTABEVİ
135.00
Deleuze'e göre Hume bir psikologdan önce bir sosyolog, bir ahlakçıdır; temelde insanın bilimini yapmayı amaçlar. Şu kritik soru Hume felsefesinin hep merkezinde yer almıştır: Zihin doğa değildir, zihnin doğası yoktur. Peki nasıl olur da zihin bir insan doğası haline gelir?

“Bütün iyi yazarlar en azından zihin psikolojisinin imkânsızlığı üzerinde anlaşırlar. Bilincin bilgiyle özdeşleştirilmesini bu kadar titizlikle eleştirmeleri işte bu yüzdendir. Bunlar bir tek, zihne bir doğa kazandıran etmenlerin belirlenimi konusunda farklılık gösterirler. Bu etmenler kimi zaman bedendir, yani madde: Bu durumda psikoloji yerini fizyolojiye bırakmalıdır. Kimi zaman tikel ilkelerdir, yani maddenin psişik bir dengi, ki psikoloji bunda hem tek mümkün nesnesini hem de bilimsel koşulunu bulmaktadır. Çağrışım ilkeleriyle Hume, daha zor ya da daha cüretkâr olan bu ikinci yolu seçmiş olur. Materyalizme olan sempatisi ve aynı zamanda bunun karşısındaki tereddüdü de bundan kaynaklanır.”

Hiçbir şey imgelem tarafından yapılmaz, her şey imgelemin içinde yapılır.

Deleuze'e göre Hume bir psikologdan önce bir sosyolog, bir ahlakçıdır; temelde insanın bilimini yapmayı amaçlar. Şu kritik soru Hume felsefesinin hep merkezinde yer almıştır: Zihin doğa değildir, zihnin doğası yoktur. Peki nasıl olur da zihin bir insan doğası haline gelir?

“Bütün iyi yazarlar en azından zihin psikolojisinin imkânsızlığı üzerinde anlaşırlar. Bilincin bilgiyle özdeşleştirilmesini bu kadar titizlikle eleştirmeleri işte bu yüzdendir. Bunlar bir tek, zihne bir doğa kazandıran etmenlerin belirlenimi konusunda farklılık gösterirler. Bu etmenler kimi zaman bedendir, yani madde: Bu durumda psikoloji yerini fizyolojiye bırakmalıdır. Kimi zaman tikel ilkelerdir, yani maddenin psişik bir dengi, ki psikoloji bunda hem tek mümkün nesnesini hem de bilimsel koşulunu bulmaktadır. Çağrışım ilkeleriyle Hume, daha zor ya da daha cüretkâr olan bu ikinci yolu seçmiş olur. Materyalizme olan sempatisi ve aynı zamanda bunun karşısındaki tereddüdü de bundan kaynaklanır.”

Hiçbir şey imgelem tarafından yapılmaz, her şey imgelemin içinde yapılır.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat