Kanaatimce, anayasa teorisini ve "hukuku"nu siyaset teorisinin, daha genelde sosyal bilimlerin, bağlamı içinde ele almayan bir yaklaşımın, "Anayasa Hukukuna Giriş" öğretiminden murad edilen yararı sağlaması mümkün değildir. Çünkü bu yolla olsa olsa bazı teknik hukuk tabirlerini ezberlemiş ama "anayasa"nın ve "anayasacılık"ın anlamı ve işlevi konusunda pek de bilinç geliştirememiş olan "hukuk teknisyenleri" yetiştirilebilir. Nitekim Türkiye'de öyle de olmaktadır.
Şöyle de diyebilirim: Aslında benim bu kitapla yapmayı amaçladığım şey, Türkiye'de anayasa hukuku öğretiminin yerleşik paradigmasını değiştirmekti. Anayasal Demokrasi'nin 20. yılına girerken 12. Baskısını yapmasına bakarak, bu amacımı kısmen gerçekleştirdiğimi söyleyebilirim. Esasen bu konuda tam bir başarıdan zaten söz edilemez; malûm, insanların zihin konforunu ve yerleşik alışkanlıklarını değiştirmek akademyada bile kolay değildir.ır.
Kanaatimce, anayasa teorisini ve "hukuku"nu siyaset teorisinin, daha genelde sosyal bilimlerin, bağlamı içinde ele almayan bir yaklaşımın, "Anayasa Hukukuna Giriş" öğretiminden murad edilen yararı sağlaması mümkün değildir. Çünkü bu yolla olsa olsa bazı teknik hukuk tabirlerini ezberlemiş ama "anayasa"nın ve "anayasacılık"ın anlamı ve işlevi konusunda pek de bilinç geliştirememiş olan "hukuk teknisyenleri" yetiştirilebilir. Nitekim Türkiye'de öyle de olmaktadır.
Şöyle de diyebilirim: Aslında benim bu kitapla yapmayı amaçladığım şey, Türkiye'de anayasa hukuku öğretiminin yerleşik paradigmasını değiştirmekti. Anayasal Demokrasi'nin 20. yılına girerken 12. Baskısını yapmasına bakarak, bu amacımı kısmen gerçekleştirdiğimi söyleyebilirim. Esasen bu konuda tam bir başarıdan zaten söz edilemez; malûm, insanların zihin konforunu ve yerleşik alışkanlıklarını değiştirmek akademyada bile kolay değildir.ır.