#smrgDERGİ Andante Türkiye'nin Klasik Müzik Dergisi - Sayı: 38 Yıl: 6 Şubat - Mart
SERHAN BALİ, bu sayıdan itibaren okuruyla buluşan "Müzik Takvimi" adlı yeni köşesinde, yurtta ve dünyada klasik müzik alanında yaşanan gelişmeleri, farklı başlıklar ve çerçeveler içerisinde müzikseverlerle paylaşıyor. "Müzik Takvimi", yazarı tarafından, TRT Radyo 3'de salı sabahları yayınlanmaya başlanan güncel bir klasik müzik programının da adı aynı zamanda. Bu sayıdan itibaren başlayan bir diğer yeniliğimiz ise, RAHŞAN APAY'ın, yine aynı zamanda bir TRT Radyo 3 yapımı olan "Gökyüzü Damlaları" adlı köşesi. Apay her cumartesi öğleden sonra yayınlanan programında klasik müzik dünyamızın önde gelen besteci ve yorumcularıyla, kendi mekânlarında içten söyleşiler gerçekleştiriyor. Apay'ın, bu söyleşilerin arasından seçtiklerini taşıyacağı köşesindeki ilk konuğu, besteci Ali Darmar.
Mart ayındaki Akbank Sanat Gitar Günleri'ne katılan dünyaca ünlü gitaristler Ana Vidovic, Frank Bungarten ve Roland Dyens ile sırasıyla SAMİ KISAOĞLU, CAN DENİZCİ ve TOLGAHAN ÇOĞULU görüştüler.
ALEXANDRA IVANOFF "Konserler Şehri İstanbul" adlı yeni köşesinde, İstanbul'da geçtiğimiz Ocak-Mart aylarında verilen konser ve operalar üzerine değerlendirmelerini kaleme aldı.
KEMAL KÜÇÜK, "bize özgü bir sorun" dediği "orkestra solistleri" konusunu enine boyuna irdelediği "Diapason" köşesindeki yazısında, bu sistemin ortaya çıkış serüvenini, zaman içinde oluşan açmazlarını ve sakıncalarını tartışıyor.
Müzik dünyamızın kendine özgü figürlerinden, piyanist ve besteci Anjelika Akbar, "yağmur" metaforu etrafında kurguladığı yeni albümüyle, yeniden FEYZİ ERÇİN'in konuğu oldu. İkinci kez çocuk sahibi olan Akbar, doğum öncesi ve sonrasında bebeğine dinlettiği müziklerden bahsettiği bölümlerde, anne adayları için ilginç ayrıntılar veriyor.
ŞEFİK KAHRAMANKAPTAN, "Başkentten Yansımalar"da, Türk balesinin 60. kuruluş yıldönümü kutlamasından izlenimler aktarmanın yanısıra, devlet opera ve balelerinin yeni işleyiş mekanizması hakkında bilgi veriyor ve "sanatçılarımızın statükoculuğu" üzerine yorumlarda bulunuyor. KAÇIRMAYIN sayfalarımızda, her zaman olduğu gibi, İstanbul'dan Samsun'a, Ankara'dan Berlin'e dek çok sayıda konser ve opera-bale-dans gösterisini izleyip, okurlarımız için, zengin görseller eşliğinde, kapsamlı yorumlar eşliğinde değerlendirdik.
Andante'nin müzikoloji ve müzik tarihi sayfaları, bu sayıda çok zengin. CAN DENİZCİ "Büyük Besteciler"de, 200. doğum yıldönümünden hareketle Felix Mendelssohn-Bartholdy'yi ve "Büyük Yapıtlar"da Schumann'ın "Kinderszenen/Çocukluk Sahneleri" adlı eserini enine boyuna tanıtırken, AYŞE ÖKTEM, "Operanın Başyapıtları"nda, büyütecini bu kez Puccini'nin "Manon Lescaut" operası üzerinde dolaştırıyor.
FEYZİ ERÇİN, "Koleksiyon"da, bu sayıdaki dosya konumuz olan Mendelssohn'un eserlerinin piyasada bulunabilen en güzel kayıtları arasında dolaşıp, seçtiği kayıtların özelliklerini okurlarıyla paylaşıyor.
UFUK ÇAKMAK, geçen sayıda başladığı ve büyük ilgi gören "Müzik Penceresi"nde yine kendisini son iki ay içinde etkilemiş kayıtlar, konserler ve müzisyenler üzerine öznel değerlendirmelerini okurlarıyla paylaşıyor. ERSİN ANTEP, "Müzik Defteri"nde, Eskişehir Anadolu Üniversitesi Senfoni Orkestrası'ndan Cemal Reşit Rey Konser Salonu'na, MÜZED Ödülleri'nden "Bugün, Toplum ve Müzik" oturumlar dizisine değin, her zamanki gibi geniş bir çerçevede, son gelişmeleri yorumluyor. (Tanıtımdan)
SERHAN BALİ, bu sayıdan itibaren okuruyla buluşan "Müzik Takvimi" adlı yeni köşesinde, yurtta ve dünyada klasik müzik alanında yaşanan gelişmeleri, farklı başlıklar ve çerçeveler içerisinde müzikseverlerle paylaşıyor. "Müzik Takvimi", yazarı tarafından, TRT Radyo 3'de salı sabahları yayınlanmaya başlanan güncel bir klasik müzik programının da adı aynı zamanda. Bu sayıdan itibaren başlayan bir diğer yeniliğimiz ise, RAHŞAN APAY'ın, yine aynı zamanda bir TRT Radyo 3 yapımı olan "Gökyüzü Damlaları" adlı köşesi. Apay her cumartesi öğleden sonra yayınlanan programında klasik müzik dünyamızın önde gelen besteci ve yorumcularıyla, kendi mekânlarında içten söyleşiler gerçekleştiriyor. Apay'ın, bu söyleşilerin arasından seçtiklerini taşıyacağı köşesindeki ilk konuğu, besteci Ali Darmar.
Mart ayındaki Akbank Sanat Gitar Günleri'ne katılan dünyaca ünlü gitaristler Ana Vidovic, Frank Bungarten ve Roland Dyens ile sırasıyla SAMİ KISAOĞLU, CAN DENİZCİ ve TOLGAHAN ÇOĞULU görüştüler.
ALEXANDRA IVANOFF "Konserler Şehri İstanbul" adlı yeni köşesinde, İstanbul'da geçtiğimiz Ocak-Mart aylarında verilen konser ve operalar üzerine değerlendirmelerini kaleme aldı.
KEMAL KÜÇÜK, "bize özgü bir sorun" dediği "orkestra solistleri" konusunu enine boyuna irdelediği "Diapason" köşesindeki yazısında, bu sistemin ortaya çıkış serüvenini, zaman içinde oluşan açmazlarını ve sakıncalarını tartışıyor.
Müzik dünyamızın kendine özgü figürlerinden, piyanist ve besteci Anjelika Akbar, "yağmur" metaforu etrafında kurguladığı yeni albümüyle, yeniden FEYZİ ERÇİN'in konuğu oldu. İkinci kez çocuk sahibi olan Akbar, doğum öncesi ve sonrasında bebeğine dinlettiği müziklerden bahsettiği bölümlerde, anne adayları için ilginç ayrıntılar veriyor.
ŞEFİK KAHRAMANKAPTAN, "Başkentten Yansımalar"da, Türk balesinin 60. kuruluş yıldönümü kutlamasından izlenimler aktarmanın yanısıra, devlet opera ve balelerinin yeni işleyiş mekanizması hakkında bilgi veriyor ve "sanatçılarımızın statükoculuğu" üzerine yorumlarda bulunuyor. KAÇIRMAYIN sayfalarımızda, her zaman olduğu gibi, İstanbul'dan Samsun'a, Ankara'dan Berlin'e dek çok sayıda konser ve opera-bale-dans gösterisini izleyip, okurlarımız için, zengin görseller eşliğinde, kapsamlı yorumlar eşliğinde değerlendirdik.
Andante'nin müzikoloji ve müzik tarihi sayfaları, bu sayıda çok zengin. CAN DENİZCİ "Büyük Besteciler"de, 200. doğum yıldönümünden hareketle Felix Mendelssohn-Bartholdy'yi ve "Büyük Yapıtlar"da Schumann'ın "Kinderszenen/Çocukluk Sahneleri" adlı eserini enine boyuna tanıtırken, AYŞE ÖKTEM, "Operanın Başyapıtları"nda, büyütecini bu kez Puccini'nin "Manon Lescaut" operası üzerinde dolaştırıyor.
FEYZİ ERÇİN, "Koleksiyon"da, bu sayıdaki dosya konumuz olan Mendelssohn'un eserlerinin piyasada bulunabilen en güzel kayıtları arasında dolaşıp, seçtiği kayıtların özelliklerini okurlarıyla paylaşıyor.
UFUK ÇAKMAK, geçen sayıda başladığı ve büyük ilgi gören "Müzik Penceresi"nde yine kendisini son iki ay içinde etkilemiş kayıtlar, konserler ve müzisyenler üzerine öznel değerlendirmelerini okurlarıyla paylaşıyor. ERSİN ANTEP, "Müzik Defteri"nde, Eskişehir Anadolu Üniversitesi Senfoni Orkestrası'ndan Cemal Reşit Rey Konser Salonu'na, MÜZED Ödülleri'nden "Bugün, Toplum ve Müzik" oturumlar dizisine değin, her zamanki gibi geniş bir çerçevede, son gelişmeleri yorumluyor. (Tanıtımdan)