#smrgKİTABEVİ Andrey Tarkovski Sineması: Kayıp Umudun İzinde -
Hâlâ sinemadan bir şey umuyorsak bunu Tarkovski'nin ve onun çizgisini takip eden yönetmenlerin filmlerindeki kayıp umudun, resimlerin ruhuna saklanan bir hakikatle şiir gibi içimize doğmasına borçluyuz.
Kitap, "Sinema oldukça karmaşık ve engin bir tür şairliktir" diyen Tarkovski'nin dünyasını çok daha özel ve derin boyutlarıyla incelerken, okuru da bu yolculukta yeni kapılar, anlamlar ve hakikatler aralamaya davet ediyor.
İçindekiler
Çevirmenin Önsözü
Önsöz
I. Ondan Yüce Ne Var?
1. GERÇEK VE YORUM
2. TARKOVSKİ VE RUS SİNEMASI
3. SİNEMANIN ŞAİRLERİ
II. Karanlıkta Yaratılanlar
1. METİNDEN FİLME
2. BİR FİLMİN YAPISINI OLUŞTURAN ÖGELER
III. Tarkovski'nin Derunî Dünyası
1. İMAN VE FACİA
2. TARKOVSKİ'NİN DÜNYASI
Ekler*
Ek 1: TARKOVSKİ'NİN HAYATI
Ek 2: FİLMOGRAFİ VE BİBLİYOGRAFYA
Fotoğraflar
Dizin
YAZAR Bâbek Ahmedî, İranlı yazar, mütercim, sanat eleştirmeni ve araştırmacı. 1949 yılında Tahran'da doğdu. Tahran Üniversitesi Siyasal Bilimler Bölümü'nden mezun oldu (1971). Pensilvanya Üniversitesi Felsefe Bölümü'nde yüksek lisans yaptı. 1975 ve 1976 yıllarını Londra'da, sonraki yılları 1979'a kadar Paris'te geçirdi. 80'li yılların başında Film dergisinde sinema ve özellikle Bresson, Tarkovski gibi yönetmenler üzerine yazı ve tercümeleri yayımlandı. Metnin Yorumu ve Yapısı (1992) adlı iki ciltlik önemli kitabında Barthes, Derrida, Kristeva, Paul de Man, Umberto Eco, Todorov, Jakobson, Greimas, Peirce, Schleiermacher, Dilthey, Gadamer, Ricoeur, Lévi-Strauss, Foucault, Lyotard, Deleuze, Bataille gibi o zamana kadar Fars okurunca bilinmeyen birçok düşünürü tanıttı. Sinema, felsefe, sanat felsefesi ve estetik konularında çok sayıda telif ve tercüme eseri bulunmaktadır.
Hâlâ sinemadan bir şey umuyorsak bunu Tarkovski'nin ve onun çizgisini takip eden yönetmenlerin filmlerindeki kayıp umudun, resimlerin ruhuna saklanan bir hakikatle şiir gibi içimize doğmasına borçluyuz.
Kitap, "Sinema oldukça karmaşık ve engin bir tür şairliktir" diyen Tarkovski'nin dünyasını çok daha özel ve derin boyutlarıyla incelerken, okuru da bu yolculukta yeni kapılar, anlamlar ve hakikatler aralamaya davet ediyor.
İçindekiler
Çevirmenin Önsözü
Önsöz
I. Ondan Yüce Ne Var?
1. GERÇEK VE YORUM
2. TARKOVSKİ VE RUS SİNEMASI
3. SİNEMANIN ŞAİRLERİ
II. Karanlıkta Yaratılanlar
1. METİNDEN FİLME
2. BİR FİLMİN YAPISINI OLUŞTURAN ÖGELER
III. Tarkovski'nin Derunî Dünyası
1. İMAN VE FACİA
2. TARKOVSKİ'NİN DÜNYASI
Ekler*
Ek 1: TARKOVSKİ'NİN HAYATI
Ek 2: FİLMOGRAFİ VE BİBLİYOGRAFYA
Fotoğraflar
Dizin
YAZAR Bâbek Ahmedî, İranlı yazar, mütercim, sanat eleştirmeni ve araştırmacı. 1949 yılında Tahran'da doğdu. Tahran Üniversitesi Siyasal Bilimler Bölümü'nden mezun oldu (1971). Pensilvanya Üniversitesi Felsefe Bölümü'nde yüksek lisans yaptı. 1975 ve 1976 yıllarını Londra'da, sonraki yılları 1979'a kadar Paris'te geçirdi. 80'li yılların başında Film dergisinde sinema ve özellikle Bresson, Tarkovski gibi yönetmenler üzerine yazı ve tercümeleri yayımlandı. Metnin Yorumu ve Yapısı (1992) adlı iki ciltlik önemli kitabında Barthes, Derrida, Kristeva, Paul de Man, Umberto Eco, Todorov, Jakobson, Greimas, Peirce, Schleiermacher, Dilthey, Gadamer, Ricoeur, Lévi-Strauss, Foucault, Lyotard, Deleuze, Bataille gibi o zamana kadar Fars okurunca bilinmeyen birçok düşünürü tanıttı. Sinema, felsefe, sanat felsefesi ve estetik konularında çok sayıda telif ve tercüme eseri bulunmaktadır.