#smrgKİTABEVİ Anı ve Süreklilik: Huma Kabakcı Koleksiyonu'ndan Bir Seçki = Memory and Continuity: A Selection from the Huma Kabakcı Collection -
Nahit Kabakcı'nın 1980'lerden itibaren oluşturulmaya başladığı Huma Kabakcı Koleksiyonu Türkiye'de az sayıda, bilinçli ve sürekliliği olan koleksiyonların en önemlilerinden biri sayılabilir. Huma Kabakcı ve Esra Aliçavuşoğlu eş küratörlüğündeki sergi, Huma Kabakcı Koleksiyonu'nun oluşturulma mantığı, gelişimi ve öznelliğin yanı sıra sanat tarihsel bir nesnellikle dönem dönem yenilenen ve geliştirilen yapısı düşünülerek planlandı. Birbirini takip eden İki kuşak tarafından sürdürülen koleksiyonun, ilişkili ve farklı noktaları ön plana alınarak tematik olarak şekillendirildi. Seçki bu bağlamda farklı kuşakların koleksiyona katkısının yanı sıra, bütününe ait iç tutarlılığı ve dönüşümleri de işaret etmeyi öngörüyor.
Bir koleksiyonun en az dört kuşak boyunca aktarılması gerektiğine inanan ve bunu bir bayrak yarışına benzeten Nahit Kabakcı'nın 1980'lerden itibaren oluşturmaya başladığı Huma Kabakcı Koleksiyonu Türkiye'de, bilinçli ve sürekliliği olan az sayıdaki koleksiyondan biri.
Sergi, Huma Kabakcı Koleksiyonu'nun oluşturulma mantığı, gelişimi ve öznelliğin yanı sıra sanat tarihsel bir nesnellikle dönem dönem yenilenen ve geliştirilen yapısı düşünülerek ortaya çıktı. Katalog, bu anlamda, birbirini takip eden iki kuşak tarafından sürdürülen koleksiyonun, ilişkili ve farklı noktalarını ön plana çıkartıyor, makaleler ve eser metinleriyle koleksiyona dair saptamalarda bulunuyor.
İÇİNDEKİLER
Sunuş - Suna, İnan & İpek Kıraç
Sunuş - Huma Kabakcı
Nahit Kabakcı İle Karşılaşmam - Tayfun Belgin
Bir Koleksiyonun İzinde - Esra Aliçavuşoğlu
Katalog
Biyografiler
SANATÇILAR Etel Adnan, Yüksel Arslan, Tomur Atagök, David Bailey, Ferruh Başağa, Aliye Berger, Sabri Berkel, Joseph Beuys, Canan Dağdelen, Nezaket Ekici, Max Ernst, Ali Arif Ersen, Özlem Günyol & Mustafa Kunt, Selma Gürbüz, Ramın Haerizadeh, Susan Hefuna, Gabriele Heidecker, Damien Hirst, David Hockney, Ilya Kabakov, İhsan Cemal Karaburçak, Heinz Mack, Basım Magdy, Almagül Menlbayeva, Murat Morova, Edin Numankadic, Mübin Orhon, Ardan Özmenoğlu, Güçlü Öztekin, Panamarenko, Shahpour Pouyan, Robert Rauschenberg, Meriç Algün, Ringborg, Sarkis, Tahir Salakhov, Richard Serra, Kemal Seyhan, Erinç Seymen, Sabina Shikhlinskaya, Hiroshi Sugimoto, Maya Sumbadze, Güneş Terkol, Canan Tolon, Pınar Yolaçan, Fahrelnissa Zeid
*****
A firm believer in the idea that a collection needs to be upheld at least by four generations and comparing this continuity to a relay race, Nahit Kabakcı began creating the Huma Kabakcı Collectionfrom the 1980s onwards. Today, the collection can be considered one of the most important and outstanding examples among the rare, consciously created, and long-lasting ones of its kind in Turkey.
Apart from the logic of creating the Huma Kabakcı Collection, its evolution/growth over time, and its subjectivity, the exhibition was designed by keeping in mind its structure, reviewed and changed from time to time, with both objectivity and an art historical subjectivity. The catalogue, in that sense, brings to fore the common and diverging points of the two generations by which the collection has been sustained, through essays and works explanations.
Nahit Kabakcı'nın 1980'lerden itibaren oluşturulmaya başladığı Huma Kabakcı Koleksiyonu Türkiye'de az sayıda, bilinçli ve sürekliliği olan koleksiyonların en önemlilerinden biri sayılabilir. Huma Kabakcı ve Esra Aliçavuşoğlu eş küratörlüğündeki sergi, Huma Kabakcı Koleksiyonu'nun oluşturulma mantığı, gelişimi ve öznelliğin yanı sıra sanat tarihsel bir nesnellikle dönem dönem yenilenen ve geliştirilen yapısı düşünülerek planlandı. Birbirini takip eden İki kuşak tarafından sürdürülen koleksiyonun, ilişkili ve farklı noktaları ön plana alınarak tematik olarak şekillendirildi. Seçki bu bağlamda farklı kuşakların koleksiyona katkısının yanı sıra, bütününe ait iç tutarlılığı ve dönüşümleri de işaret etmeyi öngörüyor.
Bir koleksiyonun en az dört kuşak boyunca aktarılması gerektiğine inanan ve bunu bir bayrak yarışına benzeten Nahit Kabakcı'nın 1980'lerden itibaren oluşturmaya başladığı Huma Kabakcı Koleksiyonu Türkiye'de, bilinçli ve sürekliliği olan az sayıdaki koleksiyondan biri.
Sergi, Huma Kabakcı Koleksiyonu'nun oluşturulma mantığı, gelişimi ve öznelliğin yanı sıra sanat tarihsel bir nesnellikle dönem dönem yenilenen ve geliştirilen yapısı düşünülerek ortaya çıktı. Katalog, bu anlamda, birbirini takip eden iki kuşak tarafından sürdürülen koleksiyonun, ilişkili ve farklı noktalarını ön plana çıkartıyor, makaleler ve eser metinleriyle koleksiyona dair saptamalarda bulunuyor.
İÇİNDEKİLER
Sunuş - Suna, İnan & İpek Kıraç
Sunuş - Huma Kabakcı
Nahit Kabakcı İle Karşılaşmam - Tayfun Belgin
Bir Koleksiyonun İzinde - Esra Aliçavuşoğlu
Katalog
Biyografiler
SANATÇILAR Etel Adnan, Yüksel Arslan, Tomur Atagök, David Bailey, Ferruh Başağa, Aliye Berger, Sabri Berkel, Joseph Beuys, Canan Dağdelen, Nezaket Ekici, Max Ernst, Ali Arif Ersen, Özlem Günyol & Mustafa Kunt, Selma Gürbüz, Ramın Haerizadeh, Susan Hefuna, Gabriele Heidecker, Damien Hirst, David Hockney, Ilya Kabakov, İhsan Cemal Karaburçak, Heinz Mack, Basım Magdy, Almagül Menlbayeva, Murat Morova, Edin Numankadic, Mübin Orhon, Ardan Özmenoğlu, Güçlü Öztekin, Panamarenko, Shahpour Pouyan, Robert Rauschenberg, Meriç Algün, Ringborg, Sarkis, Tahir Salakhov, Richard Serra, Kemal Seyhan, Erinç Seymen, Sabina Shikhlinskaya, Hiroshi Sugimoto, Maya Sumbadze, Güneş Terkol, Canan Tolon, Pınar Yolaçan, Fahrelnissa Zeid
*****
A firm believer in the idea that a collection needs to be upheld at least by four generations and comparing this continuity to a relay race, Nahit Kabakcı began creating the Huma Kabakcı Collectionfrom the 1980s onwards. Today, the collection can be considered one of the most important and outstanding examples among the rare, consciously created, and long-lasting ones of its kind in Turkey.
Apart from the logic of creating the Huma Kabakcı Collection, its evolution/growth over time, and its subjectivity, the exhibition was designed by keeping in mind its structure, reviewed and changed from time to time, with both objectivity and an art historical subjectivity. The catalogue, in that sense, brings to fore the common and diverging points of the two generations by which the collection has been sustained, through essays and works explanations.