#smrgSAHAF Arayışlar: Felsefe Konuşmaları 1 -

Stok Kodu:
1199078783
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
334 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
2
Basım Tarihi:
2003
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199078783
464661
Arayışlar: Felsefe Konuşmaları 1  -
Arayışlar: Felsefe Konuşmaları 1 - #smrgSAHAF
0.00
Felsefe, temellendirici, gerekçelendirici, mantıksal uslamlamalı düşünce biçimindedir. Ama bu tarz her düşünce yapısı felsefe değildir. Örneğin tanrıbilim de aynı uslamlama yolunu izler. Fakat onun dayandığı, sorgulamadan kabul ettiği inançları vardır. Mantıksal uslamlama bunlardan sonra gelir, bunların üzerine kurulur. Benzeri biçimde felsefenin de ön-dayanakları, ön-varsayımları olduğu söylenebilir. Filozof bunları kanıtlamaya çalışmaz. Fakat bunlar, onun kendi varlığı, bu dünyanın varlığı, sözlerini kendi dilini kullananların belli ölçüde anladığı gibi basit kabullerinden başkaca şeyler değildir. Bu tarz nahif inançlar dışında filozofun karşısındakinden beklediği biricik şey, ergin ve sağlıklı tüm insanların ortaklaşa paylaştığı ustur, çelişme ilkesidir. Felsefi düşünce için bu temel koşul yeterli olabilir; ama felsefe, sırtını insana, yaşam ve dünya sorunlarına dönerek de bu koşulu yerine getirebilir. O zaman felsefe, ne teoloji, ne edebiyat, ne vecize olur; fakat bir zihin sporu olmaktan da öteye geçmez.

Yazar, bu kitapta toplanan konuşma metinlerinin, felsefe tarzında ortaya konulan ve bir zihin sporu olmayan düşüncelerden oluştukları inancındadır. (Arka kapaktan)

Felsefe, temellendirici, gerekçelendirici, mantıksal uslamlamalı düşünce biçimindedir. Ama bu tarz her düşünce yapısı felsefe değildir. Örneğin tanrıbilim de aynı uslamlama yolunu izler. Fakat onun dayandığı, sorgulamadan kabul ettiği inançları vardır. Mantıksal uslamlama bunlardan sonra gelir, bunların üzerine kurulur. Benzeri biçimde felsefenin de ön-dayanakları, ön-varsayımları olduğu söylenebilir. Filozof bunları kanıtlamaya çalışmaz. Fakat bunlar, onun kendi varlığı, bu dünyanın varlığı, sözlerini kendi dilini kullananların belli ölçüde anladığı gibi basit kabullerinden başkaca şeyler değildir. Bu tarz nahif inançlar dışında filozofun karşısındakinden beklediği biricik şey, ergin ve sağlıklı tüm insanların ortaklaşa paylaştığı ustur, çelişme ilkesidir. Felsefi düşünce için bu temel koşul yeterli olabilir; ama felsefe, sırtını insana, yaşam ve dünya sorunlarına dönerek de bu koşulu yerine getirebilir. O zaman felsefe, ne teoloji, ne edebiyat, ne vecize olur; fakat bir zihin sporu olmaktan da öteye geçmez.

Yazar, bu kitapta toplanan konuşma metinlerinin, felsefe tarzında ortaya konulan ve bir zihin sporu olmayan düşüncelerden oluştukları inancındadır. (Arka kapaktan)

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat