Dergimizin bu sayısı da her zamanki gibi dopdolu, konu başlıklarımız da son derece ilginç… Örneğin Annabelle Krause-Schilling ile “Çılgın Viyanalı” tanımının canlı bir örneğini temsil eden Franz West'in tüm çalışmalarına göz atıyoruz. Kültigin Kağan Akbulut ise Taner Ceylan'ın mentorluk yaptığı genç sanatçıların yer aldığı Olimpos Sergileri'ni değerlendiriyor ve katılımcı sanatçılarla yaptığı görüşmeleri aktarıyor. Ardından, görkemli gökdelenler, lüks alışveriş merkezleri, bar ve restoranlara ev sahipli i yapan £anghay'da bir sanat yolculu una çıkıyoruz. Çağdaş Sanat Müzesi kimliğiyle öne çıkan Hamburger Bahnhof'un başarısının arkasındaki en önemli isim olan Dr. Gabriele Knapstein ile müzeyi ve sanatın geleceğini konuşuyoruz. Türk resminde eleştirel sosyal sorgulamaları ön plana çıkarmayı başararak eleştirel sosyal gerçekliğin öncü temsilcisi olan Alaettin Aksoy'u Prof. Dr. Kıymet Giray'dan dinliyoruz. Zilberman Gallery Berlin'deki Verblendet (Kör Edilen) başlıklı kişisel sergisiyle yeni yapıtlarını bir araya getiren Azade Köker'in eserlerindeki göç, kentler, toplum ve doğa kavramlarına tanık oluyoruz. Mustafa Taviloğlu ile yıllara yayılan sanat ve deniz sevgisini, maviliklere adanan “Rasgele” sergisinde konuşuyoruz. Murat Pilevneli ile gündemdeki görkemli mekânını, Pilevneli Mecidiyeköy'ü konuşurken Türkiye'de sanata yaklaşım ve sanat ile ekonominin girift ilişkisi gibi önemli konulara değiniyoruz. Tasarım bölümümüzde dünyanın en büyük endüstriyel tasarımcılarından olan ve nasıl biri olduğu sorusunu “Takıntılıyım!” diye özetleyen Marc Andrew Newson ile gerçekleştirdiğimiz röportajda, hem tasarıma hem de yaratıcılığa dair ilginç bilgiler ediniyoruz. Gözde Ulusoy'dan ise bu yıl 100. yılını kutlayan Bauhaus'u, yıl boyu dünyada yapılacak etkinlikleri ve Bauhaus özelinde görüştüğü tasarımcıların düşüncelerini öğreniyoruz.
Mimari sayfalarımızda dünya çapında giderek daha fazla ilgi çeken ve kentlerin dokusuna paralel olarak “tercih edilebilir” olarak görülen bir e ilimi, Parazit Mimari'yi önemli ve çarpıcı örnekler eşliğinde ele alıyoruz.
Sanat eserlerini “Süslemek ya da dekorasyon malzemesi olarak kullanmak” için değil, sanatçıların dünyasının bir parçası olmak için toplayan Patrizia Sandretto Re Rebaudengo ile sanat tutkusunu, “müze malikâne” evini, Fondazione Sandretto Re Rebaudengo Vakfı ile yürüttü ü çalışmalarını konuşuyoruz. Son olarak modern teknolojinin nimetlerini keşfeden müze ve kültür kurumlarının sosyal medya deneyimleri ve gerçekleştirdikleri başarılı hamleleri ele alıyor, ardından kültür ve sanat başlığı altında değerlendirilen ve her yıl ortalama 250 milyar dolarlık gelir elde edilmesini sağlayan “yaratıcı endüstri” kavramını inceliyoruz.
Artam Global Art&Design olarak sanatın kapsayıcı etkisini, dünyadan ve Türkiye'den hazırladı ımız içeriklerle sizlere yaşatmak istiyoruz. İlkbahara “Merhaba” dediğimiz şu günlerde sağlık, sevgi, barış, güven, huzur ve sanat dolu, mutlu günler diliyoruz. - Olgaç Artam
Dergimizin bu sayısı da her zamanki gibi dopdolu, konu başlıklarımız da son derece ilginç… Örneğin Annabelle Krause-Schilling ile “Çılgın Viyanalı” tanımının canlı bir örneğini temsil eden Franz West'in tüm çalışmalarına göz atıyoruz. Kültigin Kağan Akbulut ise Taner Ceylan'ın mentorluk yaptığı genç sanatçıların yer aldığı Olimpos Sergileri'ni değerlendiriyor ve katılımcı sanatçılarla yaptığı görüşmeleri aktarıyor. Ardından, görkemli gökdelenler, lüks alışveriş merkezleri, bar ve restoranlara ev sahipli i yapan £anghay'da bir sanat yolculu una çıkıyoruz. Çağdaş Sanat Müzesi kimliğiyle öne çıkan Hamburger Bahnhof'un başarısının arkasındaki en önemli isim olan Dr. Gabriele Knapstein ile müzeyi ve sanatın geleceğini konuşuyoruz. Türk resminde eleştirel sosyal sorgulamaları ön plana çıkarmayı başararak eleştirel sosyal gerçekliğin öncü temsilcisi olan Alaettin Aksoy'u Prof. Dr. Kıymet Giray'dan dinliyoruz. Zilberman Gallery Berlin'deki Verblendet (Kör Edilen) başlıklı kişisel sergisiyle yeni yapıtlarını bir araya getiren Azade Köker'in eserlerindeki göç, kentler, toplum ve doğa kavramlarına tanık oluyoruz. Mustafa Taviloğlu ile yıllara yayılan sanat ve deniz sevgisini, maviliklere adanan “Rasgele” sergisinde konuşuyoruz. Murat Pilevneli ile gündemdeki görkemli mekânını, Pilevneli Mecidiyeköy'ü konuşurken Türkiye'de sanata yaklaşım ve sanat ile ekonominin girift ilişkisi gibi önemli konulara değiniyoruz. Tasarım bölümümüzde dünyanın en büyük endüstriyel tasarımcılarından olan ve nasıl biri olduğu sorusunu “Takıntılıyım!” diye özetleyen Marc Andrew Newson ile gerçekleştirdiğimiz röportajda, hem tasarıma hem de yaratıcılığa dair ilginç bilgiler ediniyoruz. Gözde Ulusoy'dan ise bu yıl 100. yılını kutlayan Bauhaus'u, yıl boyu dünyada yapılacak etkinlikleri ve Bauhaus özelinde görüştüğü tasarımcıların düşüncelerini öğreniyoruz.
Mimari sayfalarımızda dünya çapında giderek daha fazla ilgi çeken ve kentlerin dokusuna paralel olarak “tercih edilebilir” olarak görülen bir e ilimi, Parazit Mimari'yi önemli ve çarpıcı örnekler eşliğinde ele alıyoruz.
Sanat eserlerini “Süslemek ya da dekorasyon malzemesi olarak kullanmak” için değil, sanatçıların dünyasının bir parçası olmak için toplayan Patrizia Sandretto Re Rebaudengo ile sanat tutkusunu, “müze malikâne” evini, Fondazione Sandretto Re Rebaudengo Vakfı ile yürüttü ü çalışmalarını konuşuyoruz. Son olarak modern teknolojinin nimetlerini keşfeden müze ve kültür kurumlarının sosyal medya deneyimleri ve gerçekleştirdikleri başarılı hamleleri ele alıyor, ardından kültür ve sanat başlığı altında değerlendirilen ve her yıl ortalama 250 milyar dolarlık gelir elde edilmesini sağlayan “yaratıcı endüstri” kavramını inceliyoruz.
Artam Global Art&Design olarak sanatın kapsayıcı etkisini, dünyadan ve Türkiye'den hazırladı ımız içeriklerle sizlere yaşatmak istiyoruz. İlkbahara “Merhaba” dediğimiz şu günlerde sağlık, sevgi, barış, güven, huzur ve sanat dolu, mutlu günler diliyoruz. - Olgaç Artam