İkinci bölüm, şiirlerin epizotlarla münasebetlerine göre, varyantlardaki dağılışının ve yapısının incelenmesini ihtiva etmektedir. Bu bölümün sonunda da bir tablo ile şiirlerin varyantlara dağılışı gösterilmiştir.
Üçüncü bölümde, Aşık Garip hikâyesi ile ilgili menşe, zaman ve mekân problemleri üzerinde durulmuş, bilhassa Aşık Garib'in biyografik şahsiyeti münakaşa edilmiştir.
Dördüncü bölümde ise, hikâyenin, Türkiye'de ve Türkiye dışında, günümüze gelinceye kadar, saz şairleri, halk ve aydınlar arasındaki tesirleri gözden geçirilmiştir.
Son bölümde metinler bulunmaktadır. Burada incelememizde kullandığımız on altı varyanttan beşi verilmiştir. Bunlardan ikisi, hiç neşredilmemiş, yazma, üçü de, hikâyeci-aşıklardan derlediğimiz, orijinal, sözlü varyantlardır. (Önsözden)
İkinci bölüm, şiirlerin epizotlarla münasebetlerine göre, varyantlardaki dağılışının ve yapısının incelenmesini ihtiva etmektedir. Bu bölümün sonunda da bir tablo ile şiirlerin varyantlara dağılışı gösterilmiştir.
Üçüncü bölümde, Aşık Garip hikâyesi ile ilgili menşe, zaman ve mekân problemleri üzerinde durulmuş, bilhassa Aşık Garib'in biyografik şahsiyeti münakaşa edilmiştir.
Dördüncü bölümde ise, hikâyenin, Türkiye'de ve Türkiye dışında, günümüze gelinceye kadar, saz şairleri, halk ve aydınlar arasındaki tesirleri gözden geçirilmiştir.
Son bölümde metinler bulunmaktadır. Burada incelememizde kullandığımız on altı varyanttan beşi verilmiştir. Bunlardan ikisi, hiç neşredilmemiş, yazma, üçü de, hikâyeci-aşıklardan derlediğimiz, orijinal, sözlü varyantlardır. (Önsözden)