#smrgSAHAF Avni Lifij - 2001

Kapak Tasarım:
Arzu Çakan
Kondisyon:
Yeni Gibi
Basıldığı Matbaa:
Dizi Adı:
Sanat Dizisi
ISBN-10:
9753638493
Kargoya Teslim Süresi:
1&3
Fotoğraflar:
Uğur Ataç, Aydın Coşkun, Haluk Konyalı
Stok Kodu:
1199024025
Boyut:
21x28
Sayfa Sayısı:
425 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2001
Çeviren:
Mary Işın
Kapak Türü:
Ciltli
Kağıt Türü:
Kuşe Kağıt
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199024025
410121
Avni Lifij -        2001
Avni Lifij - 2001 #smrgSAHAF
0.00
Aslına ihanet eden suretler, dış gerçeklik içinde gerçekliğinden koparılmış figürler, zamanı dışlayan ve hep düş dünyasına gönderen, fotografik gerçekliği reddeden kompozisyonlar, şiirin büyüsünü resme taşıyan renk ve ışık oyunları... Avni Lifij'in, bir otoportreyle başlayan ve yine bir otoportreyle son bulan kısa ve zengin sanat yaşamında, simgeci, dışavurumcu, zaman zaman da akademik ve izlenimci anlayışları benimsemiş olsa da, kendine özgü biçemini, iç tutarlılığını baştan sona korumuş olduğunun işareti.

Ahmet Kamil Gören, 1914 Kuşağı'nın bu büyük ustasını farklı yönelimleri içinde tanıtmayı amaçlarken sanatçının yaşamöyküsünü ve biçem gelişimini yaşadığı dönemin çalkantılarından soyutlamadan, Osmanlı'nın Batılılaşma süreci ve Türkiye'deki sanat ortamının oluşumu içinde değerlendiriyor. Avni Lifij'in yalnızca ressamlığını değil, fotoğrafçı yanını ve sanat eleştirmenliğini de ele alıyıyor. Lifij üzerine gerçekleştirilen bu ilk kapsamlı çalışma, sanatçının özel koleksiyonlarda, müzelerde ve aile arşivinde bulunan yapıtlarının ilk kez bir araya getirilmesiyle görsel açıdan da büyük bir zenginlik sunuyor. (Arka Kapak)

Aslına ihanet eden suretler, dış gerçeklik içinde gerçekliğinden koparılmış figürler, zamanı dışlayan ve hep düş dünyasına gönderen, fotografik gerçekliği reddeden kompozisyonlar, şiirin büyüsünü resme taşıyan renk ve ışık oyunları... Avni Lifij'in, bir otoportreyle başlayan ve yine bir otoportreyle son bulan kısa ve zengin sanat yaşamında, simgeci, dışavurumcu, zaman zaman da akademik ve izlenimci anlayışları benimsemiş olsa da, kendine özgü biçemini, iç tutarlılığını baştan sona korumuş olduğunun işareti.

Ahmet Kamil Gören, 1914 Kuşağı'nın bu büyük ustasını farklı yönelimleri içinde tanıtmayı amaçlarken sanatçının yaşamöyküsünü ve biçem gelişimini yaşadığı dönemin çalkantılarından soyutlamadan, Osmanlı'nın Batılılaşma süreci ve Türkiye'deki sanat ortamının oluşumu içinde değerlendiriyor. Avni Lifij'in yalnızca ressamlığını değil, fotoğrafçı yanını ve sanat eleştirmenliğini de ele alıyıyor. Lifij üzerine gerçekleştirilen bu ilk kapsamlı çalışma, sanatçının özel koleksiyonlarda, müzelerde ve aile arşivinde bulunan yapıtlarının ilk kez bir araya getirilmesiyle görsel açıdan da büyük bir zenginlik sunuyor. (Arka Kapak)

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat