#smrgKİTABEVİ Ay ile Yıldız Ayrı Düşünce: Juan Rulfo Edebiyatı Üstüne Bir Okuma -
Ahmet Hamdi Tanpınar, Walter Benjamin, Sâdık Hidayet üstüne denemeler yazan Oğuz Demiralp Meksika'da bulunduğu sırada bu kez Juan Rulfo'nun eşsiz dünyasını keşfe çıktı, edebiyatının gizlerini okumaya çalıştı.
Bir 20. yüzyıl klasiği sayılabilecek Pedro Páramo Oğuz Demiralp'in yorumlarıyla okunduğunda günümüz Türkiye'siyle kesişen noktalar iyice açığa çıkıyor. Bu bakımdan, Ay ile Yıldız Ayrı Düşünce için, Meksika Türkiye sınırında gezinen son derece güncel, bir ölçüde “siyasal ve yazınsal” bir kitap da denilebilir.
YAZAR Oğuz Demiralp (İstanbul, 22 Ocak 1952) St. Joseph Lisesi'nden sonra ODTÜ İdari Bilimler Fakültesi'ni bitirdi. İlk yazılarını ve çevirilerini 1973'ten başlayarak Yeni Dergi ile kurucularından olduğu "Yazı"da yayımladı. Daha sonra "Soyut ve Oluşum"da, 1980'lerde "Tan, Yazko Edebiyat" ve "Gergedan"da, 1990'lardan sonra ise çoğunlukla "Kitap-lık" dergisinde yayımladı. Yazınsal denemelerinde “özel” bir metafizik kurmaya yöneldiği, eleştirel denemelerinde ise önemli yapıtlar üzerinde çözümleyici bir yaklaşımla durduğu görüldü.
Ahmet Hamdi Tanpınar, Walter Benjamin, Sâdık Hidayet üstüne denemeler yazan Oğuz Demiralp Meksika'da bulunduğu sırada bu kez Juan Rulfo'nun eşsiz dünyasını keşfe çıktı, edebiyatının gizlerini okumaya çalıştı.
Bir 20. yüzyıl klasiği sayılabilecek Pedro Páramo Oğuz Demiralp'in yorumlarıyla okunduğunda günümüz Türkiye'siyle kesişen noktalar iyice açığa çıkıyor. Bu bakımdan, Ay ile Yıldız Ayrı Düşünce için, Meksika Türkiye sınırında gezinen son derece güncel, bir ölçüde “siyasal ve yazınsal” bir kitap da denilebilir.
YAZAR Oğuz Demiralp (İstanbul, 22 Ocak 1952) St. Joseph Lisesi'nden sonra ODTÜ İdari Bilimler Fakültesi'ni bitirdi. İlk yazılarını ve çevirilerini 1973'ten başlayarak Yeni Dergi ile kurucularından olduğu "Yazı"da yayımladı. Daha sonra "Soyut ve Oluşum"da, 1980'lerde "Tan, Yazko Edebiyat" ve "Gergedan"da, 1990'lardan sonra ise çoğunlukla "Kitap-lık" dergisinde yayımladı. Yazınsal denemelerinde “özel” bir metafizik kurmaya yöneldiği, eleştirel denemelerinde ise önemli yapıtlar üzerinde çözümleyici bir yaklaşımla durduğu görüldü.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 84,50 | 84,50 |
2 | 43,94 | 87,88 |
3 | 29,86 | 89,57 |
6 | 15,21 | 91,26 |
9 | 10,33 | 92,95 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 84,50 | 84,50 |
2 | 43,94 | 87,88 |
3 | 29,86 | 89,57 |
6 | 15,21 | 91,26 |
9 | 10,33 | 92,95 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 84,50 | 84,50 |
2 | 43,94 | 87,88 |
3 | 29,86 | 89,57 |
6 | 15,21 | 91,26 |
9 | 10,33 | 92,95 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 84,50 | 84,50 |
2 | 43,94 | 87,88 |
3 | 29,86 | 89,57 |
6 | 15,21 | 91,26 |
9 | 10,33 | 92,95 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 84,50 | 84,50 |
2 | 43,94 | 87,88 |
3 | 29,86 | 89,57 |
6 | 15,21 | 91,26 |
9 | 10,33 | 92,95 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 84,50 | 84,50 |
2 | 43,94 | 87,88 |
3 | 29,86 | 89,57 |
6 | 15,21 | 91,26 |
9 | 10,33 | 92,95 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 84,50 | 84,50 |
2 | - | - |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |