Dünya gelip geçicidir,
Ve mal ödünçtür,
Ve ahiret kalıcıdır.
İnsanlığın yaşadığı her zaman diliminde önemli bir kavram olarak ortaya çıkan, yaşamını sürdürme çabalarıyla bir ömür ve geçirilen bu aşam süresi içerisinde de; bir etki, herhangi bir iz veya geride bırakılacak her türlü kalıcılığı ve hatırlanmayı sağlayacak tüm öğeler bir insan için önem arz etmiştir. İnsanoğlunun bu kalıcı olma arzusu ise kişileri belirli eylemlere yöneltmiş ve kalıcılık için bir arayışa sokmuştur.
Bu eserde, İsabey Camii Avlusunda, Karakolyanı Camii Haziresinde, Efes Müzesi arka avlusunda, İshakbey Camii avlusunda bulunan Beylikler Devri mezar taşları ele alınırken, bölgede bulunan sanduka mezar taşları ile Osmanlı Dönemi mezar taşlarının farklı formlarda örnek mezar taşları da araştırmaya dahil edilmiştir. Bunun yanı sıra Beylikler Dönemine ait mezar taşları devşirilerek inşa edilen bir çeşme de araştırma konusu olmuştur.
Dünya gelip geçicidir,
Ve mal ödünçtür,
Ve ahiret kalıcıdır.
İnsanlığın yaşadığı her zaman diliminde önemli bir kavram olarak ortaya çıkan, yaşamını sürdürme çabalarıyla bir ömür ve geçirilen bu aşam süresi içerisinde de; bir etki, herhangi bir iz veya geride bırakılacak her türlü kalıcılığı ve hatırlanmayı sağlayacak tüm öğeler bir insan için önem arz etmiştir. İnsanoğlunun bu kalıcı olma arzusu ise kişileri belirli eylemlere yöneltmiş ve kalıcılık için bir arayışa sokmuştur.
Bu eserde, İsabey Camii Avlusunda, Karakolyanı Camii Haziresinde, Efes Müzesi arka avlusunda, İshakbey Camii avlusunda bulunan Beylikler Devri mezar taşları ele alınırken, bölgede bulunan sanduka mezar taşları ile Osmanlı Dönemi mezar taşlarının farklı formlarda örnek mezar taşları da araştırmaya dahil edilmiştir. Bunun yanı sıra Beylikler Dönemine ait mezar taşları devşirilerek inşa edilen bir çeşme de araştırma konusu olmuştur.