1970 sonrası Türk figür resminin ilgiyle izlenmiş ressamlarından biri olan Aydın Ayan, 25 yılı kapsayan bir süre içinde, sadece izlekleri (yaşam / ölüm, yoksulluk, şiddet/zulüm vb.) düşünsel ve biçimsel / türsel (portre, ölüdoğa, peyzaj vb. ) ilgileri açısından değil biçem kaygıları ve üretmeye çalıştığı plastik / teknik çözümler açısından da farklılığı hemen gözlenebilecek değişik dönemlerden geçmiştir. Kuşkusuz, genel sanatsal anlayış ve iç tutarlılık bağlamında birbirini dıştalamaz bu farklı dönem ürünleri. Yine de zamanın ve görülebilir olanın nesnelleştirilişi, gerek biçim / biçem gerekse içerik düzleminde bir gerilim yansıtır. (Kitaptan)
1970 sonrası Türk figür resminin ilgiyle izlenmiş ressamlarından biri olan Aydın Ayan, 25 yılı kapsayan bir süre içinde, sadece izlekleri (yaşam / ölüm, yoksulluk, şiddet/zulüm vb.) düşünsel ve biçimsel / türsel (portre, ölüdoğa, peyzaj vb. ) ilgileri açısından değil biçem kaygıları ve üretmeye çalıştığı plastik / teknik çözümler açısından da farklılığı hemen gözlenebilecek değişik dönemlerden geçmiştir. Kuşkusuz, genel sanatsal anlayış ve iç tutarlılık bağlamında birbirini dıştalamaz bu farklı dönem ürünleri. Yine de zamanın ve görülebilir olanın nesnelleştirilişi, gerek biçim / biçem gerekse içerik düzleminde bir gerilim yansıtır. (Kitaptan)