#smrgKİTABEVİ Bacayı İndir Bacayı Kaldır - 2023

Editör:
Kondisyon:
Yeni
Sunuş / Önsöz / Sonsöz / Giriş:
Basıldığı Matbaa:
Dizi Adı:
ISBN-10:
6256771208
Kargoya Teslim Süresi:
4&6
Hazırlayan:
Cilt:
Amerikan Cilt
Stok Kodu:
1199220052
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
118
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2023
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Enso
Dili:
Türkçe
Kategori:
indirimli
138,75
Havale/EFT ile: 134,59
Siparişiniz 4&6 iş günü arasında kargoda
1199220052
606696
Bacayı İndir Bacayı Kaldır -        2023
Bacayı İndir Bacayı Kaldır - 2023 #smrgKİTABEVİ
138.75
Sadri Etem, 1928'e kadar edebiyatla ancak zaman zaman uğraştı. Bacayı İndir, Bacayı Kaldır hikâyesinin yayınlanmasından sonra (1928) artık sürekli şekilde hikâyeler yazdığı görüldü. İlk romanını 1931'de çıkardı. Konularını köylünün, işçinin, orta sınıfın hayat ve sıkıntılarından alan romanlarında karakter ve duygu tasvir ve tahlillerinden çok, sosyal meseleler üzerinde durdu, sanat ve üslûp endişelerini ikinci plâna bıraktı. Bu özellik hikâyelerinde de görülür. -Behçet Necatigil

Sadri Etem'in yeri doldurulamadı ve hakikaten tam olgunluk çağında onu kaybettik. O, çok cepheli bir edip ve mütefekkirdi. Politikaya atıldıktan sonra da edebiyatla ilgisini kesmedi. Günlük politika yazılarını uzun yıllar devam ettirdi. Roman ve hikâyeleri Fransızca, Almanca, Sırpça, Bulgarca, Rusça ve Çinceye de çevrilmişti. -Lebib Muammer

Sadri Etem, otuz yaşlarından sonra, yazdığı roman ve hikâyeler, çıplak, Yunan heykelleri gibi stilize değil fakat Mısır'ın ehramları gibi hesaplı, ölümsüz, kolosal eserlerdi. Sadri Etem bizde, yani Türkiye'de, “Sanat, sanat içindir” sözünü reddeden, ona gülen ve sanatını sadece halk, işçi ve bilhassa köylünün hizmetine adamış olan ve bu anlamda ölümsüz eserler vermiş olan bir insandır. -İlhami Bekir-
Sadri Etem, 1928'e kadar edebiyatla ancak zaman zaman uğraştı. Bacayı İndir, Bacayı Kaldır hikâyesinin yayınlanmasından sonra (1928) artık sürekli şekilde hikâyeler yazdığı görüldü. İlk romanını 1931'de çıkardı. Konularını köylünün, işçinin, orta sınıfın hayat ve sıkıntılarından alan romanlarında karakter ve duygu tasvir ve tahlillerinden çok, sosyal meseleler üzerinde durdu, sanat ve üslûp endişelerini ikinci plâna bıraktı. Bu özellik hikâyelerinde de görülür. -Behçet Necatigil

Sadri Etem'in yeri doldurulamadı ve hakikaten tam olgunluk çağında onu kaybettik. O, çok cepheli bir edip ve mütefekkirdi. Politikaya atıldıktan sonra da edebiyatla ilgisini kesmedi. Günlük politika yazılarını uzun yıllar devam ettirdi. Roman ve hikâyeleri Fransızca, Almanca, Sırpça, Bulgarca, Rusça ve Çinceye de çevrilmişti. -Lebib Muammer

Sadri Etem, otuz yaşlarından sonra, yazdığı roman ve hikâyeler, çıplak, Yunan heykelleri gibi stilize değil fakat Mısır'ın ehramları gibi hesaplı, ölümsüz, kolosal eserlerdi. Sadri Etem bizde, yani Türkiye'de, “Sanat, sanat içindir” sözünü reddeden, ona gülen ve sanatını sadece halk, işçi ve bilhassa köylünün hizmetine adamış olan ve bu anlamda ölümsüz eserler vermiş olan bir insandır. -İlhami Bekir-
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat