#smrgKİTABEVİ Baki Hakkında Üç Risale : Baki'nin Sünbül Kasidesi ve Şerhi / Baki'nin Kanuni Süleyman Hakkındaki Mersiyesi / Baki'ye Dair - 2021

Editör:
Kondisyon:
Yeni
Sunuş / Önsöz / Sonsöz / Giriş:
Basıldığı Matbaa:
Veb Ofset İleri Matbaacılık
Dizi Adı:
ISBN-10:
6257608190
Kargoya Teslim Süresi:
4&6
Hazırlayan:
Eren Yavuz
Cilt:
Amerikan Cilt
Stok Kodu:
1199134340
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
280
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2021
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
indirimli
231,00
Taksitli fiyat: 9 x 28,23
Siparişiniz 4&6 iş günü arasında kargoda
1199134340
520068
Baki Hakkında Üç Risale : Baki'nin Sünbül Kasidesi ve Şerhi / Baki'nin Kanuni Süleyman Hakkındaki Mersiyesi / Baki'ye Dair -        2021
Baki Hakkında Üç Risale : Baki'nin Sünbül Kasidesi ve Şerhi / Baki'nin Kanuni Süleyman Hakkındaki Mersiyesi / Baki'ye Dair - 2021 #smrgKİTABEVİ
231.00
Bu eser, Tâhirü'l-Mevlevî'nin “şairlerin sultanı” Bâkî ile ilgili kaleme aldığı üç risaleyi bir araya getiriyor: Bâkî'nin Sünbül Kasidesi ve Şerhi, Bâkî'nin Kanûnî Süleyman Hakkındaki Mersiyesi ve Bâkî'ye Dair.

Mütevazı bir ailenin çocuğu ve serrâc çırağı iken şahsî gayreti ile kazaskerliğe kadar yükselen Bâkî'nin sanatının ve hayatının safhalarına şekil veren en önemli vasfı belki de sahip olduğu zekâsı ve Allah vergisi liyakatıydı. Bâkî açık tabiatlı, şuh, şen, zarif ve nüktedandı. Tabiatının bir diğer yönüne baktığımızda ise zekâsının mükâfatını ya da karşılığını gördüğüne ikna olamamış bir Bâkî ile karşılaşırız. Resmi mevkilere büyük önem vererek, bir memur ihtirasına kapılması, ömrünün sonunda da olsa mevki hırsından kurtulamaması da onun tabiatının bir parçasıydı.

Bâkî Hakkında Üç Risale, Tâhirü'l-Mevlevî'nin “Keşke eski eserleri anlayabilenler, anladıkları kadar anlatmaya çalışsalar” temennisinin kendisini tarafından gerçekleştirilme çabasıdır. Daha önceki risalelerinde de bilindiği kadar okunmayan ve anlaşılmayan şair ve şiirleri anlaşılır hale getirme çabası içerisinde olan Tâhirü'l-Mevlevî, toplum ve daha büyük ölçüde gençler ile Osmanlı devirlerinin sanat eserleri arasındaki bağın gittikçe zayıfladığını hatta kopma noktasına vardığını düşünür. “Çünkü daha birkaç sene geçince divanların mündericatı, gençlere karşı Dikilitaş'ın üstündeki hiyeroglif yazılar gibi görünecek ve onları anlayabilmek müsteşriklerin izahına ihtiyaç gösterecek”tir. Bâkî, Osmanlı'nın “muhteşem” zamanlarında rebabından dökülen ilahî seslerle kulakları doldururken vefat ettiğinde kendisi için asıl sanat ve hayatın insanların hafızalarında sesinin ve mısralarının parıltılarının aksetmesi olduğunu düşünüyordu. Onun için “Bâkî kalan bu kubbede hoş bir sadâ” idi. Tâhirü'l-Mevlevî'nin bu üç risalesi “Pâdişâh-ı mülk-i suhan” Bâkî'nin “kubbede kalan hoş sadâ”sını çoğaltmak ve daha çok duyulmasını sağlamak çabası olarak da okunabilir.

Bu eser, Tâhirü'l-Mevlevî'nin “şairlerin sultanı” Bâkî ile ilgili kaleme aldığı üç risaleyi bir araya getiriyor: Bâkî'nin Sünbül Kasidesi ve Şerhi, Bâkî'nin Kanûnî Süleyman Hakkındaki Mersiyesi ve Bâkî'ye Dair.

Mütevazı bir ailenin çocuğu ve serrâc çırağı iken şahsî gayreti ile kazaskerliğe kadar yükselen Bâkî'nin sanatının ve hayatının safhalarına şekil veren en önemli vasfı belki de sahip olduğu zekâsı ve Allah vergisi liyakatıydı. Bâkî açık tabiatlı, şuh, şen, zarif ve nüktedandı. Tabiatının bir diğer yönüne baktığımızda ise zekâsının mükâfatını ya da karşılığını gördüğüne ikna olamamış bir Bâkî ile karşılaşırız. Resmi mevkilere büyük önem vererek, bir memur ihtirasına kapılması, ömrünün sonunda da olsa mevki hırsından kurtulamaması da onun tabiatının bir parçasıydı.

Bâkî Hakkında Üç Risale, Tâhirü'l-Mevlevî'nin “Keşke eski eserleri anlayabilenler, anladıkları kadar anlatmaya çalışsalar” temennisinin kendisini tarafından gerçekleştirilme çabasıdır. Daha önceki risalelerinde de bilindiği kadar okunmayan ve anlaşılmayan şair ve şiirleri anlaşılır hale getirme çabası içerisinde olan Tâhirü'l-Mevlevî, toplum ve daha büyük ölçüde gençler ile Osmanlı devirlerinin sanat eserleri arasındaki bağın gittikçe zayıfladığını hatta kopma noktasına vardığını düşünür. “Çünkü daha birkaç sene geçince divanların mündericatı, gençlere karşı Dikilitaş'ın üstündeki hiyeroglif yazılar gibi görünecek ve onları anlayabilmek müsteşriklerin izahına ihtiyaç gösterecek”tir. Bâkî, Osmanlı'nın “muhteşem” zamanlarında rebabından dökülen ilahî seslerle kulakları doldururken vefat ettiğinde kendisi için asıl sanat ve hayatın insanların hafızalarında sesinin ve mısralarının parıltılarının aksetmesi olduğunu düşünüyordu. Onun için “Bâkî kalan bu kubbede hoş bir sadâ” idi. Tâhirü'l-Mevlevî'nin bu üç risalesi “Pâdişâh-ı mülk-i suhan” Bâkî'nin “kubbede kalan hoş sadâ”sını çoğaltmak ve daha çok duyulmasını sağlamak çabası olarak da okunabilir.

Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 231,00    231,00   
2 120,12    240,24   
3 81,62    244,86   
6 41,58    249,48   
9 28,23    254,10   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 231,00    231,00   
2 120,12    240,24   
3 81,62    244,86   
6 41,58    249,48   
9 28,23    254,10   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 231,00    231,00   
2 120,12    240,24   
3 81,62    244,86   
6 41,58    249,48   
9 28,23    254,10   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 231,00    231,00   
2 120,12    240,24   
3 81,62    244,86   
6 41,58    249,48   
9 28,23    254,10   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 231,00    231,00   
2 120,12    240,24   
3 81,62    244,86   
6 41,58    249,48   
9 28,23    254,10   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 231,00    231,00   
2 120,12    240,24   
3 81,62    244,86   
6 41,58    249,48   
9 28,23    254,10   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 231,00    231,00   
2 -    -   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat