1997 yılında İlke Yayınevi yazarın Ortaçağ bölümünü eklemesi ile kitabın ikinci baskısını yaptı.
Kitabın bu üçüncü baskısı için yazar birinci ve ikinci baskıyı gözden geçirerek bazı düzeltmeler yaptı; ayrıca Rönesans ve Aydınlanma çağları bu baskıya eklendi.
Yazar, bu çalışmasında 'Ortaçağ'ı tarih felsefesinin ayrıcalıklı bir problemi olarak ele alıyor ve 'Tarih'e müdahalenin yalnızca insanda gözlediğimiz trajik olgu'yu nasıl açığa çıkardığını göstermeye çalışıyor: "Ortaçağlar insan doğasını trajik kılan unsurların bir estetik kaygı olarak yaşama geçirilme iradesinin ürünüdür."
Yazar, 'Ortaçağ Problemi' ile hesaplaşırken Hıristiyan dinine alışılmadık bir yaklaşım sergiliyor: "Hıristiyanlık, Nazizim ve Komünizm, terörle tüm ethik değerleri ve hukuğu ortadan kaldırarak oluşturdukları korku ve dehşetle tutsak almışlardır insan ruhunu. Gerek Nazizmin gerekse Komünizmin kökleri Hıristiyan ideolojisinin çatallı yapısından beslenir."
1997 yılında İlke Yayınevi yazarın Ortaçağ bölümünü eklemesi ile kitabın ikinci baskısını yaptı.
Kitabın bu üçüncü baskısı için yazar birinci ve ikinci baskıyı gözden geçirerek bazı düzeltmeler yaptı; ayrıca Rönesans ve Aydınlanma çağları bu baskıya eklendi.
Yazar, bu çalışmasında 'Ortaçağ'ı tarih felsefesinin ayrıcalıklı bir problemi olarak ele alıyor ve 'Tarih'e müdahalenin yalnızca insanda gözlediğimiz trajik olgu'yu nasıl açığa çıkardığını göstermeye çalışıyor: "Ortaçağlar insan doğasını trajik kılan unsurların bir estetik kaygı olarak yaşama geçirilme iradesinin ürünüdür."
Yazar, 'Ortaçağ Problemi' ile hesaplaşırken Hıristiyan dinine alışılmadık bir yaklaşım sergiliyor: "Hıristiyanlık, Nazizim ve Komünizm, terörle tüm ethik değerleri ve hukuğu ortadan kaldırarak oluşturdukları korku ve dehşetle tutsak almışlardır insan ruhunu. Gerek Nazizmin gerekse Komünizmin kökleri Hıristiyan ideolojisinin çatallı yapısından beslenir."