1810 sonbaharında Beethoven fikrini hulasa ve teksif etmek arzusu ile, Zmeskall de Domanovetz için, Onbirinci fa mineur kuatüoru (op. 95) yazıyordu. Birinci kemanın uzun iniltisinin anlattığı isyan haykırışı şikayet, (allegroya) koyu rengini, faciali hüznünü veriyor. Kederlerinde teselli veren, hayatının en ufak dertlerinde bile mütemadiyen yardım eden arkadaşa, Beethoven çaresizliğini itiraf ediyor. Zmeskall, önünde ağlamaktan utanılmayan dostlarından biridir. Bazen Rasumowski'nin suarelerinde karşılaşıp birlikte dönerlerken, Beethoven ona inleyen ıstırabı, (allegretto) nun ifade ettiği endişeleri, maddi ve manevi azaplardan kurtulmak isteyen helecanlı bir ruhun sıkıntısını itiraf etmiş olacaktır.
(Kitabın içinden)
1810 sonbaharında Beethoven fikrini hulasa ve teksif etmek arzusu ile, Zmeskall de Domanovetz için, Onbirinci fa mineur kuatüoru (op. 95) yazıyordu. Birinci kemanın uzun iniltisinin anlattığı isyan haykırışı şikayet, (allegroya) koyu rengini, faciali hüznünü veriyor. Kederlerinde teselli veren, hayatının en ufak dertlerinde bile mütemadiyen yardım eden arkadaşa, Beethoven çaresizliğini itiraf ediyor. Zmeskall, önünde ağlamaktan utanılmayan dostlarından biridir. Bazen Rasumowski'nin suarelerinde karşılaşıp birlikte dönerlerken, Beethoven ona inleyen ıstırabı, (allegretto) nun ifade ettiği endişeleri, maddi ve manevi azaplardan kurtulmak isteyen helecanlı bir ruhun sıkıntısını itiraf etmiş olacaktır.
(Kitabın içinden)