#smrgKİTABEVİ Berlinde De Bruyckere: Yara - The Wound - 2012
![Berlinde De Bruyckere: Yara - The Wound - 2012](https://www.simurgkitabevi.com/no-image-b.png)
Berlinde de Bruyckere'nin balmumu, ahşap, yün gibi farklı malzemeleri kullanarak ürettiği işler, bedenin kırılganlığı ile beraber, “acı” ve “arzu” kavramlarına gönderme yapıyor. “Yara” başlıklı sergi, sanatçının 1990'lardan bu yana ürettiği heykel ve resimlerin yanı sıra, bu sergi için ürettiği yeni işleri de kapsıyor. Berlinde de Bruyckere'nin ilk kez ARTER'deki sergide göstereceği işler arasında, ARTER'in giriş katında sergilenecek olan “Vitrin” adlı işi ve ikinci katta sergilenen “Yara” adlı yeni serisi yer alıyor
ARTER'deki serginin bir parçası olarak, Çukurcuma Hamamı'nda da iki yeni iş sergilenecek. Sanatçının işlerini tarihi dokuyla etkileşim içinde sunma arzusu doğrultusunda ARTER'e ek bir sergi alanı olarak seçilen bu mekan, aynı zamanda bedenin temizlendiği, bir anlamda deri değiştirdiği yer olarak, sergideki işlerin imada bulunduğu temalarla yakından ilintili... Çukurcuma'daki bu tarihi mekanda, De Bruyckere'nin İstanbul için ürettiği iki yeni işine yer verilecek.
Serginin önemli parçalarından biri de, Fransız dansçı ve koreograf Vincent Dunoyer'nin sergi boyunca tekrarlayacağı performans olacak. Dunoyer, bir anlamda bedenini sanatçıya ve sergiye “emanet” ediyor. Vincent Dunoyer'nin performansı ARTER'deki serginin ikinci katında, her gün belirli saatler arasında tekrarlanacak.<> "Yara" sergisi için hazırlanan kapsamlı sergi kataloğunda, küratör Selen Ansen'in giriş ve kavramsal çerçeve metinlerinin yanında, Belçika'daki Leuven Üniversitesi'nde öğretim üyesi olan sanat tarihçisi Barbara Baert'in, İstanbul Bilgi Üniversitesi Kültürel Çalışmalar Programı'nda Berlinde De Bruyckere'nin yapıtları üzerine yüksek lisans tezini yazmakta olan Murat Alat'ın ve Vincent Dunoyer'nin metinlerine yer veriliyor. Sergi kataloğunun editoryal yapısı, Berlinde De Bruyckere ve fotoğrafçı Mirjam Devriendt'le birlikte, sanatçının ARTER'deki sergi için yeni işler üretirken esinlendiği kaynakları ve üretim süreçlerinden fotoğrafları da içerecek şekilde tasarlandı. Katalogda bu kapsamda Nadar'ın 1861 tarihli hermafrodit fotoğrafları, De Bruyckere'nin İstanbul'daki bir kitaplıkta keşfettiği, 1890'lı yıllara tarihlenen bir Osmanlı tıbbi fotoğraf albümünden örnekler ve "Akteon, 2011–2012" ve "-009-, 2011–2012" yapıtlarının üretim sürecinden fotoğraflar gibi görsel belgeler de yer alıyor.
Berlinde de Bruyckere'nin balmumu, ahşap, yün gibi farklı malzemeleri kullanarak ürettiği işler, bedenin kırılganlığı ile beraber, “acı” ve “arzu” kavramlarına gönderme yapıyor. “Yara” başlıklı sergi, sanatçının 1990'lardan bu yana ürettiği heykel ve resimlerin yanı sıra, bu sergi için ürettiği yeni işleri de kapsıyor. Berlinde de Bruyckere'nin ilk kez ARTER'deki sergide göstereceği işler arasında, ARTER'in giriş katında sergilenecek olan “Vitrin” adlı işi ve ikinci katta sergilenen “Yara” adlı yeni serisi yer alıyor
ARTER'deki serginin bir parçası olarak, Çukurcuma Hamamı'nda da iki yeni iş sergilenecek. Sanatçının işlerini tarihi dokuyla etkileşim içinde sunma arzusu doğrultusunda ARTER'e ek bir sergi alanı olarak seçilen bu mekan, aynı zamanda bedenin temizlendiği, bir anlamda deri değiştirdiği yer olarak, sergideki işlerin imada bulunduğu temalarla yakından ilintili... Çukurcuma'daki bu tarihi mekanda, De Bruyckere'nin İstanbul için ürettiği iki yeni işine yer verilecek.
Serginin önemli parçalarından biri de, Fransız dansçı ve koreograf Vincent Dunoyer'nin sergi boyunca tekrarlayacağı performans olacak. Dunoyer, bir anlamda bedenini sanatçıya ve sergiye “emanet” ediyor. Vincent Dunoyer'nin performansı ARTER'deki serginin ikinci katında, her gün belirli saatler arasında tekrarlanacak.<> "Yara" sergisi için hazırlanan kapsamlı sergi kataloğunda, küratör Selen Ansen'in giriş ve kavramsal çerçeve metinlerinin yanında, Belçika'daki Leuven Üniversitesi'nde öğretim üyesi olan sanat tarihçisi Barbara Baert'in, İstanbul Bilgi Üniversitesi Kültürel Çalışmalar Programı'nda Berlinde De Bruyckere'nin yapıtları üzerine yüksek lisans tezini yazmakta olan Murat Alat'ın ve Vincent Dunoyer'nin metinlerine yer veriliyor. Sergi kataloğunun editoryal yapısı, Berlinde De Bruyckere ve fotoğrafçı Mirjam Devriendt'le birlikte, sanatçının ARTER'deki sergi için yeni işler üretirken esinlendiği kaynakları ve üretim süreçlerinden fotoğrafları da içerecek şekilde tasarlandı. Katalogda bu kapsamda Nadar'ın 1861 tarihli hermafrodit fotoğrafları, De Bruyckere'nin İstanbul'daki bir kitaplıkta keşfettiği, 1890'lı yıllara tarihlenen bir Osmanlı tıbbi fotoğraf albümünden örnekler ve "Akteon, 2011–2012" ve "-009-, 2011–2012" yapıtlarının üretim sürecinden fotoğraflar gibi görsel belgeler de yer alıyor.