Cemal Bâli Akal Beyaz Perdede Kirli Yargılama'da, sonunda hep iyileri aklayıp kötüleri cezalandıran "tatlı su" hukuk filmlerine karşı, "buyurun, adaleti buradan yakın!" diyor. Bazen çok erken bazen de çok geç gelen adaletin bir türlü tecelli edemediği yargılama filmlerinin izini sürüyor. Nasıl alındıkları pek akla getirilmeyen "itiraflar"la duruşmalar başlamadan verilmiş kararlara dayanan, kamuoyunun önüne attığı günah keçileriyle ellerini temizlemeye çalışan ve nice kurbanı çelişkili beraberlikler içinde yan yana getirip Salem'den Guantánamo'ya uzanan bu "kirli" yargılamalarda, gösteri-davalarda adalet aramanın anlamsızlığını vurguluyor. Vicdanları rahatlatmak yerine tedirgin eden, ama tam da bu yüzden daha anlamlı olan başka bir arayış içine giriyor Akal: Farklı aidiyetleri nedeniyle kolayca gözden çıkarılan ve ayrımcılığa uğrayarak hâkimler dünyasının ve adalet oyunlarının dışında bırakılanları hatırlatan arayış...
YAZAR CEMAL BÂLİ AKAL: "İktidarın Üç Yüzü", "Modern Düşüncenin Doğuşu: İspanyol Altın Çağı", "Varolma Direnci ve Özerklik: Bir Hak Kuramı İçin Spino-za'yla", "Özgürlüğün Geleceği Yoktur: Edebiyatta Spinoza", "Burası Tanzanya mı Karanfil?", "Kimlik Bedenin Hapishanesidir" (Reyda Ergün'le), "Hukuk ya da Kukla Tiyatrosu: Edebiyat ve Hukuk Yazıları", "Hukuk Nedir?", "Modernitenin Sonunda. Yeniden Vitoria'yla" (Cansu Muratoğlu'yla) başlıklı kitapların yazarıdır. "Devlet Kuramı", "Marx'tan Spinoza'ya Spinoza'dan Marx'a. Güncel Müdahaleler" (Eylem Canaslan'la) ve "Spinoza Hukukçuya Ne Söyler" (Z. Efe Antalyalı'yla) başlıklı derlemeleri vardır. "Machiavelli, Makyavelizm ve Modernite", "Spino-za Günleri: Teolojik-Politik İnceleme Etrafında", "Spinoza Günleri 2: Yeni Dünyadan Eski Dünyaya" (Reyda Ergün'le) ve "Edebiyat, Hukuk ve Sair Tuhaflıklar" (Yalçın Tosun'la) başlıklı kitapları yayına hazırlamıştır.