#smrgKİTABEVİ Bilimsel Özyaşamöyküsü - 2022

Kondisyon:
Yeni
Basıldığı Matbaa:
A4 Ofset Matbaacılık
Dizi Adı:
ISBN-10:
6056959509
Kargoya Teslim Süresi:
3&6
Stok Kodu:
1199205689
Boyut:
15x23
Sayfa Sayısı:
144
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2022
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Enso
Dili:
Türkçe
Kategori:
indirimli
344,00
Havale/EFT ile: 333,68
Siparişiniz 3&6 iş günü arasında kargoda
1199205689
592059
Bilimsel Özyaşamöyküsü -        2022
Bilimsel Özyaşamöyküsü - 2022 #smrgKİTABEVİ
344.00
ldo Rossi'nin, Arketon Yayınları içinde yer alan ilk kitabı Bilimsel Özyaşamöyküsü, Berk Cankurt'un çevirisiyle yayımlandı. Kitapta, Rossi'nin anlatısına fotoğraflar ve kendi çizimleri eşlik ediyor. Aldo Rossi'nin yazıları mimarlığının ve çizimlerinin oluşturduğu yapıtından ayrılamaz. Bu özyaşamöyküsü basit bir kendine bakışın ya da kuramsal bir soyutlamanın ötesinde, mimari imgelemin ürünü olan yazınsal bir yaratımdır. Rossi'nin kendi geçmişiyle kurduğu söyleşi, bir yandan çocukluk anılarını ve felsefi düşüncelerini içeriyor, bir yandan da sanatsal ve yazınsal etkilenmelerini, yinelemenin, kolajların ve tiyatro saplantısının yapıtına taşıdığı büyüyü gösteriyor. Rossi'nin yazısı mimarlığına benziyor: nostaljik, yalın, zarif ve keskin.

Rossi kitabında şunları söylüyor: “Bu notları tutmaya başlayalı on yıldan fazla oluyor. Ve şimdi onları, basit birer anı yazısına dönu¨şmesinler diye bir sonuca bağlamaya çalışıyorum. Yaşamımın belli bir döneminden itibaren mesleği ya da sanatı şeylerin ve kendimizin bir izdu¨şu¨mu¨ olarak du¨şu¨nmeye başladım. Bu nedenle Dante'nin otuzlu yaşlarındayken yazdığı İlahi Komedya'ya her zaman bu¨yu¨k bir hayranlık beslemişimdir. İnsan otuz yaşına bastığında belirli bir şeye son halini vermiş veya en azından ona başlamış olmalı ve aldığı eğitimin bilançosunu çıkarabilmeli.

Çizimlerimin ya da yazılarımın her biri bana iki farklı anlamda değiştirilemez göru¨nu¨yordu: Bir yandan deneyimlerimi kesin bir sonuca bağlıyorlar, diğer yandan da u¨zerine başka bir söz söyleme fırsatı bırakmıyorlardı. Her yaz mevsimi bana sonuncusuymuş gibi geliyordu. İşte bu su¨rekli değişmezlik hissi birçok projemi açıklamaya yarayabilir. Ama mimarlığımı anlamak veya açıklamak için olayların ve izlenimlerin kökenine bir kez daha inmem, onları betimlemem veya betimlemenin bir yolunu bulmam gerekiyor.

Bu kitapta projelerimi, yazılarımı ve çalışmalarımı, onları yorumlayarak, betimleyerek ve aynı zamanda yeniden tasarlayarak aralıksız bir biçimde çözu¨mlemeyi du¨şu¨nu¨yordum. Ama tu¨m bunları kaleme alarak, öngöru¨lememiş ve öngöru¨lemeyecek şeylere yol açan başka bir projenin ortaya çıktığını görüyorum.

Benim için her şeye rağmen değerli olmayı su¨rdu¨ren özgün projeyi değiştirecek başka anılar, başka gerekçeler beliriyor; elbette, ölçu¨lu¨ bir du¨zensizlik içerisinde. Ve belki de yalnızca tek bir projenin öyküsünü anlatan bu kitabı, birtakım ku¨çu¨k değişiklikler ve du¨zenlemeler aracılığıyla da olsa yeni projelere, yeni mekânlara, yeni tekniklere ve yaşamdaki diğer bu¨tu¨n biçimlere uydurulabilsin diye artık burada sonlandırmam gerekiyor.”

ldo Rossi'nin, Arketon Yayınları içinde yer alan ilk kitabı Bilimsel Özyaşamöyküsü, Berk Cankurt'un çevirisiyle yayımlandı. Kitapta, Rossi'nin anlatısına fotoğraflar ve kendi çizimleri eşlik ediyor. Aldo Rossi'nin yazıları mimarlığının ve çizimlerinin oluşturduğu yapıtından ayrılamaz. Bu özyaşamöyküsü basit bir kendine bakışın ya da kuramsal bir soyutlamanın ötesinde, mimari imgelemin ürünü olan yazınsal bir yaratımdır. Rossi'nin kendi geçmişiyle kurduğu söyleşi, bir yandan çocukluk anılarını ve felsefi düşüncelerini içeriyor, bir yandan da sanatsal ve yazınsal etkilenmelerini, yinelemenin, kolajların ve tiyatro saplantısının yapıtına taşıdığı büyüyü gösteriyor. Rossi'nin yazısı mimarlığına benziyor: nostaljik, yalın, zarif ve keskin.

Rossi kitabında şunları söylüyor: “Bu notları tutmaya başlayalı on yıldan fazla oluyor. Ve şimdi onları, basit birer anı yazısına dönu¨şmesinler diye bir sonuca bağlamaya çalışıyorum. Yaşamımın belli bir döneminden itibaren mesleği ya da sanatı şeylerin ve kendimizin bir izdu¨şu¨mu¨ olarak du¨şu¨nmeye başladım. Bu nedenle Dante'nin otuzlu yaşlarındayken yazdığı İlahi Komedya'ya her zaman bu¨yu¨k bir hayranlık beslemişimdir. İnsan otuz yaşına bastığında belirli bir şeye son halini vermiş veya en azından ona başlamış olmalı ve aldığı eğitimin bilançosunu çıkarabilmeli.

Çizimlerimin ya da yazılarımın her biri bana iki farklı anlamda değiştirilemez göru¨nu¨yordu: Bir yandan deneyimlerimi kesin bir sonuca bağlıyorlar, diğer yandan da u¨zerine başka bir söz söyleme fırsatı bırakmıyorlardı. Her yaz mevsimi bana sonuncusuymuş gibi geliyordu. İşte bu su¨rekli değişmezlik hissi birçok projemi açıklamaya yarayabilir. Ama mimarlığımı anlamak veya açıklamak için olayların ve izlenimlerin kökenine bir kez daha inmem, onları betimlemem veya betimlemenin bir yolunu bulmam gerekiyor.

Bu kitapta projelerimi, yazılarımı ve çalışmalarımı, onları yorumlayarak, betimleyerek ve aynı zamanda yeniden tasarlayarak aralıksız bir biçimde çözu¨mlemeyi du¨şu¨nu¨yordum. Ama tu¨m bunları kaleme alarak, öngöru¨lememiş ve öngöru¨lemeyecek şeylere yol açan başka bir projenin ortaya çıktığını görüyorum.

Benim için her şeye rağmen değerli olmayı su¨rdu¨ren özgün projeyi değiştirecek başka anılar, başka gerekçeler beliriyor; elbette, ölçu¨lu¨ bir du¨zensizlik içerisinde. Ve belki de yalnızca tek bir projenin öyküsünü anlatan bu kitabı, birtakım ku¨çu¨k değişiklikler ve du¨zenlemeler aracılığıyla da olsa yeni projelere, yeni mekânlara, yeni tekniklere ve yaşamdaki diğer bu¨tu¨n biçimlere uydurulabilsin diye artık burada sonlandırmam gerekiyor.”

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat