"Türkiye'de polisiye roman denince her şeyden önce Celil Oker'in adı anılmalıdır. İstanbul, Oker'in öykülerinin başlıca konusudur, anlatıcı, kentin kendisînin gizli suç ortağı olduğunu söyler. Oker, bir metropol övgüsü düzmez, tüm karanlık köşeleri, vurguncuları ve kırık dökük yerleriyle sevdiği kentin üzerine bir metin oluşturur. Celil Oker polisiyesinde sonuç belki her zaman gerçekçi değildir ama her seferinde gerçeğe sadakatle bağlılık söz konusudur." -Ulrich Noller, WDK, 07.10.2004
"Celil Oker, Türk polisiyesinin üstadı..." Stuttgarter Zeitung, 18.12.2002 (Arka kapaktan)
"Türkiye'de polisiye roman denince her şeyden önce Celil Oker'in adı anılmalıdır. İstanbul, Oker'in öykülerinin başlıca konusudur, anlatıcı, kentin kendisînin gizli suç ortağı olduğunu söyler. Oker, bir metropol övgüsü düzmez, tüm karanlık köşeleri, vurguncuları ve kırık dökük yerleriyle sevdiği kentin üzerine bir metin oluşturur. Celil Oker polisiyesinde sonuç belki her zaman gerçekçi değildir ama her seferinde gerçeğe sadakatle bağlılık söz konusudur." -Ulrich Noller, WDK, 07.10.2004
"Celil Oker, Türk polisiyesinin üstadı..." Stuttgarter Zeitung, 18.12.2002 (Arka kapaktan)