#smrgSAHAF Bir Senaryo Yazmak - 1992

Editör:
Kondisyon:
Yeni Gibi
Sunuş / Önsöz / Sonsöz / Giriş:
Basıldığı Matbaa:
Gülen Ofset
Dizi Adı:
Afa Sinema 8
ISBN-10:
-9778800942412
Kargoya Teslim Süresi:
1&3
Hazırlayan:
Cilt:
Amerikan Cilt
Stok Kodu:
1199057588
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
269
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
2
Basım Tarihi:
1992
Çeviren:
Nedret Tanyolaç
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Enso
Dili:
Türkçe
Kategori:
indirimli
76,00
Havale/EFT ile: 73,72
Stoktan teslim
1199057588
443579
Bir Senaryo Yazmak -        1992
Bir Senaryo Yazmak - 1992 #smrgSAHAF
76.00
Dört ayrı ülke (Fransa, ABD, Almanya, Japonya), dört ayrı dönem (1983, 1944, 1933, 1955), dört ayrı yönetmen (Eric Rohmer, Howard Hawks, Fritz Lang, Keriyi Mizoguçi) ve dört ayrı senaryo (Pauline Plajda, Son Macera, Dr. Mabuse'ün Vasiyeti, Efendi Şanşo)... Ayrıca sinema tarihinden seçilmiş çok sayıda örnek... Yalnızca senaryo yazmak isteyenlerin, sinemayla ilgilenenlerin değil, tüm sinemaseverlerin ilgiyle okuyacakları bir kitap...

Cahiers du Cinema dergisi yazarlarından Michel Chion, "hatalarıyla, aksaklıklarıyla ve oluşumlarındaki rastlantılarıyla güncel ve canlı birer örnek" olduklarını düşündüğü bu dört senaryo ve diğer örnekler temelinde senaryo yazma tekniğini tüm ayrıntılarıyla inceliyor. Senaryo öğeleri, dramatik öğeler, anlatı yöntemleri ve her zaman yapılabilecek olası yanlışları tek tek belirterek daha iyi, daha sağlam senaryolar yazmanın yollarını gösteriyor. Eugene VALE, Lewis HERMAN, Dwight V.SWAIN, Constance NASH/Virginia OAKEY, Sidney FIELD ve Tom STEMPEL gibi, senaryo elkitapları hazırlayan diğer yazarlara da başvurarak her senaryoda sistemli ya da sezgisel olarak kullanılan teknikleri ortaya çıkarıyor.

"Şurası çok iyi bilinen bir gerçek, Fransa'da herkes kendini doğuştan yazar sanır. Bir kişiye yapılacak en ağır hakaret de, gidip yazı yazma tekniğini öğrenmesini önermektir. İşte Michel Chion, Fransızların bu çelişkili snobizmine karşı bu kitabı yazdı..." -Lire, Nisan 1986

"Yapıt bugün AIDS kadar gündemde olan bir hastalığa ilaç sağlamak amacında: Bu hastalığın adı iyi senaryo yazarı eksikliği..." -L'Evenement, Şubat 1987

"Harika bir kitap! Her kitaplıkta bulunması gereken bir kitap! Tüm kalbimizle önerebileceğimiz, her an başvurulacak bir kitap..." -Antenne Magazine, No. 37, 1986 (Arka kapaktan)

Dört ayrı ülke (Fransa, ABD, Almanya, Japonya), dört ayrı dönem (1983, 1944, 1933, 1955), dört ayrı yönetmen (Eric Rohmer, Howard Hawks, Fritz Lang, Keriyi Mizoguçi) ve dört ayrı senaryo (Pauline Plajda, Son Macera, Dr. Mabuse'ün Vasiyeti, Efendi Şanşo)... Ayrıca sinema tarihinden seçilmiş çok sayıda örnek... Yalnızca senaryo yazmak isteyenlerin, sinemayla ilgilenenlerin değil, tüm sinemaseverlerin ilgiyle okuyacakları bir kitap...

Cahiers du Cinema dergisi yazarlarından Michel Chion, "hatalarıyla, aksaklıklarıyla ve oluşumlarındaki rastlantılarıyla güncel ve canlı birer örnek" olduklarını düşündüğü bu dört senaryo ve diğer örnekler temelinde senaryo yazma tekniğini tüm ayrıntılarıyla inceliyor. Senaryo öğeleri, dramatik öğeler, anlatı yöntemleri ve her zaman yapılabilecek olası yanlışları tek tek belirterek daha iyi, daha sağlam senaryolar yazmanın yollarını gösteriyor. Eugene VALE, Lewis HERMAN, Dwight V.SWAIN, Constance NASH/Virginia OAKEY, Sidney FIELD ve Tom STEMPEL gibi, senaryo elkitapları hazırlayan diğer yazarlara da başvurarak her senaryoda sistemli ya da sezgisel olarak kullanılan teknikleri ortaya çıkarıyor.

"Şurası çok iyi bilinen bir gerçek, Fransa'da herkes kendini doğuştan yazar sanır. Bir kişiye yapılacak en ağır hakaret de, gidip yazı yazma tekniğini öğrenmesini önermektir. İşte Michel Chion, Fransızların bu çelişkili snobizmine karşı bu kitabı yazdı..." -Lire, Nisan 1986

"Yapıt bugün AIDS kadar gündemde olan bir hastalığa ilaç sağlamak amacında: Bu hastalığın adı iyi senaryo yazarı eksikliği..." -L'Evenement, Şubat 1987

"Harika bir kitap! Her kitaplıkta bulunması gereken bir kitap! Tüm kalbimizle önerebileceğimiz, her an başvurulacak bir kitap..." -Antenne Magazine, No. 37, 1986 (Arka kapaktan)

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat