#smrgKİTABEVİ Bolu'da Yunus Emre Kültürü - 2024
Editör:
Kondisyon:
Yeni
Sunuş / Önsöz / Sonsöz / Giriş:
Basıldığı Matbaa:
Dizi Adı:
ISBN-10:
6256297036
Kargoya Teslim Süresi:
3&6
Hazırlayan:
Cilt:
Amerikan Cilt
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
206
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2024
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Enso
Dili:
Türkçe
Kategori:
indirimli
157,50
Taksitli fiyat:
9 x 19,25
Siparişiniz 3&6 iş günü arasında kargoda
1199226856
613594
https://www.simurgkitabevi.com/boluda-yunus-emre-kulturu-2024
Bolu'da Yunus Emre Kültürü - 2024 #smrgKİTABEVİ
157.50
Yûnus Emre, “Sevdiğimi demez ise sevmek derdi beni boğar” diyen bir veli, mutasavvıf ve şair; Anadolu insanının gönlünde hayatı, menkıbeleri ve şiirleriyle taht kurmuş bir yüce isim. Bizim kültürümüzde onun birçok takipçisi vardır da bazılarının isimlerini bilmeyiz bile. Anadolu'da onun yaygın olarak söylenen ilâhîleri ve asırlardan beri benimsenen ve yaşatılan üslûbu bize bunu göstermektedir. Yûnus'ta asıl olan bizce onu Yûnus Emre yapan özdür. Söyledikleri bunun eseridir. Yûnus'u okumak, onun menkıbeleri ve şiirleriyle ilgilenmek bir bakıma içimizden yeni Yûnus Emreler çıkarmaya çalışmak demektir.
Anadolu'da Yûnus Emre'nin çerağının uyandığı yerlerden birisi de Bolu'dur. Bolu, Yûnus Emre'nin ismi etrafında meydana gelen kültür bakımından hayli zengin bir yerdir. Yûnus Emre ve takipçilerinin ilâhîlerine buradaki cönk ve mecmualarda çok sık rastlanması, Yûnus Emre ilâhîlerine benzeyen manzum sözlerin belirli günlerde söylenmesi, Âşık Çelebi Tezkiresi ve Şakâyıku'n - Numâniye tercümesi gibi eserlerde onun Bolulu olduğunun ifade edilmesi ve Bolu Mengen'de Yûnus Emre'ye izafe edilen bir makamın bulunması bize Yûnus Emre'nin Bolu'yla çok yakın bir ilgisinin olduğunu düşündürmektedir. Fuat Köprülü de Türk Edebiyatında İlk Mutasavvıflar'da onun Bolulu olduğu kanaatini ileri sürer. Eskişehir sınırları içinde doğmuş ve Nallıhan'da manevi eğitim görmüş olsa bile yaşadığı yerlere yakınlık ve tasavvufî kültürün Bolu'da çok etkin olarak yaşanması gibi sebepler başta olmak üzere çeşitli nedenlerle Yûnus Emre'nin izlerine Bolu'da birçok vesileyle rastlamak mümkündür. Edebiyat tarihimizde bir üslûp kurucusu olarak öne çıkan Yûnus Emre'nin tesirlerini Bolu'da günümüzde de görebilmekteyiz.
Bu çalışma Yûnus Emre'nin Bolu'daki izlerini tespit etmek üzere kaleme alınmıştır.
Anadolu'da Yûnus Emre'nin çerağının uyandığı yerlerden birisi de Bolu'dur. Bolu, Yûnus Emre'nin ismi etrafında meydana gelen kültür bakımından hayli zengin bir yerdir. Yûnus Emre ve takipçilerinin ilâhîlerine buradaki cönk ve mecmualarda çok sık rastlanması, Yûnus Emre ilâhîlerine benzeyen manzum sözlerin belirli günlerde söylenmesi, Âşık Çelebi Tezkiresi ve Şakâyıku'n - Numâniye tercümesi gibi eserlerde onun Bolulu olduğunun ifade edilmesi ve Bolu Mengen'de Yûnus Emre'ye izafe edilen bir makamın bulunması bize Yûnus Emre'nin Bolu'yla çok yakın bir ilgisinin olduğunu düşündürmektedir. Fuat Köprülü de Türk Edebiyatında İlk Mutasavvıflar'da onun Bolulu olduğu kanaatini ileri sürer. Eskişehir sınırları içinde doğmuş ve Nallıhan'da manevi eğitim görmüş olsa bile yaşadığı yerlere yakınlık ve tasavvufî kültürün Bolu'da çok etkin olarak yaşanması gibi sebepler başta olmak üzere çeşitli nedenlerle Yûnus Emre'nin izlerine Bolu'da birçok vesileyle rastlamak mümkündür. Edebiyat tarihimizde bir üslûp kurucusu olarak öne çıkan Yûnus Emre'nin tesirlerini Bolu'da günümüzde de görebilmekteyiz.
Bu çalışma Yûnus Emre'nin Bolu'daki izlerini tespit etmek üzere kaleme alınmıştır.
Yûnus Emre, “Sevdiğimi demez ise sevmek derdi beni boğar” diyen bir veli, mutasavvıf ve şair; Anadolu insanının gönlünde hayatı, menkıbeleri ve şiirleriyle taht kurmuş bir yüce isim. Bizim kültürümüzde onun birçok takipçisi vardır da bazılarının isimlerini bilmeyiz bile. Anadolu'da onun yaygın olarak söylenen ilâhîleri ve asırlardan beri benimsenen ve yaşatılan üslûbu bize bunu göstermektedir. Yûnus'ta asıl olan bizce onu Yûnus Emre yapan özdür. Söyledikleri bunun eseridir. Yûnus'u okumak, onun menkıbeleri ve şiirleriyle ilgilenmek bir bakıma içimizden yeni Yûnus Emreler çıkarmaya çalışmak demektir.
Anadolu'da Yûnus Emre'nin çerağının uyandığı yerlerden birisi de Bolu'dur. Bolu, Yûnus Emre'nin ismi etrafında meydana gelen kültür bakımından hayli zengin bir yerdir. Yûnus Emre ve takipçilerinin ilâhîlerine buradaki cönk ve mecmualarda çok sık rastlanması, Yûnus Emre ilâhîlerine benzeyen manzum sözlerin belirli günlerde söylenmesi, Âşık Çelebi Tezkiresi ve Şakâyıku'n - Numâniye tercümesi gibi eserlerde onun Bolulu olduğunun ifade edilmesi ve Bolu Mengen'de Yûnus Emre'ye izafe edilen bir makamın bulunması bize Yûnus Emre'nin Bolu'yla çok yakın bir ilgisinin olduğunu düşündürmektedir. Fuat Köprülü de Türk Edebiyatında İlk Mutasavvıflar'da onun Bolulu olduğu kanaatini ileri sürer. Eskişehir sınırları içinde doğmuş ve Nallıhan'da manevi eğitim görmüş olsa bile yaşadığı yerlere yakınlık ve tasavvufî kültürün Bolu'da çok etkin olarak yaşanması gibi sebepler başta olmak üzere çeşitli nedenlerle Yûnus Emre'nin izlerine Bolu'da birçok vesileyle rastlamak mümkündür. Edebiyat tarihimizde bir üslûp kurucusu olarak öne çıkan Yûnus Emre'nin tesirlerini Bolu'da günümüzde de görebilmekteyiz.
Bu çalışma Yûnus Emre'nin Bolu'daki izlerini tespit etmek üzere kaleme alınmıştır.
Anadolu'da Yûnus Emre'nin çerağının uyandığı yerlerden birisi de Bolu'dur. Bolu, Yûnus Emre'nin ismi etrafında meydana gelen kültür bakımından hayli zengin bir yerdir. Yûnus Emre ve takipçilerinin ilâhîlerine buradaki cönk ve mecmualarda çok sık rastlanması, Yûnus Emre ilâhîlerine benzeyen manzum sözlerin belirli günlerde söylenmesi, Âşık Çelebi Tezkiresi ve Şakâyıku'n - Numâniye tercümesi gibi eserlerde onun Bolulu olduğunun ifade edilmesi ve Bolu Mengen'de Yûnus Emre'ye izafe edilen bir makamın bulunması bize Yûnus Emre'nin Bolu'yla çok yakın bir ilgisinin olduğunu düşündürmektedir. Fuat Köprülü de Türk Edebiyatında İlk Mutasavvıflar'da onun Bolulu olduğu kanaatini ileri sürer. Eskişehir sınırları içinde doğmuş ve Nallıhan'da manevi eğitim görmüş olsa bile yaşadığı yerlere yakınlık ve tasavvufî kültürün Bolu'da çok etkin olarak yaşanması gibi sebepler başta olmak üzere çeşitli nedenlerle Yûnus Emre'nin izlerine Bolu'da birçok vesileyle rastlamak mümkündür. Edebiyat tarihimizde bir üslûp kurucusu olarak öne çıkan Yûnus Emre'nin tesirlerini Bolu'da günümüzde de görebilmekteyiz.
Bu çalışma Yûnus Emre'nin Bolu'daki izlerini tespit etmek üzere kaleme alınmıştır.
Axess Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 157,50 | 157,50 |
2 | 81,90 | 163,80 |
3 | 55,65 | 166,95 |
6 | 28,35 | 170,10 |
9 | 19,25 | 173,25 |
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 157,50 | 157,50 |
2 | 81,90 | 163,80 |
3 | 55,65 | 166,95 |
6 | 28,35 | 170,10 |
9 | 19,25 | 173,25 |
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 157,50 | 157,50 |
2 | 81,90 | 163,80 |
3 | 55,65 | 166,95 |
6 | 28,35 | 170,10 |
9 | 19,25 | 173,25 |
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 157,50 | 157,50 |
2 | 81,90 | 163,80 |
3 | 55,65 | 166,95 |
6 | 28,35 | 170,10 |
9 | 19,25 | 173,25 |
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 157,50 | 157,50 |
2 | 81,90 | 163,80 |
3 | 55,65 | 166,95 |
6 | 28,35 | 170,10 |
9 | 19,25 | 173,25 |
World Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 157,50 | 157,50 |
2 | 81,90 | 163,80 |
3 | 55,65 | 166,95 |
6 | 28,35 | 170,10 |
9 | 19,25 | 173,25 |
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 157,50 | 157,50 |
2 | - | - |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.