#smrgKİTABEVİ Bütün Şiirleriyle Şair Ömer Seyfettin - 2023

Kondisyon:
Yeni
Basıldığı Matbaa:
Dizi Adı:
ISBN-10:
9751628244
Kargoya Teslim Süresi:
7&15
Hazırlayan:
Nazım H. Polat
Stok Kodu:
1199176048
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
255
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
3
Basım Tarihi:
2023
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Enso
Dili:
Türkçe
Kategori:
indirimli
59,40
Havale/EFT ile: 57,62
1199176048
562153
Bütün Şiirleriyle Şair Ömer Seyfettin -        2023
Bütün Şiirleriyle Şair Ömer Seyfettin - 2023 #smrgKİTABEVİ
59.40
Ömer SEYFETTİN, Türk edebiyatının en önemli hikâyecilerindendir. Bu türün sevilmesinde büyük katkısı vardır. Fakat onun hikâyecilikteki başarısı, şairliğini gölgede bırakmıştır. Hâlbuki o, önce Edebiyat-ı Cedide zevkiyle, daha sonra Millî Edebiyat hareketinin ve Şairler Derneği'nin tercihleriyle, hem manzum hem mensur şiirler yazmıştır. Çokça takma ad ve rumuz kullanması, şiirleri üzerinde çalışanları zaman zaman yanıltmış, başkasının şiirleri Ömer SEYFETTİN'in sanılmıştır. Bu kitapta, onun şiirdeki serüveni akademik boyutta incelenmiş ve manzum (86), mensur (21) bütün şiirleri bir arada verilmiştir.

“Asıl şöhretini hikâyecilik alanında yapmasının Ömer Seyfettin'in şairliğini gölgelediğini” söyleyen Nâzım Hikmet Polat'a göre, “Bu yüzden onun bir “şair” olarak nitelendirilmesi geciktirilmiştir.” Şair Ömer Seyfettin'de, Nâzım Hikmet Polat edebiyat tarihlerimizde kimlerin onu “nasir”, “hikâyeci” ve kimlerin de “şair” olarak ele aldığını çeşitli örnekler vererek ortaya koyuyor. Ancak Ömer Seyfettin'in çok çeşitli takma ad kullanması, hakkında yapılacak incelemeleri zorlaştırdığı gibi araştırmacıları da yanıltmıştır. “Takma adlar, müstearlar, remizler, rumuzlar Yenileşme Devri Türk edebiyatının en çetrefil meselelerindendir.

Konunun bütün zorlukları ve yanıltıcılıkları Ömer Seyfettin örneğinde görülebilir” diyen Polat, Fevziye Abdullah Tansel'in bazı müstear isimlere ait şiirleri “şair”in olduğunu zannederek kaydettiğini, dolayısıyla pek çok hatalı metnin Ömer Seyfettin'in hanesine ister istemez geçirildiğini belirtiyor. Kendisinin de bu hataya düştüğünü söyleyen Polat, asıl yanılgının Fevziye Abdullah Tansel ile Ali Canip Yöntem'in verdiği bilgilerin doğruluğuna kesin olarak inanılmasından kaynaklandığını ve pek çok metnin yanlışlıkla Ömer Seyfettin külliyatına ilave edildiğini yazmaktadır.

“Her sanatçı, içine doğduğu veya devraldığı kültür mirasına hizmette az çok katkıda bulunur. Devraldığı yani mevcut kültür birikimi hakkındaki kanaatleri onun tercihlerini gösterir. Yaptıkları ve yazdıkları ise bu mirasa sanatçı olarak katkısıdır. Ömer Seyfettin, devralınan edebiyat birikimi hakkındaki fikirleriyle, onları neredeyse yok sayan bir köktencidir. Bunların yerine koyulabilecekler hakkındaki fikirleriyle de aynı duruşu sergiler. Fakat bu eleştirel tavır sahibi, arzuladığı edebiyatı (şiiri) yaratmakla ne kadar başarılıdır?” diyen Nâzım Hikmet Polat, Şair Ömer Seyfettin isimli derlemesinde, Ömer Seyfettin'in şairliği, şiirinin özellikleri üzerinde duruyor ve ilk defa bütün şiirlerini bir araya getiriyor. - SELÇUK KARAKILIÇ

Ömer SEYFETTİN, Türk edebiyatının en önemli hikâyecilerindendir. Bu türün sevilmesinde büyük katkısı vardır. Fakat onun hikâyecilikteki başarısı, şairliğini gölgede bırakmıştır. Hâlbuki o, önce Edebiyat-ı Cedide zevkiyle, daha sonra Millî Edebiyat hareketinin ve Şairler Derneği'nin tercihleriyle, hem manzum hem mensur şiirler yazmıştır. Çokça takma ad ve rumuz kullanması, şiirleri üzerinde çalışanları zaman zaman yanıltmış, başkasının şiirleri Ömer SEYFETTİN'in sanılmıştır. Bu kitapta, onun şiirdeki serüveni akademik boyutta incelenmiş ve manzum (86), mensur (21) bütün şiirleri bir arada verilmiştir.

“Asıl şöhretini hikâyecilik alanında yapmasının Ömer Seyfettin'in şairliğini gölgelediğini” söyleyen Nâzım Hikmet Polat'a göre, “Bu yüzden onun bir “şair” olarak nitelendirilmesi geciktirilmiştir.” Şair Ömer Seyfettin'de, Nâzım Hikmet Polat edebiyat tarihlerimizde kimlerin onu “nasir”, “hikâyeci” ve kimlerin de “şair” olarak ele aldığını çeşitli örnekler vererek ortaya koyuyor. Ancak Ömer Seyfettin'in çok çeşitli takma ad kullanması, hakkında yapılacak incelemeleri zorlaştırdığı gibi araştırmacıları da yanıltmıştır. “Takma adlar, müstearlar, remizler, rumuzlar Yenileşme Devri Türk edebiyatının en çetrefil meselelerindendir.

Konunun bütün zorlukları ve yanıltıcılıkları Ömer Seyfettin örneğinde görülebilir” diyen Polat, Fevziye Abdullah Tansel'in bazı müstear isimlere ait şiirleri “şair”in olduğunu zannederek kaydettiğini, dolayısıyla pek çok hatalı metnin Ömer Seyfettin'in hanesine ister istemez geçirildiğini belirtiyor. Kendisinin de bu hataya düştüğünü söyleyen Polat, asıl yanılgının Fevziye Abdullah Tansel ile Ali Canip Yöntem'in verdiği bilgilerin doğruluğuna kesin olarak inanılmasından kaynaklandığını ve pek çok metnin yanlışlıkla Ömer Seyfettin külliyatına ilave edildiğini yazmaktadır.

“Her sanatçı, içine doğduğu veya devraldığı kültür mirasına hizmette az çok katkıda bulunur. Devraldığı yani mevcut kültür birikimi hakkındaki kanaatleri onun tercihlerini gösterir. Yaptıkları ve yazdıkları ise bu mirasa sanatçı olarak katkısıdır. Ömer Seyfettin, devralınan edebiyat birikimi hakkındaki fikirleriyle, onları neredeyse yok sayan bir köktencidir. Bunların yerine koyulabilecekler hakkındaki fikirleriyle de aynı duruşu sergiler. Fakat bu eleştirel tavır sahibi, arzuladığı edebiyatı (şiiri) yaratmakla ne kadar başarılıdır?” diyen Nâzım Hikmet Polat, Şair Ömer Seyfettin isimli derlemesinde, Ömer Seyfettin'in şairliği, şiirinin özellikleri üzerinde duruyor ve ilk defa bütün şiirlerini bir araya getiriyor. - SELÇUK KARAKILIÇ

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat