Gerçekten durum bunun tersine olsaydı, şaşmak gerekirdi. Öyle olsaydı insan, Tanrı ile bütünleşmesiyle neredeyse tanrılaşırdı diyebiliriz. Oysa insan, Tanrı'ya göre hala bir çocuk, ve bu nedenle yaratıcısını bırakıp da kendi yarattıklarına kulluğa yönelirse de onu azarlamamak gerekir.
Tanrı'ya kulluk ile putlara kulluğun yan yana yürüdüğünü söylemiştim. Ne icat edilmiş bir sözdür bu, ne de yenidir. Ne bid'at vardır bu sözde ne de küfür. Yaklaşık iki bin yıl önce Nasıralı (İsa) soydaşlarına -İbrahim, İshak ve Yakub'un torunlarına- şöyle diyordu:
-Hiç kimse iki Rabb'e -Tanrı'ya ve mala- kulluk edemez. (Arka kapaktan)
Gerçekten durum bunun tersine olsaydı, şaşmak gerekirdi. Öyle olsaydı insan, Tanrı ile bütünleşmesiyle neredeyse tanrılaşırdı diyebiliriz. Oysa insan, Tanrı'ya göre hala bir çocuk, ve bu nedenle yaratıcısını bırakıp da kendi yarattıklarına kulluğa yönelirse de onu azarlamamak gerekir.
Tanrı'ya kulluk ile putlara kulluğun yan yana yürüdüğünü söylemiştim. Ne icat edilmiş bir sözdür bu, ne de yenidir. Ne bid'at vardır bu sözde ne de küfür. Yaklaşık iki bin yıl önce Nasıralı (İsa) soydaşlarına -İbrahim, İshak ve Yakub'un torunlarına- şöyle diyordu:
-Hiç kimse iki Rabb'e -Tanrı'ya ve mala- kulluk edemez. (Arka kapaktan)