Şiirler (Calligrammes) adlı iki önemli şiir kitabı var. Sembolizmin son ucu. Gerçeküstücülük
ve Modernizm'in öncüsü. Bir çok Fransız şairi onu yeni kuşak'ın öncüsü kabul eder.
Türk şiirini de etkiledi. Ahmet Haşim, Cahit Sıtkı Tarancı, Ahmet Muhip Dranas, İlhan
Berk, Attila İlhan ve Camal Süreya gibi şairlerimiz şiirlerine Apollinaire'in dize ve imgelerini
aktardılar. Şiire özde, biçimde ve uyakta bir çok yenilikler getirdi.
"Şiir kendini yineliyor, başkayı, araştırılmamış olanı bulmaya çalışıyor. Özgür dize lirizme açılım sağladı, ancak, biçim alanında da yeni araştırmalar gerekir. Uyak'ın da, yarım uyak'ın
da, iç uyak'ın da şiir için ayrı ayrı değerleri var. Şair sayfa düzeni olanaklarından da yararlanıyor gerçi, ama bu olanaklar daha iyi değerlendirilmeli. Güzel sanatlarla, müzik
ve edebiyat arasında sentez sağlanırsa yeni anlatım biçimleri ortaya çıkar. Şair görsel
şiirler, şiirli sinema senaryoları yazmalı. Telefonlu, telgraflı, radyolu ve uçaklı bir çağda
yaşıyoruz. İnsan makina dediğimiz yüce varlıklarla haşır neşir. Teknolojinin olanaklarından,
diğer sanatlar ve kitle iletişim araçları yararlanırken, şair niçin seyirci kalacak?" diyor.
Bu kitapta şair, resim, müzik ve edebiyat gibi sanatın, telefon, telgraf, radyo ve sinema gibi kitle iletişim araçlarının sunduğu bütün olanaklardan yararlanıyor.
Çok özgür ve çok değişik bir yapıt. -Erdoğan Alkan (Arka kapaktan)
Şiirler (Calligrammes) adlı iki önemli şiir kitabı var. Sembolizmin son ucu. Gerçeküstücülük
ve Modernizm'in öncüsü. Bir çok Fransız şairi onu yeni kuşak'ın öncüsü kabul eder.
Türk şiirini de etkiledi. Ahmet Haşim, Cahit Sıtkı Tarancı, Ahmet Muhip Dranas, İlhan
Berk, Attila İlhan ve Camal Süreya gibi şairlerimiz şiirlerine Apollinaire'in dize ve imgelerini
aktardılar. Şiire özde, biçimde ve uyakta bir çok yenilikler getirdi.
"Şiir kendini yineliyor, başkayı, araştırılmamış olanı bulmaya çalışıyor. Özgür dize lirizme açılım sağladı, ancak, biçim alanında da yeni araştırmalar gerekir. Uyak'ın da, yarım uyak'ın
da, iç uyak'ın da şiir için ayrı ayrı değerleri var. Şair sayfa düzeni olanaklarından da yararlanıyor gerçi, ama bu olanaklar daha iyi değerlendirilmeli. Güzel sanatlarla, müzik
ve edebiyat arasında sentez sağlanırsa yeni anlatım biçimleri ortaya çıkar. Şair görsel
şiirler, şiirli sinema senaryoları yazmalı. Telefonlu, telgraflı, radyolu ve uçaklı bir çağda
yaşıyoruz. İnsan makina dediğimiz yüce varlıklarla haşır neşir. Teknolojinin olanaklarından,
diğer sanatlar ve kitle iletişim araçları yararlanırken, şair niçin seyirci kalacak?" diyor.
Bu kitapta şair, resim, müzik ve edebiyat gibi sanatın, telefon, telgraf, radyo ve sinema gibi kitle iletişim araçlarının sunduğu bütün olanaklardan yararlanıyor.
Çok özgür ve çok değişik bir yapıt. -Erdoğan Alkan (Arka kapaktan)