#smrgSAHAF Çapraz Yansımalar: Mimarlık, Fotoğraf ve Metin = Cross Reflections: Architecture, Photography and Text - Cemal Emdem'in Objektifinden Le Corbusier Yapıları ve Başka Yorumlar -
Cemal Emden, ünlü mimarın Avrupa, Asya ve Amerika'da bulunan 50 yapısını, bazılarına birkaç sefer giderek fotoğrafladı ve Le Corbusier yapılarının güncel durumuna dair en kapsamlı fotoğraf portfolyosunu oluşturdu. Çapraz Yansımalar, bu geniş arşivin içinden küçük ve özel bir seçkiyi, mimarlık ve fotoğrafa ek olarak metni de işin içine sokan bir küratoryel fikirle izleyiciye sunuyor.
Le Corbusier ve fotoğraf üzerine düşünmeyi, yazmayı heyecan verici bulabilecek Doğan Kuban, İhsan Bilgin'in de aralarında olduğu bir grup akademisyenden kendi seçtikleri bir Emden fotoğrafı üzerine kısa bir metin yazmaları istendi. Metinler, ünlü görsel kültür düşünürü Roland Barthes'ın fikirlerinden ilhamla, her bir katılımcının seçtiği fotoğrafa dair kişisel deneyimini ve bundan çıkan yorumu aktarmayı hedefliyor.
Fotoğraf seçimleriyle küratoryel sürecin parçası olan 15 katılımcıdan kiminin yorumu ağırlıklı olarak mimarlığa, kimininki fotoğrafa dair; kimininki ise bu iki alanın tam kesişiminde yer alıyor ve fotoğraflar ile göndergeleri (referent) arasındaki bağın -Barthes'ın ifadesiyle "tutkalın"- niteliğini test ediyor. Bir başka deyişle bu sergi, Le Corbusier yapılarından Cemal Emden'in objektifine, oradan da bir grup yazarın kalemine yansıyarak izleyiciye ulaşan, mimarlık, imge ve metin dünyaları arasında çaprazlar çizen fikirlerin bir kompozisyonu.
Fotoğraflardaki Metin yazarları: Zekiye Abalı, Günkut Akın, Emre Altürk, Tülay Atak, Pedro Bandeira, Tim Benton, İhsan Bilgin, Emiliano Bugatti, Jean - Louis Cohen, Zeynep Çelik, Doğan Kuban, Daniel Naegele, Jacques Sbriglio, Uğur Tanyeli, Atilla Yücel
Cemal Emden, ünlü mimarın Avrupa, Asya ve Amerika'da bulunan 50 yapısını, bazılarına birkaç sefer giderek fotoğrafladı ve Le Corbusier yapılarının güncel durumuna dair en kapsamlı fotoğraf portfolyosunu oluşturdu. Çapraz Yansımalar, bu geniş arşivin içinden küçük ve özel bir seçkiyi, mimarlık ve fotoğrafa ek olarak metni de işin içine sokan bir küratoryel fikirle izleyiciye sunuyor.
Le Corbusier ve fotoğraf üzerine düşünmeyi, yazmayı heyecan verici bulabilecek Doğan Kuban, İhsan Bilgin'in de aralarında olduğu bir grup akademisyenden kendi seçtikleri bir Emden fotoğrafı üzerine kısa bir metin yazmaları istendi. Metinler, ünlü görsel kültür düşünürü Roland Barthes'ın fikirlerinden ilhamla, her bir katılımcının seçtiği fotoğrafa dair kişisel deneyimini ve bundan çıkan yorumu aktarmayı hedefliyor.
Fotoğraf seçimleriyle küratoryel sürecin parçası olan 15 katılımcıdan kiminin yorumu ağırlıklı olarak mimarlığa, kimininki fotoğrafa dair; kimininki ise bu iki alanın tam kesişiminde yer alıyor ve fotoğraflar ile göndergeleri (referent) arasındaki bağın -Barthes'ın ifadesiyle "tutkalın"- niteliğini test ediyor. Bir başka deyişle bu sergi, Le Corbusier yapılarından Cemal Emden'in objektifine, oradan da bir grup yazarın kalemine yansıyarak izleyiciye ulaşan, mimarlık, imge ve metin dünyaları arasında çaprazlar çizen fikirlerin bir kompozisyonu.
Fotoğraflardaki Metin yazarları: Zekiye Abalı, Günkut Akın, Emre Altürk, Tülay Atak, Pedro Bandeira, Tim Benton, İhsan Bilgin, Emiliano Bugatti, Jean - Louis Cohen, Zeynep Çelik, Doğan Kuban, Daniel Naegele, Jacques Sbriglio, Uğur Tanyeli, Atilla Yücel