#smrgSAHAF Çatal Matal, Kaç Çatal ? -

Stok Kodu:
1199063322
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
175 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
1972
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199063322
449266
Çatal Matal, Kaç Çatal ? -
Çatal Matal, Kaç Çatal ? - #smrgSAHAF
0.00
Halkın diliyle konuşan, halkın nüktelerini duyuran, bize her eserinde, en acı şeylere karşı bile dudaklarındaki derin ve manalı gülümsemeyle görünen Rıfat Ilgaz dan çok şeyler bekliyoruz. Bize İstanbul'u, İstanbul'un her yerini ve her şeyini, pek iyi bildiği Anadolu'yu, Anadolu'nun acılarını, isteklerini sanırım ki çok güzel duyurabilir. -ABDÜLBAKI GÜLPINARLI (1946)

"Rıfat Ilgaz'ın meziyeti, başka bir vesile ile da söylediğim gibi, gürültülü mevzulardan kaçması, asıl sanata ait değerleri bulamadıkları için, tantanalı isimler ve sıfatlar, önemli vakalar ve şahısları sıralamak suretiyle tesir yapmak istiyenlerin kötü geleneklerinden kendini kurtarmış olmasıdır. Onda bazı cevherli genç sanatkarlarımızın zayıf tarafı diye gösterebileceğiniz "bohem" ve "Snobluk" merakı da çok şükür yok. Rıfat Ilgaz, bütün bunlardan başka, ancak kendini ve kendine benziyen birkaç orijinal dostunu ilgilendirecek önemli şeylerden de bahsetmiyor. O, her gerçek sanatkarda olduğu gibi, şahsiyetini silmek suretiyle bir şahsiyat sahibi olacağını anlamış görünmektedir." -PERTEV BORATAV, (YURT ve DÜNYA 1944) (Arka kapaktan)

Halkın diliyle konuşan, halkın nüktelerini duyuran, bize her eserinde, en acı şeylere karşı bile dudaklarındaki derin ve manalı gülümsemeyle görünen Rıfat Ilgaz dan çok şeyler bekliyoruz. Bize İstanbul'u, İstanbul'un her yerini ve her şeyini, pek iyi bildiği Anadolu'yu, Anadolu'nun acılarını, isteklerini sanırım ki çok güzel duyurabilir. -ABDÜLBAKI GÜLPINARLI (1946)

"Rıfat Ilgaz'ın meziyeti, başka bir vesile ile da söylediğim gibi, gürültülü mevzulardan kaçması, asıl sanata ait değerleri bulamadıkları için, tantanalı isimler ve sıfatlar, önemli vakalar ve şahısları sıralamak suretiyle tesir yapmak istiyenlerin kötü geleneklerinden kendini kurtarmış olmasıdır. Onda bazı cevherli genç sanatkarlarımızın zayıf tarafı diye gösterebileceğiniz "bohem" ve "Snobluk" merakı da çok şükür yok. Rıfat Ilgaz, bütün bunlardan başka, ancak kendini ve kendine benziyen birkaç orijinal dostunu ilgilendirecek önemli şeylerden de bahsetmiyor. O, her gerçek sanatkarda olduğu gibi, şahsiyetini silmek suretiyle bir şahsiyat sahibi olacağını anlamış görünmektedir." -PERTEV BORATAV, (YURT ve DÜNYA 1944) (Arka kapaktan)

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat