#smrgKİTABEVİ Çeşm-i Afet ve Dîvanı (Levha-i Dil): Kahire Sarayında Bir Hanım Şair) - 2013
Editör:
Kondisyon:
Yeni
Sunuş / Önsöz / Sonsöz / Giriş:
Basıldığı Matbaa:
Şelale Ofset
Dizi Adı:
ISBN-10:
6055262112
Kargoya Teslim Süresi:
1&3
Hazırlayan:
Cilt:
Amerikan Cilt
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
282 s.
Basım Yeri:
Konya
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2013
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Enso
Dili:
Türkçe
Kategori:
indirimli
97,50
Havale/EFT ile:
94,25
Bu üründen 1 adet satın alınmıştır.
Siparişiniz 1&3 iş günü arasında kargoda
1199150609
536769
https://www.simurgkitabevi.com/cesm-i-afet-ve-divani-levha-i-dil-kahire-sarayinda-bir-hanim-sair-2013
Çeşm-i Afet ve Dîvanı (Levha-i Dil): Kahire Sarayında Bir Hanım Şair) - 2013 #smrgKİTABEVİ
97.50
Mısır'ın ilk hidivi İsmail Paşa'nın (ö. 1895) üçüncü eşi Çeşm-i Âfet Hanım, (ö. 1907) ölümünden sonra eşine vefa borcunu ödemek ve adını ebedileştirmek için yazdığı eserinde, kadın kimliğini gizleme gereği duymadan ve hiçbir beklenti gözetmeden samimî bir şekilde duygularını dile getirmektedir. Türk edebiyatında pek bilinmeyen Âfet Hanım'ın Levha-i Dil'deki şiirlerinden çevresine duyarlı, entelektüel biri olduğu, özellikle Fuzûlî, Nef'î, Nâbî ve divan şiirinin son dönem hanım temsilcilerin-den Leylâ, Fıtnat ve Şeref Hanımlardan etkilendiği anlaşılmaktadır.
On dokuzuncu yüzyılın ikinci yarısında Mısır'da Osmanlı-Türk kültürüne ilginin göstergelerinden biri olan Çeşm-i Âfet Hanım Divanı üzerine yaptığımız çalışmayla kültürümüze bir nebze olsun katkıda bulunabildiysek kendimizi bahtiyar hissedeceğiz.
Mısır'ın ilk hidivi İsmail Paşa'nın (ö. 1895) üçüncü eşi Çeşm-i Âfet Hanım, (ö. 1907) ölümünden sonra eşine vefa borcunu ödemek ve adını ebedileştirmek için yazdığı eserinde, kadın kimliğini gizleme gereği duymadan ve hiçbir beklenti gözetmeden samimî bir şekilde duygularını dile getirmektedir. Türk edebiyatında pek bilinmeyen Âfet Hanım'ın Levha-i Dil'deki şiirlerinden çevresine duyarlı, entelektüel biri olduğu, özellikle Fuzûlî, Nef'î, Nâbî ve divan şiirinin son dönem hanım temsilcilerin-den Leylâ, Fıtnat ve Şeref Hanımlardan etkilendiği anlaşılmaktadır.
On dokuzuncu yüzyılın ikinci yarısında Mısır'da Osmanlı-Türk kültürüne ilginin göstergelerinden biri olan Çeşm-i Âfet Hanım Divanı üzerine yaptığımız çalışmayla kültürümüze bir nebze olsun katkıda bulunabildiysek kendimizi bahtiyar hissedeceğiz.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.