#smrgKİTABEVİ Çin Sanatı -

Kondisyon:
Yeni
Basıldığı Matbaa:
Dizi Adı:
ISBN-10:
9789753439916
Kargoya Teslim Süresi:
3&6
Stok Kodu:
1199197121
Boyut:
16x23
Sayfa Sayısı:
216 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2018
Çeviren:
Tuğba Andaç
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Enso
Dili:
Türkçe
Kategori:
indirimli
107,20
Havale/EFT ile: 103,98
Siparişiniz 3&6 iş günü arasında kargoda
1199197121
583121
Çin Sanatı -
Çin Sanatı - #smrgKİTABEVİ
107.20
Doğa ve yaşam her zaman her yerde hareket halindedir.
Hareket doğanın evrimini ve aynı zamanda yaşamın varlığını gösterir.
Han Hanedanlığı'nın bronz heykeli "Uçan Kırlangıca Basarak Dört Nala Giden At" inanılmaz bir "hareketliliği", inanılmaz bir "durağanlıkla" gösterir.

Hareket ve durağanlık arasındaki bu diyalektik ilişki Çin sanatının birçok alanında açıkça görülür örneğin, kaligrafideki elyazısı ve standart yazı, manzara resmi ve çiçek-kuş resimleri, müziğin akması ve duraklaması, danslardaki ritmik hareketler ve sessizlik, savaş sanatları ve geleneksel Çin operasındaki sahne görüntüleri, hareket ve durağanlık arasındaki bu ilişkinin göstergesidir.

Aslında hareket ve durağanlık hep uyum içinde var olur. Durağanlıkta hareket vardır ve bunun tam tersi de geçerlidir. Dağlar fırtınayı saklar, uçurtma kartallar ilkbahar nefesiyle dolar.

Ne doğada ne de canlıkürede tam hareket veya tam durağanlık diye bir şey yoktur.
Çin kaligrafisi, resmi, heykeli, müziği, dansı ve geleneksel operası, boşluklara büyük önem yükler. Aslında boşluklar boş değil, doğanın rüzgârının ve yaşamın havasının estiği yerlerdir.

Doğa ve yaşam her zaman her yerde hareket halindedir.
Hareket doğanın evrimini ve aynı zamanda yaşamın varlığını gösterir.
Han Hanedanlığı'nın bronz heykeli "Uçan Kırlangıca Basarak Dört Nala Giden At" inanılmaz bir "hareketliliği", inanılmaz bir "durağanlıkla" gösterir.

Hareket ve durağanlık arasındaki bu diyalektik ilişki Çin sanatının birçok alanında açıkça görülür örneğin, kaligrafideki elyazısı ve standart yazı, manzara resmi ve çiçek-kuş resimleri, müziğin akması ve duraklaması, danslardaki ritmik hareketler ve sessizlik, savaş sanatları ve geleneksel Çin operasındaki sahne görüntüleri, hareket ve durağanlık arasındaki bu ilişkinin göstergesidir.

Aslında hareket ve durağanlık hep uyum içinde var olur. Durağanlıkta hareket vardır ve bunun tam tersi de geçerlidir. Dağlar fırtınayı saklar, uçurtma kartallar ilkbahar nefesiyle dolar.

Ne doğada ne de canlıkürede tam hareket veya tam durağanlık diye bir şey yoktur.
Çin kaligrafisi, resmi, heykeli, müziği, dansı ve geleneksel operası, boşluklara büyük önem yükler. Aslında boşluklar boş değil, doğanın rüzgârının ve yaşamın havasının estiği yerlerdir.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat