"Türkiye'de laiklik devletin dine baskısı şeklinde gerçekleşmîştir.
Laiklikte dinin devletin vesayeti altına düşmesi apaçık bir ha.tadır. Oysa Türkiye'deki hıristiyanlar ve yahudiler din özgürlüğü bakımından müslümanlardan daha özgür yaşamaktadırlar." -(Halide Edih Adıvar, "Conflict of East and West in Turkey", "TÜrkiye'de Doğu-Batı Çatışması" adlı konferanstan, 1935-Lahore)
"Bîr hafta zarfında memleket m.üthiş bir inkılaba şahit olmuş bulunuyordu. Din namına ne kadar müessese varsa hepsi bir haftalık bir zamanda yıkılmış bulunuyordu. Ne şeriat işlerinden sorumlu Şer'iye Vekaleti ve ne de Evkâf Vekaleti kalıyor. Şeriat mahkemeleri, din eğitimi veren yuvalar ve medreseler ve en önemlisi hilafet yani din adına ne varsa hepsi bu kısa zamanda yıkılmış bulunuyordu...
Bu itibarla 1424 senesi yıkım senesi ve yıkmak senesi olmuştur.'' (M. Zekeriya Sertel, Resârnli Yrl, ,s.11-18, Matbuat Umum Müdürlüğü, 1925-Ankara) (Arka kapaktan)
"Türkiye'de laiklik devletin dine baskısı şeklinde gerçekleşmîştir.
Laiklikte dinin devletin vesayeti altına düşmesi apaçık bir ha.tadır. Oysa Türkiye'deki hıristiyanlar ve yahudiler din özgürlüğü bakımından müslümanlardan daha özgür yaşamaktadırlar." -(Halide Edih Adıvar, "Conflict of East and West in Turkey", "TÜrkiye'de Doğu-Batı Çatışması" adlı konferanstan, 1935-Lahore)
"Bîr hafta zarfında memleket m.üthiş bir inkılaba şahit olmuş bulunuyordu. Din namına ne kadar müessese varsa hepsi bir haftalık bir zamanda yıkılmış bulunuyordu. Ne şeriat işlerinden sorumlu Şer'iye Vekaleti ve ne de Evkâf Vekaleti kalıyor. Şeriat mahkemeleri, din eğitimi veren yuvalar ve medreseler ve en önemlisi hilafet yani din adına ne varsa hepsi bu kısa zamanda yıkılmış bulunuyordu...
Bu itibarla 1424 senesi yıkım senesi ve yıkmak senesi olmuştur.'' (M. Zekeriya Sertel, Resârnli Yrl, ,s.11-18, Matbuat Umum Müdürlüğü, 1925-Ankara) (Arka kapaktan)